ben ik nou gek?

13-04-2010 18:52 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames en heren van Viva,

Ik zit met een een groot gevoel van onzekerheid en wil graag wat advies/steun i guess..

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een relatie met mijn huidige vriendin. Het ging tot 3 weken geleden heel leuk en eigenlijk helemaal fantastisch, we hebben toen een heel weekend samen haar studentenkamer opgeknapt, verven en what not. Ter illustratie van hoe het ging: we hebben dat hele weekend geen 1 keer gekibbeld, terwijl de ervaring mij leert dat klussen met de significant other eigenlijk niet zo'n heel strak plan is :P

Maar goed ik dwaal af,

We smsten eigenlijk super veel en we konden eigenlijk de week niet doorkomen zonder elkaar minimaal 2 keer gezien te hebben (wat voor mij prima is). Na het klussen dus begon het ''verliefde'' gedrag drastisch te minderen aan haar kant, in een zeer korte tijd. Als ik bijvoorbeeld een sms stuur met iets neutraals en iets liefs: hoe gaat het en ik mis je etc dan reageert ze eigenlijk alleen op het hoe gaat het.

Nou ben ik geen beginner in relatie land en snap ik dat de passie uiteindelijk minder wordt, maar van de liefste en leukste smsjes naar onpersoonlijk en eigenlijk vriendschappelijk smsen (binnen een week tijd) dat snap ik niet helemaal.

Nou is ze van het weekend naar een feestje geweest, had ik een heel lief smsje gestuurd naar mijn mening, van veel plezier etc, stuurt ze terug dat ze erg in trek was op het feest (veel sjans gehad). Ik vraag me af wat de vrouwen hier op het forum hiervan vinden eigenlijk want ik vind het vreemd gedrag, het is leuk als je een onschuldige flirt hebt tijdens het uitgaan, maar ik ga dat nooit in geuren en kleuren vertellen aan mijn partner...

Het resultaat van dit alles is dat ik nu al een week zeer gespannen ben en heel onzeker ben omtrent de relatie en mijn rol daarin.

graag jullie mening over deze situatie, stel ik me aan of is er iets aan de hand?

ps: donderdag zie ik haar wel, maar ik zit er gewoon heel erg mee en wil het gewoon uit mijn systeem.
Dat je een vent bent.
Hè, wat een naar bericht. Het komt voor mij eerlijk gezegd wel onverwacht. Ik dacht dat ze je 'uitprobeerde', om te kijken of je iets mee rpit had dan je tot nu toe getoond had.

Weet je, in wezen is het beter dat ze er nu mee komt (hoe cliché ook) dan dat jullie al jaren verder waren geweest. Het is niet vreemd dat het sinds 2 weken bij haar zo is gaan voelen....

Laat je inderdaad goed opvrolijken door je vrienden. Maak er een luek feestje van. het zal misschien niet de hele tijd zo voelen, maar weet dan dat je niet bij iemand zou moeten willen zijn, die niet verder wil. Daar heb je helemaal niets aan.
Only dead fish go with the flow
Eerlijk gezegd had ik dit naar aanleiding van de OP wel zien aankomen. Heb in mijn studententijd genoeg meisjes leren kennen die niet goed weten wat ze willen als het gaat om mannen en relaties. Als het meisje in kwestie een huisgenote is, dan is het wel vermakelijk als het meisje in kwestie je vriendin is, erg pijnlijk.

Ik wens je veel sterkte en ik zou het je ex-vriendin niet teveel kwalijk nemen. Zoals eerder opgemerkt, zo gaat dat met gevoelens.
klote voor je dat het zo is gelopen..

ga lekker drinken, feesten en dingen doen die je leuk vind.. hopelijk kom je er tzt overheen..
bedankt allemaal voor de support! Ik neem het haar ook niet kwalijk, ben totaal niet boos alleen intens verdrietig.

Hoe clichematig het ook klinkt ik had wel echt het gevoel dat dit een goede match was omdat we op interesse gebied heel erg klikte en furthermore ook.. het was gewoon te leuk denk ik..

Uitgaan was wel okeej i guess, waren gelukkig allemaal kerels met een ''wat een *** wijf mentaliteit'' dus dat hielp wel. Ben vanochtend alleen wel veel te vroeg wakker geworden, lag pas om 6 uur op bed en ben alweer sinds 10 uur wakker doordat ik heel erg maal in mijn hoofd.

Ik weet ook dat de pijn uiteindelijk weggaat maar ik vind dit echt heel erg moeilijk, het wereldje word dan in een keer weer heel wat kleiner.
Godver wat rot voor je.

Snap dat je er vreselijk mee zit.

Veel sterkte jongen...
Erg vervelend voor je zeg.

Veel sterkte, jij verdiend een veel lievere meid!

Succes.
heel erg bedankt, jullie steun helpt wel. er is natuurlijk maar zoveel dat je kan zeggen als vreemde maar ik vind dit toch erg fijn.

Ze heeft vanochtend ook nog gebeld om te vragen hoe het ging... weet niet zeker of ik het fijn vind om haar te spreken. Ik heb nog hele sterke gevoelens voor haar dus ja maakt het niet makkelijker natuurlijk, aan de andere kant is het wel fijn om iemand te hebben die je in de gaten houd enzo...
Ik denk dat de enige rede dat ze belde was omdat ze zich schuldig voelt...omdat ze vast weet dat ze het verkeerd aangepakt heeft.
ja, dat kan inderdaad. Ze maakte ook een comment in die richting dat ze het verschrikkelijk vond hoe ik me voelde enzo.....

Dan is het puur uit eigen gewin, dat ze me opbelt een redemption dus... majah.
Je had nooit op mogen nemen. Doe je dat wel moet je kortaf doen. Echt. Ga er altijd vanuit dat er een loopje met je word genomen. Als dat niet zo is, is dat een meevaller. Scheelt je een hoop.

Ik had haar waarschijnlijk al eerder laten vallen als een baksteen.
Het verhaal heeft nog een naar staartje gekregen. Ik merk dat het heel fijn is om frustraties van je af te schrijven daarom zet ik dit hier neer.

Donderdag was ik in een park in Utrecht, wat drinken met 2 vrienden lekker van het zonnetje genieten en proberen de ex uit mijn hoofd te zetten.

We zitten met zn 3 op een bankje, en er ligt een meisje en een jongen elkaar half op te eten in het gras, dus ik grap met mijn vrienden: Dat lijkt die ex wel (het was net een week uit en ze had mij verzekerd dat het ''niet aan mij lag en er geen ander was'') Het meisje gaat rechtop zitten en tot mijn grote schrik was het de ex nog ook........

Mijn hart maakten overuren en heeft op dat moment denk ik vaker geklopt dan de rest van de dag. Ik ben in eerste instantie weggelopen om even rustig te worden, maar omdat er nog spullen van mij bij haar lagen zei een vriend dat we naar haar toe moesten..

Wij zijn er op afgelopen en een vriend van mij zei dat ze per direct mijn spullen moest gaan halen, na een beetje tegenstribbelen liepen we richting haar huis (ik was op moment zo ziedend dat ik er bewust voor koos om hem het woord te laten doen)

Toen ik mijn spullen had, en hun wegliepen verloor 1 vriend van mij zijn zelfbeheersing nadat die nieuwe lover een ernstig minderwaardige blik naar ons worp, en schold haar uit voor het H. woord (Ik ben er niet trots op en normaal zijn we beschaafd maar zij heeft mij zoveel pijn gedaan dat een vriend van mij zich niet meer kon inhouden.) Uiteraard moest de nieuwe lover patser gedrag vertonen, na enig overtuigen dat het voor hem verstandiger was om weg te lopen (iets met wij zijn met zn 3en :P ) liepen de 2 met de figuurlijke staart tussen de benen weg.

Jezus wat een rot meid, maar dit is voor het verwerkingsproces wel een stuk makkelijker en ik ben nu blij dat ik van haar af ben.
Waarom laat je jezelf zo kennen?

Gewoon op haar afgaan: Wijf, me spullen, wanneer?

Meer niet. Als die vriend patsergedrag vertoont, gelijk slaan, niet praten. Dan sta je nog erger voor lul.
quote:onzekerheidofzoiets schreef op 26 april 2010 @ 12:17:

Toen ik mijn spullen had, en hun wegliepen verloor 1 vriend van mij zijn zelfbeheersing nadat die nieuwe lover een ernstig minderwaardige blik naar ons worp, en schold haar uit voor het H. woord (Ik ben er niet trots op en normaal zijn we beschaafd maar zij heeft mij zoveel pijn gedaan dat een vriend van mij zich niet meer kon inhouden.)

Jezus wat een rot meid, maar dit is voor het verwerkingsproces wel een stuk makkelijker en ik ben nu blij dat ik van haar af ben.

Onzekereheid, ik snap dat je boos en teleurgesteld bent, maar jullie zijn uit elkaar en dus mogen jouw ex en jij doen wat jullie willen. Inclusief sex of een relatie met anderen. Dat maakt haar geen hoer, verre, verre van! Ik vind het heel erg dat zij is uitgescholden. Zij is niet om jou te kwetsen daar in het park gaan liggen met een nieuwe vriend, ze probeert je niet dwars te zitten en ze is zeker geen hoer.

Als je een vent bent bied je je excuses aan haar aan, want het slaat echt nergens op.

En dan ga je fijn je eigen leven leiden en 'wraak' nemen door heel gelukkig te worden. Maar niet denken dat dit meisje erop uit is om jou ongelukkig te maken. De relatie liep niet, zij was niet gelukkig, maakt het uit en nu is er een ander. Het is verdrietig en haar zo tegenkomen is zeer ongelukkig maar uitschelden vind ik echt zeer onbeschaafd.

Als je echt beschaafd bent dan snap je dat heel erg gekwetst zijn ook geen reden is voo onbeschaafd gedrag. Dan recht je je hoofd, huilt uit bij je vrienden en leeft door.
haha, ja maar dat kan echt niet met mijn opleiding :P (doe rechten, advocaten en geweld gaan niet samen en zij is van het kaliber: ik zit al op het bureau als je verkeerd naar mij kijkt) en het was heel zeker geen praten.

Ik vond haar geen woord meer waard, en het was ook wijf, spullen nu, alleen was ik niet degene die dat zei ;)

Ik voel me beter dan haar maak je daar maar geen zorgen over.
tjah weet je wat het is, ik ga me er verder ook niet druk om maken, wilde het alleen van me afschrijven. Ik was ook niet degene die zijn zelfbeheersing verloor zoals ik hiervoor al heb beschreven vond ik haar geen woord waard.

Ik ben ook niet boos omdat ze het met een ander aanlegt, ik ben boos omdat zij onder het mom van goede bedoelingen, ''vrienden wilt zijn, ervoor mij wilde zijn'' en omdat zij gelogen heeft. Zij had niet de stones om gewoon tegen mij te zeggen dat ze een ander had/heeft, daarom ben ik boos. Eerlijkheid vind ik namelijk belangrijk in een vriendschap en een relatie. En als je alles hebt gelezen wat hiervoor is beschreven voel ik me ook ernstig gebruikt door mevrouw.(kamer opknappen enzovoort)

Met die dingen in het achterhoofd ga ik niet mijn excuses aanbieden omdat een vriend van mij haar hoer noemt.
Onzekerheid, laat het dan ook echt los. Je ex wist dat ze jou pijn zou gaan doen en probeerde het een beetje mooi te verpakken. Je bent geen beginner in relatieland, zeg je, nou, om in jouw schrijftaal te blijven: you know the drill!

Je weet niet of ze die ander al had toen het uit ging en het doet er niet toe. En je voelt je gebruikt, maar je was er zelf bij. Allemaal geen reden om iemand voor hoer uit te schelden (of 'wijf', ook zo'n domme term) en meer testosterongedrag. Laat los dat jullie vrienden zijn of moeten blijven. Dit hoofdstuk is gewoon uit. Sla deze bladzijde om en wordt gewoon gelukkig.
Nee, dat is ook zeker zo dat weet ik helemaal niet, ging er alleen stiekem vanuit een aanname dus.

Probleem is dat bij emoties mijn objectiviteit ver te zoeken is en het testosteron gedrag inderdaad hoogtij gaat vieren. Het maakt ook verder niet uit.

Heb haar naderhand wel nog een mail gestuurd, dat ik me gekwetst voel en dat ik niet trots ben op hoe de middag was gelopen. Heb er ook ingezet dat ik haar niet meer wil zien, en dat ik hoop dat het haar goed gaat, maar dat voelt voor mij niet als een excuses meer voor mezelf een goedmakertje.

Heb daarna al haar contactgegevens ook verwijderd, haar nummer, hyves etc dus achter mij laten komt wel goed denk ik zo
quote:Kloddertje schreef op 26 april 2010 @ 13:15:

Onzekerheid, laat het dan ook echt los. Je ex wist dat ze jou pijn zou gaan doen en probeerde het een beetje mooi te verpakken. Je bent geen beginner in relatieland, zeg je, nou, om in jouw schrijftaal te blijven: you know the drill!

Je weet niet of ze die ander al had toen het uit ging

Kom op hoor. Tuurlijk wel.

en het doet er niet toe. En je voelt je gebruikt, maar je was er zelf bij. Allemaal geen reden om iemand voor hoer uit te schelden

(of 'wijf',

"wijf" en "mokkel" zijn ten alle tijde acceptabel.

ook zo'n domme term) en meer testosterongedrag. Laat los dat jullie vrienden zijn of moeten blijven. Dit hoofdstuk is gewoon uit. Sla deze bladzijde om en wordt gewoon gelukkig.
lezzmeister je zou zo die vriend van mij kunnen zijn, exact dezelfde gedachtegoed ;)
@ onzekerheid enz.. : vooral niet luisteren naar Lezzmeister, daar word je nl. alleen maar slechter van.

Het is goed dat je naar haar toe bent gegaan en om j espullen hebt gevraagd. de manier waarop is minder goed. Maar dat is een les voor de volgende keer.

Waarschijnlijk heeft je ex al weken lopen te bedenken hoe ze je moest vertellen dat het over is, waarschijnlijk kende ze die jongen toen al en was hij de katalysator, ( dit is invulling van me en hoeft niet waar te doen en het doet er op dit moment ook niet meer toe, gedane zaken nemen geen keer en meer van dit soort cliche's ). Dat zij gewacht heeft tot na je tentamens vind ik verstandig en hieruit blijkt dat zij wel het goede met je voor heeft/had.

bedenk ook dat uit elkaar gaan nooit perfect en moeiteloos gaat en dat dat bij iedereen anders is. Jij maakt fouten, zij maakt fouten en dat mag, zo leren we nl.
Ik denk dat het ook wel goed komt! Succes
quote:lezzmeister schreef op 26 april 2010 @ 12:43:

Waarom laat je jezelf zo kennen?

Gewoon op haar afgaan: Wijf, me spullen, wanneer?

Meer niet. Als die vriend patsergedrag vertoont, gelijk slaan, niet praten. Dan sta je nog erger voor lul.ga toch fietsen, hoe oud ben je?? Een echte man weet zijn emoties te beheersen en zal zich nooit zo laten gaan. En wat voor indruk denk je dat je achterlaat? Niet die van stoere jongen in ieder geval.. meer die van loser.
quote:onzekerheidofzoiets schreef op 26 april 2010 @ 13:29:

lezzmeister je zou zo die vriend van mij kunnen zijn, exact dezelfde gedachtegoed ;)en dat is geen goed iets hoor..
Wacht gewoon donderdag af, op deze topic wordt je alleen maar meer onzeker. Niet echt slim dat je hem hebt aangemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven