Gezondheid alle pijlers

zonneallergie, jeuk blijft pffffff

24-04-2010 20:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
heb sinds ik ben wezen zonnenbanken last van zonneallergie(nooit eerder gehad maar blijkt dat het wel zomaar kan optreden)

nou is het al een week dat ik jeuk heb bultjes zijn wel weg maar jeuk blijft ZOOOO irritant...

nou ga ik ook over een maand naar spanje en maak me super druk want wil daar wel genieten en niet onder de bultjes zitten en gek worden van de jeuk..

iemand tipss????????
Je hebt van de kruidvat zonneblaasjes creme die helpt bij mij
Urtizon korreltjes slikken of urtizon zonnebrand! Vision zonnebrand werkt ook super! Te koop bij de apotheek of goeie drogisterij!
Bepanthen.

Wil ook weleens helpen.
Gewoon lekker naar Spanje gaan, in de zon gaan zitten, blaasjes krijgen. Ga naar de plaatselijke apotheek, laat blaasjes zien. Dan weten zij wel wat ze moeten geven. Iig iets wat beter werkt dan wat je hier krijgt. Dat geneuzel hier over de stoffen die er in mogen... Daar doen ze niet zo moeilijk en geven iets wat écht goed werkt.

Ik had het een paar jaar geleden en een grote tube koste me toen iets van een tientje. Werkte van de 1e keer smeren. Succes.
ik zou naar de huisarts hiermee gaan

gr kleine
Neem een hooikoortstabletje
quote:Ratteke schreef op 24 april 2010 @ 20:33:

Gewoon lekker naar Spanje gaan, in de zon gaan zitten, blaasjes krijgen. Ga naar de plaatselijke apotheek, laat blaasjes zien. Dan weten zij wel wat ze moeten geven. Iig iets wat beter werkt dan wat je hier krijgt. Dat geneuzel hier over de stoffen die er in mogen... Daar doen ze niet zo moeilijk en geven iets wat écht goed werkt.

Ik had het een paar jaar geleden en een grote tube koste me toen iets van een tientje. Werkte van de 1e keer smeren. Succes.Hmm, toen ik vorig jaar in Spanje last had van zonneallergie wilden ze me hydrocortisonzalf meegeven. Vond dit een beetje teveel van het goede, wilde alleen iets verkoelends wat de jeuk zou verzachten.
Smeer voor de jeuk van nu een beetje yoghurt op je huid.

Gebruik geen oliehoudende cremes als je in de zon gaat zitten, want dat wakkert de boel aan.
Cardiflor van VSM heeft ook een speciale zalf tegen zonneallergie
Bij mij helpt altijd Derma-gel van Biodermal.

Alleen in Nederland verkrijgbaar.
quote:vonni schreef op 24 april 2010 @ 20:49:

[...]

Hmm, toen ik vorig jaar in Spanje last had van zonneallergie wilden ze me hydrocortisonzalf meegeven. Vond dit een beetje teveel van het goede, wilde alleen iets verkoelends wat de jeuk zou verzachten.Wat Ratteke zegt dus: paardenmiddel maar het werkt wel
Nog even doorbijten, het trekt wel weg als je genoeg in de zon hebt gezeten.

Of uit de zon blijven, dat is verstandiger.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:kleine04 schreef op 24 april 2010 @ 20:38:

ik zou naar de huisarts hiermee gaan

gr kleineYep, is het enige wat helpt.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:nikkinuts schreef op 24 april 2010 @ 21:30:

Nog even doorbijten, het trekt wel weg als je genoeg in de zon hebt gezeten.

Of uit de zon blijven, dat is verstandiger.

Als je een zware zonne allergie hebt gaat die niet spontaan over als je maar lang genoeg in de zon zit hoor

Bovendien is dat binnen no time niet meer vol te houden én gevaarlijk. Helaas ervaringsdeskundige, van het ene op het andere jaar een zonne allergie en alles al geprobeerd, van homeopatische middeltjes (urtizon) tot antihistamine tot hydrocortisone injecties (3 vakanties achter elkaar...) en hormooncremes. Uiteindelijk bij een dermatoloog geweest en blijkt er niets aan te doen behalve smeren met een enorm hoge factor >50/ sunblock en heel, héél langzaam een beetje aan de zon wennen (met minuten tegelijk en nooit meer echt zonnen, blijven smeren)

Ik heb ook veel last van zonneblaasjes, en dan bedoel ik heeeel erg veel last.

Mijn middel: Zonneblaasjesgel van het Kruitvat, kost geen drol en werkt als een tiet!
Mijn ervaring is, dat het minder wordt verder in het zomerseizoen.

Dan heb ik het vast niet zo erg.

Uit de zon is het beste, maar dat schreef ik ook.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Jakkes ja. Ik heb dat ook. Binnen 1 dag zit ik onder als ik op vakantie ga. Uit de zon blijven of heel langzaam opbouwen en inderdaad blijven smeren. Ik neem nu altijd Skin salvation creme mee. Dat is eigenlijk bedoeld voor eczeem, maar bij mij helpt dat als een tiet bij die blaasjes.
Ik gebruik voor de blaasjes altijd prep creme,heel erg ouderwets maar helpt goed..ook bij verbranden. Verkrijgbaar via internet of bij sommige drogisterijen. Verder toch niet teveel in de felle zon zitten..langzaam opbouwen, je huid heeft de hele winter verstopt gezeten en de zon is erg fel nu dus kijk goed uit..je krijgt die bultjes niet voor niets
Similasan - huidirritatie door de zon.

Creme werkt super tegen de jeuk, is een homeopatisch middel. Er is ook een variant voor gewone huidirritatie, je moet echt letterlijk vragen om bovenstaande creme in de apotheek.
quote:iklijkslimmerdanikben schreef op 24 april 2010 @ 20:22:

Urtizon korreltjes slikken of urtizon zonnebrand! Vision zonnebrand werkt ook super! Te koop bij de apotheek of goeie drogisterij!Dat helpt echt goed bij mij. 't is een klein geel kokertje, met kleine korreltjes erin.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik ben ook al jááááren deskundige...

Alles uitgeprobeerd, bij mij helpt alleen Contralum-Ultra (smeerseltje).

En antihistaminetabletjes. Beide via de huisarts.

Ik heb het vaak icm de warmte, dus niet alleen bij zon.
En sowieso belangrijk; altijd smeren met zonnebrand. Niet alleen in de echte zon, maar ook onder de zonnebank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven