kat plast (van angst?) recht achteruit?

29-04-2010 21:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een paar uurtjes terug staat mijn huisgenoot net zijn Koninginnedagoutfit aan me te showen. Hij riep er een paar loze kreten bij maar er gebeurde eigenlijk niets bijzonders. Een van mijn kleine monsters draaide zich om naar hem, lijkt zich ka-pot te schrikken , tilt zijn staart omhoog en piest recht achteruit over de tafel en de vloer! Ik wilde dat hij stopte, tikte hem op zijn rug, daar schrok hij nog meer van dus hij sprong op de vloer. Ging daar met hoge rug en dikke staart en grote ogen verder bang zitten zijn... Wij hebben nog steeds geen idee waar poekie nou zo bang voor was; het waren niet de kleren weten we in ieder geval..

Dus; klopt het dat een kat van angst achteruit kan plassen?

En verder; iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Het is in ieder geval niet een hard geluid geweest...

Verder gaat t nu wel weer goed met poezemans...
Volgens mij plassen katers altijd zo...
Huh? Heb pas sinds 35 jaar katten zoiets heb ik nog nooit gezien bij al mijn katten
Dat heet sproeien, sterkte al ie nog niet is geholpen.
Ja maar niet van angst.... dat ken ik niet. Is het een jonge kater?
Meestal is het sproeien van katers dat zo keihard achteruit gaat, maar katers plassen inderdaad ook achteruit in de kattenbak. Niets aan de hand dus, alleen niet meer zo laten schrikken .
Ow ok sproeien ja dat wel.... snel een afspraak maken bij de dierenarts om hem te laten helpen.
quote:zusenzo schreef op 29 april 2010 @ 22:00:

Dat heet sproeien, sterkte al ie nog niet is geholpen.

ow is DAT sproeien?!

Maar goed dat is wel vreemd aangezien hij 5 is, al jaren terug geholpen en daarvoor heeft hij ook nooit gesproeid!! Waarom zou hij trouwens zijn territorium gaan afbakenen als hij bang is?
Laten helpen werkt geen moer tegen sproeien hoor. En ik spreek uit ervaring
Meestal als ze erge angst hebben, legen ze hun anaalklieren. Maar neem aan dat je dát verschil wel ruikt
Ze doen het wel vaker hoor, je ziet het alleen haast nooit.

Ik zag het ook pas bij onze geholpen kater, op de bak gaat ie wel gewoon nml.
Ach misschien is het wel net zoiets als mensen in hun broek plassen van angst
Juist bij angst gaan ze hun territorium afbakenen TO, maar het kan gewoon ook bij 1 keertje blijven hoor. Je hebt niet gelijk een sproeiende kater.

Mijn ex-zwerfkaters zijn pas op hun 3e en 7e gecastreerd en die hebben nooit gesproeid en sommige katers sproeien nog steeds na hun castratie. Alles is mogelijk.
Ik heb geen idee waarom je kat dit gedaan heeft.

Maar dat recht achteruit plassen doet mijn poes ook wel eens. De eerste keer dat ik het zag was in het steegje bij de schuurtjes. Ze ging staan, staart omhoog en plassen maar! En dat plasje ging horizontaal tegen de schuurdeur van de overburen aan. En dat heeft ze meerdere malen gedaan.
dat kan. Ipv te vluchten kiest de kat voor verdediging van zijn territorium. Stoere jongen dus. Misschien trok hij gewoon die outfit niet
Of die loze kreten niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven