Gezondheid alle pijlers

Muisvinger??

23-02-2010 19:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb een dikke opgezette rechterwijsvinger. Hij doet een beetje pijn, ik kan hem niet helemaal buigen. Het lijkt wel alsof er een ontsteking ofzo inzit.

Ik heb er in het ziekenhuis een foto van laten maken, hier kwam niet noemenswaardigs uit..

Volgens mijn vriend is het een duidelijk gevalletje van 'muisvinger'.

Ik zit veel avonden voor een lange periode (soms wel 2 tot 3 uur?) te computeren. (vanalles en nogwat te doen)

Hij wijdt het hieraan. Volgens mij valt het wel mee. Ik sta voor de klas, dus op mijn werk zit ik relatief weinig achter de computer.

Wat zou het kunnen zijn?

Zou mijn vriend gelijk kunnen hebben?

Bestaat er uberhaupt zoiets als een muisvinger?

Of zou hij gewoon willen klagen dat ik zolang achter de computer zit?

Iemand ervaring?

(niet met een klagende vriend, die kan ik wel hebben, maar zo'n vinger bedoel ik..)

Ram
Muisvinger? Ik werk in de IT-sector en ik forum vaak, ik zit dus achter de pc of ik slaap en heb nergens last van.

Maar goed, ga eens een week iets anders doen en kijk eens of het beter gaat.

Of ga gewoon met je andere hand muizen. In het begin lastig, maar het went wel hoor.
Ik zit voor m'n werk hele dagen achter zo'n ding... Gelukkig mocht ik van m'n moeder nooit klikken en werk ik dus niet met Windows maar met Linux. Niks muizen... typen
Jicht?

Jicht doet heel erg pijn dus waarschijnlijk niet.
Nou, niet alle avonden. In het weekend sowieso geen avond (vrijdag, zaterdag, zondag)

Maar van de overige 4 avonden iig 2 en soms wel drie..

Beetje veel, ik weet het..

Maar het ging me meer om de klachten en de dikke vinger.

Maar als ik een week iets anders doe, zou het dan al verschil maken? Na een week al?

Misschien eens proberen.

En zou het kunnen dat de ene persoon er gevoeliger voor is dan de ander?

Dat ik al van 3 avonden in de week last krijg en een ander die dagelijks voor zijn/haar werk achter de PC zit nergens last van heeft?
Jicht? Is dat niet wat voor oude mannen? Eens even google-en...
Ja, de een is daar gevoeliger voor dan de ander, dat is toch met alles zo? Al was het alleen maar omdat de een zijn hand in een krampachtiger houding houdt tijdens het muizen dan de ander.

Zit je wel goed? Rechte rug, ontspannen schouders enzo?
Een ergonomische muis aanschaffen?
Minder de muis gebruiken door sneltoetsen te gebruiken. Ik heb ook last van overbelasting van de muisvingers ( scrollen met de middelvinger ). Gebruik bijvoorbeeld page down of up of gebruik de sneltoetsen die vermeld staan in de menubalk.

Groeten,

Jan
Ik ben geen rsi expert (heb het zelf wel) maar ik vind het vreemd dat je dan maar last hebt van 1 vinger. Verder vind ik ook dat je relatief weinig achter de pc zit, maar iedereen heeft een ander lichaam natuurlijk. Ik zou de muis eens een paar weken met de andere hand gaan bedienen. Dat helpt zeker bij rsi van alleen de muisarm tenzij je die hebt gekregen omdat je de hele tijd op het numerieke gedeelte van het toetsenbord zit te rammen.

En niet zeggen dat je dat niet lukt, de muis met de andere arm bedienen, want als je echt rsi hebt dan gaat je dat zeker wel lukken. Als je rsi door laat gaan tot in het laatste stadium, kun je je hele leven de muis met je andere arm blijven bedienen.
Oops, topic van twee maanden oud.
Ik heb nergens last van, maar toch wissel ik muizen af met het gebruik van sneltoetsen. Maar sommige programma's hebben ingeprogrammeerde sneltoetsen, zoals Word (Ctrl-O (letter o) voor laden document, Ctrl-P voor printen), Excel, etc., maar veel spelletjes hebben dat niet. Dan wordt er intensief gemuisd. Bij World of Warcraft heb ik gepleit voor het gebruik van sneltoetsen bij zijn User Interface.
World of Warcraft: Legion
Is het niet gewoon een triggerfinger http://en.wikipedia.org/wiki/Trigger_finger of een gevalletje dupuytren http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Dupuytren? Allemaal veel voorkomende vingerafwijkingen die verholpen kunnen worden. Je huisarts zou je hier echt gewoon verder mee kunnen helpen, dus ga daar naar toe. Ik neem aan dat je er al eerder bent geweest, maar gaat je klacht niet over, ga dan gewoon terug.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven