ik heb NU al last van mieren, tips gevraagd!

21-04-2010 15:28 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het begint net een beetje mooi weer te worden, heb ik ineens weer last van ongenode gasten in huis.

Ik probeer er zoveel mogelijk op te letten om geen glazen en eten te laten staan in huis, maar dan kruipen ze de vaatwasser in. Ik vind ze zoooo irritant!

Heeft iemand een beetje een veilige tip, want ik heb ook nog 3 katten en een kleuter.
Stressed is just desserts spelled backwards
Van die lokdozen, daar kunnen kinderen en katten toch niks mee? Ik heb ze zelf ook weer, ga weer eens een lokdoosje plaatsen. Dat helpt bij mij heel goed, maar bij mij zitten ze gelukkig alleen in mijn halletje.
Ik heb gehoord dat ze een hekel hebben aan kopergeld (dus dit bij ingangen leggen), weet niet of het waar is. Mijn moeder strooide altijd kruidnagelpoeder op plaatsen waar ze zaten/binnenkwamen en dat hielp ook wel redelijk.
Dat met dat kopergeld heb ik vorig jaar al geprobeerd, maakt ze niks uit. Bij mij komen ze door 3 deuren binnen bij de voordeur, en de 2 achterdeuren.

Die lokdozen staat dan weer op dat je ze heel goed weg moet houden bij kinderen en huisdieren, dat vind ik dan weer zo tricky.
Goudsbloemen in de tuin zetten tegen het huis aan. Mieren hebben er een schurfthekel aan. En goudsbloemen zijn best leuk:

Er zijn verschillende soorten en je kunt ze ook zelfs eten.
quote:Maleficent schreef op 21 april 2010 @ 15:32:

Die lokdozen staat dan weer op dat je ze heel goed weg moet houden bij kinderen en huisdieren, dat vind ik dan weer zo tricky.Tja, mijn kat eet zo'n lokdoos dus echt niet op. Met een kind is dat wat anders, kun je de lokdozen dan niet bv in een kastje zetten, of op de vensterbank of zo, waar zoon niet bij kan, en de mieren wel lopen?
Een mengsel van bakpoeder en poedersuiker maken en op strategische plekken neerleggen. Dat eten ze lekker op en vervolgens gaat het bakpoeder in hun maag rijzen. Als ze dan in hun nestje terugkomen bij hun vriendjes en familie krijgen ze ontzettende buikpijn en uiteindelijk knapt hun buikje uit elkaar. Dit is dodelijk. Daarna zitten de andere mieren met een mierenlijkje in hun nest en dat is natuurlijk ook niet leuk en gezond voor ze.
Mieren in de tuin of in huis: vul een deksel met stroop of honing waarin je gedroogde gist hebt geroerd. Gegarandeerd ben je van die beestjes af.
Nee echt?
Mieomij, wat 'n doordachte methode!
quote:Notebook schreef op 21 april 2010 @ 15:44:

Mieomij, wat 'n doordachte methode!

Wel sielug.. ontploffende buikjes enzo...

Want mieren hebben ook kindjes en pappies en mammies..

Van de site 'oma weet raad':

Als u last heeft van mieren is er een plantaardige oplossing voor uw probleem. Als er goudsbloemen, afrikaantjes, lavendel, boerenwormkruid, of bieslook geplant wordt bij de plaats waar de mieren overlast bezorgen maken de mieren liever een omweg. Mieren hebben een hekel aan de geur van deze planten.

Als u last van mieren heeft spuit dan een streep met citroen afwas over de plek waar ze steeds vandaan komen, ze zijn echt de volgende dag nergens meer te vinden.

- Diny van Veltum

Nog een milieuvriendelijke tip tegen mieren in de tuin: giet enkele dagen achter elkaar liters kokend water over de nestuitgangen. Je hebt hier echt liters voor nodig, want de gangen zijn erg lang.

- Claudy

Bij last van mieren kun je koperdraad voor de dorpel van de deur spannen. Mieren komen niet over koper heen.

- Tineke

Om mieren weg te sturen bv. achter op het plaatsje, het gebruikte afwaswater over de plaats waar ze zijn gooien en weg zijn ze. Lukt dat niet in 1 keer, dan meerdere keren herhalen. Het lukt bij mij altijd!

- Marielle

Deze tip werkt echt: (van mijn oma) Bij mieren: Strooi op het mierenpad of uitgang koffiedik (gewoon uit de filter) na een/twee dagen zijn de mieren weg. Je kunt het hierna gewoon opvegen.

- K. Niemeijer

Heeft u veel last van mieren, strooi dan wat vimpoeder op de nestjes, de mieren hebben een hekel dat de poeder aan de pootjes en de vleugels zitten. Na een paar dagen zijn ze zo goed als verdwenen.

- Wieny Joziasse

Mieren blijven uit huis door gewone talk poeder te strooien. Bijv. langs de drempel van de buitendeur. Na regen wel herhalen. Goedkoop en milieu vriendelijk.

- Alrik van Wijk

Bij last van mieren leg je enkele stuivers op de plek waar de mieren zijn en ze verdwijnen binnen een mum van tijd.

- W. Ploeger

Met een 5 cent euro muntstuk, houdt u mieren op een afstand. Leg een muntstuk (of meerdere) bij de deuropening, en de mieren blijven liever buiten.

- Wijnie

Leg daar waar de mieren binnenkomen enkele kruidnagels, de mieren mijden deze plaats

- D.J.de Knegt van Dalen

Met afwasmiddel een lijn trekken voor het gat en daar waar de mieren binnen komen. Even een twee of drie dagen laten staan, en...echt geen last van mieren!

- Brigitte

Mazena of ander bindmiddel bij het mierennest, als de mieren dit eten zet het uit en overleven ze dit niet. Gekookt water op het nest gieten of afwas in het mierennest spuiten.

- Karin

De ingang van de mieren een paar keer goed inspuiten met glassex, ze verdwijnen streeploos.

- Sibella

Gewoon een 5 euro centje leggen op de plek waar ze vandaan komen u zult zien dat ze verdwijnen.

- Marion

Als u niet wilt dat de mieren in een lange rij uw huis binnen wandelen maar wel gewoon buiten mogen blijven dan is een watje met chloor genoeg. Leg dit op de plek tot waar ze mogen komen en ze zullen niet verder lopen maar een andere weg gaan. Doeltreffend en miervriendelijk.

- Annemieke

Strooi een beetje bruine suiker waar er mieren komen. Mieren storten zich op suiker, maar de bruine suiker gist in hun magen. Niet goed voor de mieren maar zeker veilig voor spelende kinderen....

- Dirk Janssens

Ik heb maizena geprobeerd om mieren te bestrijden in huis (er zit een mierennest net bij de tuindeur), maar maizena helpt niet hoor??!!

- Hanneke

Een teentje knoflook open snijden, en bij het nest neerleggen. Of zelfrijzend bakmeel strooien. (geen mier meer te bekennen )

- Rienstra

Gewoon pure ammoniak in de gaten gieten en ik heb ze nog niet weer gezien.

- Jakob

Strooi BAKPOEDER op de uit-en of ingang van het mierennest; demieren nemen het mee in het nest en eten ervan;ze zullen allen sterven door uitzetting;dit werkt wel degelijk!!

- PiJay60

Doe op een mierennest wat zout dan komen bijna alle mieren eruit en dan kokend heet water over heen gooien doe dit 1 a 2 keer en het werkt wij hebben er geen last meer van.

- Sonja

Strooi waspoeder op het traject van de mieren en je ziet er geen terug!

- Siny Nijmeijer

Als je last van mieren heb in de keuken, moet je in de hoeken en randen van je plinten een lijntje gemalen kaneel strooien, mieren hebben een hekel aan de geur van kaneel. Heb zelf al veel middeltje er tegen geprobeert maar dit heb het beste.

- Margie Bol

Strooi daar waar de mieren zijn gewoon wat witte bloem, je zult zien, geen mier meer te bekennen. en ook nog veilig voor de kids.

- marly theunissen

Last van mieren zet wat mintplantjes bij de deur waar ze binnen komen en weg zijn ze.

- Martine

pak een ui,snij wat blokjes en leg dit waar ze naar binnen komen.

- Maurice

iemand zei me onlangs dat je nootmuskaat op het mierenspoor moet gooien en inderdaad daar houden ze niet van, mieren blijven echt weg, waarschijnlijk net als met kaneel houden ze niet van de geur.

- desiree

Er zijn al tig soorten tips voor mieren te bestrijden maar deze stond er nog niet bij en heb er veel baat bij. Strooi in de openingen en paden van de mieren gemalen NOOTMUSKAAT.

- Dia Hendriks

Verdun Dethol met water en doe dit in een plantenspuit (of iets dergelijks). Sproei dit op de mieren, en giet wat in de gaatjes. Het helpt écht!

- Petra

Heeft u last van mieren , mocht het op die plek kunnen bv spuit er dan glassex op en de mieren zijn weg, een paar keer extra doen.

- Annie

Een mierennest vlakbij de voor- of achterdeur, en mieren die binnen komen? Vermeng een gelijke hoeveelheid poedersuiker met gistkorreltjes, en strooi dat bij het nest. Uiteraard alleen bij droog weer! Onschadelijk voor kinderen en huisdieren.

- Laura.

Ik meng twee soeplepels confituur met 1 soeplepel gist in een bordje en zet deze aan het mierennest. Zorg wel dat dit bord afgeschermd blijft voor de regen. Daar ze de confituur met gist naar het nest en de koningin brengen zijn ze ten dode opgeschreven (ontploffen als het ware) Niet doen als u loslopende huisdieren hebt bv hond - kat - kippen ....

- ronny
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kruidnagels in de ingang duwen. (dus waar ze het huis binnenkomen)
Laatst tijdens onze vakantie hadden we mieren in de woonkamer van het huisje. Tja daar heb je natuurlijk weinig bij je. Ik had wel van die hygienische doekjes eigen merk Appie bij me en pakte er 1 om wat mieren bij elkaar te vegen en ontdekte toen dat ze van die geur alleen al heel hard op de loop gingen.

Dus doekje een nacht neergelegd daar waar ze binnenkwamen en probleem was opgelost. Vond dat een aardig vriendelijke manier.

(60 stuks voor 1,49)
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Die doekjes heb ik wel!
Ik heb ook lavendel en bieslook bij de nesten, helpt niks

wel grappig al die grootmoeders tijd-tips
He die doekjes heb ik ook, ga ik vanacht op het aanrecht leggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die jam of suiker met gist tips zou ik dan weer zeker niet doen, want dat zal net zo gevaarlijk zijn voor mieren als zoon (en katten).
quote:Mieomij schreef op 21 april 2010 @ 15:42:

Een mengsel van bakpoeder en poedersuiker maken en op strategische plekken neerleggen. Dat eten ze lekker op en vervolgens gaat het bakpoeder in hun maag rijzen. Als ze dan in hun nestje terugkomen bij hun vriendjes en familie krijgen ze ontzettende buikpijn en uiteindelijk knapt hun buikje uit elkaar. Dit is dodelijk. Daarna zitten de andere mieren met een mierenlijkje in hun nest en dat is natuurlijk ook niet leuk en gezond voor ze.Als je geschreven had dat ze daar dood van gaan, had ik er niet bij stil gestaan, maar met zo'n plastische omschrjiving (die ik helemaal voor me zie nu, compleet met mierenbegrafenis) vind ik het best wel zielig.
Tja, het verschil tussen mieren en huisdieren/kinderen is onder meer het formaat van hun buik. Wat in een mierenmaag uitzet tot onhoudbare proporties is vrijwel niet merkbaar voor een mensen of kattenmaag.
quote:Mieomij schreef op 21 april 2010 @ 16:25:

Tja, het verschil tussen mieren en huisdieren/kinderen is onder meer het formaat van hun buik. Wat in een mierenmaag uitzet tot onhoudbare proporties is vrijwel niet merkbaar voor een mensen of kattenmaag.Dan moet je het wel in een mierenhoeveelheid neerzetten, en niet een schotel vol.
Inderdaad, je moet het niet in grote schalen neerzetten. Goed om dat er bij te vermelden
kokend water is bij ons het best werkende middel.
Nou, ik meen ooit eens gelezen te hebben dat ze eens cement in een mierennest hebben laten lopen. Ik weet niet meer hoeveel erin pastte, maar ik weet wel nog dat het om een paar m3 ging. Dan schiet je met kokend water niet zoveel op.

Wij hebben het opgelost met lokdoosjes. Eerst dacht ik; ja dahag, dan komen ze net. Maar je moet die doosjes in de looppaden zetten en dan een dag of 2-3 op je nagels bijten. Maar daarna was het wel afgelopen. Hier zaten ze op de deksels van jam, stroop en suikerpot, in de hele kast waar de hagelslag enzo instaat en in een lade waar katteneten staat. Moet ik er nog bij zeggen dat ik alles heb weggegooid....

Bah.
Ik kan me ook herinneren dat we amoniac en heet water over de nesten gooien. weg miertjes. (wel zielig zo´n amoniac dood)
Hier al 4 weken last van mieren, echt heel fijn...bah

Wij hebben kopergeld liggen, dat helpt iets.

Ik hoop dat ze net als vorig jaar ineens weer weg zijn...
Er zitten wel heel veel sadistische tips tussen zeg ..... niet dat ik van mieren houd... maar toch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven