Gezondheid alle pijlers

menstruatie na stoppen pilgebruik

01-05-2010 15:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Ik ben nu bijna 21 jaar en ik ben sinds mijn 14e aan de pil. Ik wil nu stoppen met de pil, omdat ik geen kunstmatige hormonen meer in mijn lijf wil stoppen en het op de natuurlijke manier terugwil. Echter: ik ben al een aantal maanden gestopt met de pil, ik geloof 3 maanden, en niet meer ongesteld geworden. (toen ik net stopte, krijg ik wel mijn 'kunstmatige bloeding'maar het is daarna niet meer gebeurd). Nu zei de dokter dat dit komt doordat mijn lichaam zo gewend is geraakt aan de pil, dat het nu in de war is en dat het een tijd kan duren voor mijn 'natuurlijke'menstruatie weer op gang komt. Heeft iemand hier ervaring mee, en hoelang zou dit kunnen duren? Ik vind het een rotidee dat mijn lichaam het niet meer uit zichzelf meteen oppikt.
Het kan idd een tijdje duren voordat alles weer normaal is. Geduld dus, en geen paniek. Bij mij kwam de cyclus binnen een paar weken weer op gang en ik heb nu weer een heel regelmatige periode.
Hai, ik slik nu weer de pil maar was ook een tijdje gestopt.

Het duurde bij mij een paar maanden voordat ik weer 'normaal' ongesteld was. En het werd veel heviger, ik had last van tussentijdse bloedingen etc.

Ben gauw weer aan de pil gegaan

Maar wat je HA zegt herken ik dus wel, geef het even de tijd.
Ik herken het ook van de keren dat ik zwanger wilde worden. respectievelijk 4 maanden, 6 weken en 8 weken op de eerste eisprong moeten wachten. Was ik niet zwanger geweest, dan zou ik dus 2 weken daarna ongesteld zijn geworden.

Een tijdje terug wilde ik ook de trowp uit mijn lichaam en gestopt. Weer ongergelmatig, dan weer 8 weken ertussen, dan weer 2. Ik gaf ook op en slikte snel weer de pil. Maar nu overweeg ik om het weer eens te proberen en mijn lichaam wat langer de tijd te geven een normale cyclus te kunnen hervatten. Want misschien was ik wat ongeduldig, en was een meteen regelmatige cyclus wat veel gevraagd na 20 jaar pilgebruik.
...
Ok meiden, bedankt! Ik ga geduld hebben !
Inderdaad vlammetje, we willen te snel denk ik haha! Succes
Ik heb 7 maanden moeten wachten op mijn eerste menstruatie na mijn pilgebruik.
7!

Zo hee.. Het lucht me wel op dat er meer vrouwen zijn die dit hebben, het kan dus allemaal nog goedkomen, hihi!
Ik werd het 1e jaar helemaal niet ongesteld uit mezelf na het stoppen met de pil... 2x een kuur gehad om het op te wekken (dus weer kunstmatig) maar daarbij bleef het..

Altijd onregelmatig geweest trouwens, voordat ik met de pil begon, toen ik stopte, en nu 10 maanden nadat ik bevallen ben ook weer erg onregelmatig..
Ok... Ik was voor pilgebruik altijd tot op de dag zelfs nauwkeurig ongesteld, zeer regelmatig!
Bij mij 30 dagen na dag 1 van de pilbloeding. Ben beniewd hoe het verder gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven