Winderigheid en opgeblazen buik
maandag 19 april 2010 om 21:19
Ik heb sinds een paar jaar nogal last van winderigheid. Dit is gekomen na een vakantie in Egypte.
Huisarts zegt dat er niks aan te doen is en dat veel vrouwen hier last van hebben (had het icm een prikkelbare darm, maar dat probleem speelt gelukkig niet meer).
Ik probeer geen frisdrank met prik te drinken, anders krijg ik er geheid last van, maar heeft er iemand tips wat ik kan doen als ik er dan alsnog last van krijg?
Het gaat me vooral om de opgeblazen buik die het met zich meebrengt en vaak niet weg te krijgen is.
Huisarts zegt dat er niks aan te doen is en dat veel vrouwen hier last van hebben (had het icm een prikkelbare darm, maar dat probleem speelt gelukkig niet meer).
Ik probeer geen frisdrank met prik te drinken, anders krijg ik er geheid last van, maar heeft er iemand tips wat ik kan doen als ik er dan alsnog last van krijg?
Het gaat me vooral om de opgeblazen buik die het met zich meebrengt en vaak niet weg te krijgen is.
woensdag 28 april 2010 om 09:40
Heb je rennie deflatine al geprobeert? Kan de genante situatie een beetje voorkomen.
Verder kan je een eetdagboekje bijhouden om te zien of er nog specifieke voedingsmiddelen zijn waar je niet tegen kan.
Mag ik vragen of je HA verder nog wat onderzoek gedaan heeft?
Enne... hoe ben je van je prikkelbare darm afgekomen?
Verder kan je een eetdagboekje bijhouden om te zien of er nog specifieke voedingsmiddelen zijn waar je niet tegen kan.
Mag ik vragen of je HA verder nog wat onderzoek gedaan heeft?
Enne... hoe ben je van je prikkelbare darm afgekomen?
zaterdag 1 mei 2010 om 11:30
Hoi Maja, ja die heb ik al eens geprobeerd maar merkte geen verschil. Zo'n opkomende scheet kan ik in principe altijd wel binnen houden, maar dan krijg ik juist een pijnlijke buik. Thuis laat ik het dan ook gewoon gaan
Er is verder geen onderzoek gedaan destijds. De prikkelbare darm is geleidelijk weggegaan zonder dat ik weet waardoor. Lig nu eigenlijk nooit meer krom van de pijn op de bank gelukkig. Alleen blijft het nu die winderigheid. Vooral door cola enz, dat vermijd ik nu zoveel mogelijk, maar soms komt het toch ineens opzetten. De ene keer is het dan ook snel voorbij, de andere keer kan het een hele tijd duren.
Moet inderdaad weer eens gaan bijhouden wat ik allemaal eet en wanneer ik er last van heb.
Er is verder geen onderzoek gedaan destijds. De prikkelbare darm is geleidelijk weggegaan zonder dat ik weet waardoor. Lig nu eigenlijk nooit meer krom van de pijn op de bank gelukkig. Alleen blijft het nu die winderigheid. Vooral door cola enz, dat vermijd ik nu zoveel mogelijk, maar soms komt het toch ineens opzetten. De ene keer is het dan ook snel voorbij, de andere keer kan het een hele tijd duren.
Moet inderdaad weer eens gaan bijhouden wat ik allemaal eet en wanneer ik er last van heb.
zaterdag 1 mei 2010 om 13:25
Hoi Ilsie,
ik kreeg ooit het advies om een weekje Modifast (ontslakken) te gebruiken tegen mijn winderigheid en opgezette buik.
Dit reinigde even goed mijn darmen en zorgde dat ik geen winden meer liet en mijn buik platter werd.
Daarna er even op letten zo min mogelijk koolhydraten te gebruiken, mocht je er toch daarna nog last van houden dan volgens mij even langs de huisarts gaan.
Net als eerder in dit topic is vermeld, kan het mogelijk ook een parasiet zijn nadat je uit Egypte bent gekomen (want het is toch wel vreemd dat je er voor die tijd géén last van had)
Sterkte ermee!
ik kreeg ooit het advies om een weekje Modifast (ontslakken) te gebruiken tegen mijn winderigheid en opgezette buik.
Dit reinigde even goed mijn darmen en zorgde dat ik geen winden meer liet en mijn buik platter werd.
Daarna er even op letten zo min mogelijk koolhydraten te gebruiken, mocht je er toch daarna nog last van houden dan volgens mij even langs de huisarts gaan.
Net als eerder in dit topic is vermeld, kan het mogelijk ook een parasiet zijn nadat je uit Egypte bent gekomen (want het is toch wel vreemd dat je er voor die tijd géén last van had)
Sterkte ermee!
zaterdag 1 mei 2010 om 19:57
zondag 2 mei 2010 om 00:24
Ja klopt, Modifast hoort onder de noemer crashdieet, je kunt je er wel een beetje flauw bij voelen, maar het scheelt als je daarbij veel water drinkt. Daarom kan het voor een weekje nét even verlichting voor je geven en worden je darmen weer even in het gareel gebracht.
Qua voedingsstoffen krijg je immers alles binnen en de winderigheid is verdwenen.
Mij lijkt het het handigste dit te doen in een week als je niet teveel inspanningen hoeft te leveren.
Succes
Qua voedingsstoffen krijg je immers alles binnen en de winderigheid is verdwenen.
Mij lijkt het het handigste dit te doen in een week als je niet teveel inspanningen hoeft te leveren.
Succes

zondag 2 mei 2010 om 00:29
zondag 2 mei 2010 om 12:34
Hoi,
ik heb wel eens gelezen dat gember goed helpt, dat was toen een artikel dat ging over een opgeblazen gevoel indien je ongesteld bent.
En verder zou ik voor de prikkelbare darm eens langs een Shiatsu therapeut gaan, zij hebben vaak goede behandelings methodes om je met meerdere klachten te helpen. Erger zal het in ieder geval niet worden en bij sommige therapeuten kun je soms in aanmerking komen voor vergoeding van het ziekenfonds, even naar informeren bij therapeut en je ziekenfonds.
Veel sterkte!
ik heb wel eens gelezen dat gember goed helpt, dat was toen een artikel dat ging over een opgeblazen gevoel indien je ongesteld bent.
En verder zou ik voor de prikkelbare darm eens langs een Shiatsu therapeut gaan, zij hebben vaak goede behandelings methodes om je met meerdere klachten te helpen. Erger zal het in ieder geval niet worden en bij sommige therapeuten kun je soms in aanmerking komen voor vergoeding van het ziekenfonds, even naar informeren bij therapeut en je ziekenfonds.
Veel sterkte!
zondag 2 mei 2010 om 15:50
Heel herkenbaar. Ik heb hier ook jaren last van gehad. Ondanks gezond eten en veel sporten. Enorme opgezette en gespannen buik. Het leek wel of een basketbal had ingeslikt:S. Ben eens nagegaan hoe lang ik er last van had en dat was eigenlijk sinds ik was overgestapt naar een andere pil (microgynon). Ben daar mee gestopt en klachten zijn zo goed als verdwenen.
maandag 3 mei 2010 om 20:36
Jeetje wat een verschillende oplossingen allemaal! Ik heb ook al jaren last van een opgezette buik, buikpijn in de avond, borrelende buik, winderigheid... maar de laatste paar weken gaat het gepaard met moeheid en zelfs bijna flauwvallen. Ook een paar keer diarree gehad en mijn eten uitgebraakt (zomaar, als ik savonds in bed lig, ineens ontzettend buikpijn en dan komt het dus allemaal eruit!) .. dus ik ga morgen maar eens een telefoontje naar de HA plegen. Want ik wil toch wel weten wat ik eraan kan doen... Eet verder gezond en beweeg veel.
@ Fruitfan, hoe ben je er op gekomen dat het wel eens aan je pil kon liggen? Na hoe lang stoppen merkte je dat het idd je pil was wat de klachten veroorzaakte?
@ Fruitfan, hoe ben je er op gekomen dat het wel eens aan je pil kon liggen? Na hoe lang stoppen merkte je dat het idd je pil was wat de klachten veroorzaakte?
woensdag 5 mei 2010 om 17:57
Ik ga morgen bloed prikken dus ik ben benieuwd. Over het flauwvallen: ik had zo'n pijn in mn buik en ik moest 20 minuten naar de trein lopen op dat moment en toen begon ik te zweten en te trillen en toen had ik het gevoel dat ik bijna flauwviel... en in diezelfde week heb ik dat thuis ook nog een keer gehad. Ik denk dat dat gewoon van de pijn kwam. Maar ik ben heel benieuwd naar de uitslag van het bloedprikken...