Gezondheid alle pijlers

gezicht verbrand (zon)

20-04-2010 17:32 13 berichten
Ik heb gisteren m'n gezicht enorm verbrand in de zon (het is echt heeeeeel erg rood). Heeft iemand tips tegen de pijn?

En misschien ook tips tegen de roodheid (ziet er namelijk echt niet uit...)? Of enig idee hoe lang het zo rood blijft?
Alle reacties Link kopieren
je gezicht deppen met calendulan emulsie van vsm. stinkt lekker, maar morgen is de roodheid en de pijn weg. Je kunt ook paracetamol nemen of wat koele kompressen erop leggen maar ik zweer echt bij die calendulan emulsie
Ik zou naar de drogist/apotheek gaan voor een goede aftersun die speciaal voor het gezicht is! Zou verder niet teveel aan klooien met koelen d.m.v water/ijsblokjes enzo want dat droogt de huid alleen maar meer uit. Weet niet of je make up gebruikt maar smeer er niks op.

Koop bij de drogist meteen sterke zonnebrand dan voorkom je een hoop ellende (en rimpels!)

Succes weet dat het een paar dagen erg vervelend voelt!
hele sterke thee zetten( zonder smaakje ) , in de koelkast zetten, doeken erin drenken en op je huid leggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Schijfjes komkommer op je gezicht doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Met schijfjes komkommer ben ik al in de weer geweest, maar die blijven niet liggen en je kunt maar een vrij klein deel van de huid bedekken.

Ik ga morgen eens op zoek naar die calendulan emulsie.
In noodsituatie (het begint te 'trekken'): wattenschijfjes drenken in (karne)melk en op gezicht leggen voor 5 minuutjes, yoghurth 'smeren' en 25 minuutjes laten trekken (de laatste pas ik zelf toe, vind het fijner dan aftersun, dat spul prikt bij mij altijd zo)
Van de site 'oma weet raad'

(En in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst... )

Azijn in een bak water, theedoek erin en vervolgens op de verbrande delen leggen. Als de theedoek warm is geworden het proces herhalen. Binnen een paar uur is de hitte eruit!

- Ireen

Bij een zonnebrand doe ik altijd tarwe bloem er op zachtjes op de huid verspreiden en na 10 minuten is de pijn weg. Je kan het een paar keer per dag herhalen. Ideaal voor kinderen als je er niet aan mag komen is het met een zeefje zachtje over de huid verspreiden

- Caro

Karne)melk of yoghurt is heel verzachtend voor een door de zon verbrande huid.

Bij verbrande huid is komkommer ook goed. Schaaf de komkommer in sliertjes en leg ze op het verbrande gedeelte. Laat dit 15 minuten liggen en het pijnlijke is weg.

- Suzan

Koop een citroen snij die door midden, smeer het citroensap op de verbrande huid en de brand is er na 5 minuten uitgetrokken.

- Gonny van Schijndel

Verbrand:mijn oma deed er altijd geraspte rauwe aardappels op.

- Nelleke

Geïriteerde huid of verbrande huid (van de zon); voeg een halve liter karnemelk aan het badwater toe, zonder andere (schuimende) produkten wel te verstaan. Verzacht, verzorgd en koelt de (rode) huid.

- Margriet

Als je verbrand bent, moet je s`avonds je insmeren met een rauw geklopt ei (alleen het witte) en dat de hele nacht laten intrekken en s`morgens douchen en dan is de zonnebrand verdwenen.

- Misty

Insmeren met yoghurt. De brand trekt er vrijwel meteen uit. Melk of karnemelk gaat ook, maar yoghurt is het beste.

- P.Bant

Als je door de zon bent verbrand smeer dan je huid in met yoghurt.Dit verkoelt direct en het pijnlijke gevoel gaat er door weg.

- Zita

Als je bent verbrand door de zon, ga meteen de zelfde dag onder een lauwwarme douche staan (ong. een kwartier) hierdoor gaan de porien openstaan en kan de warmte eruit.

- Irma

Bij verbranding b.v. door de zon: slik 1 tot 2 dagen 400 of 600IE organische vit.E. Verbrande plekken op de huid (niet op open wonden!!)kun je er ook mee insmeren als je de capsules hebt met de vloeibare vorm. Bij ernstiger verbrandingen is het goed om in de herstelperiode regelmatig minstens 400IE Vit. E te slikken. Het helpt littekens te verminderen.

- An

Tik een ei stuk en smeer meteen na de verbranding het eigeel op de wond, het trekt de brand eruit.

- Diana

Verbranding door zon dat heftig is en komkommer daar natuurlijk niets mee kan doen, gebruik dan Mentholpoeder. Niet onder de koude douche stappen, dat werkt averechts. Een lauwwarme douche is beter. Daarna de Mentholpoeder. Mentholpoeder verkoelt onmiddellijk en door het op de huid te strooien voelt het zachter/fluweelachtig aan het maakt de pijn direct minder. Hierdoor ben je wel in staat te slapen etc.

- Sera
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:j22 schreef op 20 april 2010 @ 17:52:

Met schijfjes komkommer ben ik al in de weer geweest, maar die blijven niet liggen en je kunt maar een vrij klein deel van de huid bedekken.

Ik ga morgen eens op zoek naar die calendulan emulsie.Morgen is het al over, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ik niks anders in huis heb smeer ik er heel dik Nivea op, gewoon uit t blauwe blik.

Koelen met water kan ook helpen (koud of lauw).
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Goede vochtinbrengende creme doet het volgens mij altijd goed.
Er is toch ook van die after sun met lidocaine.
Cum non tum age
Ik denk dat aftersun de beste manier is om huid dat door de zon verbrand is, te behandelen.

Als het ook gaat jeuken (nadat de ergste brand "eruit" is), huid (been- en armhuid) insmeren met karnemelk. Daartoe kan men karnemelk over een handdoek gieten en met de handdoek je armen en benen mee inwrijven.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven