Hoe door te dringen tot mensen?

30-04-2010 23:20 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een ander adres aangemaakt, omdat ik me hiervoor gewoonweg schaam..

Ik voel me zo verdomd alleen, ik heb eigenlijk niemand meer.. Klinkt erg hopeloos, maar

Zo voel ik me ook echt.

Ik heb geen enkele vrienden of vriendinnen. Ik heb wel eens vaker vriendinnen van vroeger gesms’t of gemaild, etc. Telkens vinden ze het leuk als ik contact met ze opneem en zeggen ze dat ze zodra ze tijd hebben me smsen of mailen om iets af te spreken, maar dit gebeurd vervolgens nooit!

Heel veel mensen zeggen ook tegen me, ik bel je nog! Maar vervolgens bellen ze me nooit. Vervolgens bel ik dan en meestal kunnen ze dan niet en zeggen ze weer dat ze terug gaan bellen, maar dat gebeurd dan nooit.

Ik probeer echt van alles, ik heb bijvoorbeeld pas geleden met mijn neef en zijn vriendin afgesproken en dat is dan heel erg leuk, maar er komt dan nooit meer een vervolgafspraak, omdat het dan een soort van nieuw huisbezoek was. Hun hadden pas een nieuw huis en ik ook.

Laatst was ik bij een tante op bezoek en ik was er pas een half uurtje en had een kopje koffie gehad en toen zei ze: ‘zo en nu schop ik je weer naar buiten (niet stom bedoelt) want ik ga nog even een middagdutje doen’. Maar dit voelde zo onwijs afwijzend!

Laatst was ik bij een oude buurvrouw en liet ze me haar nieuwe sauna zien en vroeg ze of ik wat drinken wilde, ik had het drinken nog niet op en zat er pak weg 5 minuten, toen ze zei: ik doe het hekje van het slot af, kun je zo meteen naar buiten lopen.

Nu komt het echt zo over of ik een of ander monster ben! Maar niets is minder waar.. Ik kleed me altijd erg goed, ik verzorg me altijd tip top, ik krijg genoeg aandacht van mannen (niet dat dit nu van belang is om te vermelden, maar dan weten jullie tenminste dat ik er niet uit zie als een monster ofzo), mensen kijken wel naar me, maar ik kom nooit tot de kern bij ze. Het blijft altijd bij een oppervlakkig praatje, ik word op de een of andere manier nooit toegelaten.

Ik voel me nu zo alleen, dat het gewoon pijn doet, alsof ik midden in een rouwproces zit…

Ik zit ook op een sportclub, maar daar is het precies hetzelfde. Ik ben altijd spontaan tegen iedereen etc, maar nooit komt het tot de kern. Ook hebben verschillende mensen me mijn mail, msn en hyves etc gevraagd, maar na een paar berichtjes wordt het aan de andere kant al afgekapt, dus krijg ik nooit meer iets te horen..

Ohh wat wil ik weer graag een vriendin, waarmee ik kan winkelen, stappen, lachen, terrassen, oh wat mis ik haar!
Hey Dieuwertje25,

Ja ik merk ook dat de wereld vaak wel heel hard is! Kan daar wel vaak moeilijk mee omgaan. Gewoon omdat ik zelf eigenlijk niet zo ben! Het is vaak allemaal zo complex, hoe mensen reageren, gedachten van mensen, soms wou ik dat het allemaal gewoon simpel was!

@Bianca: ja ik kwam eigenlijk toevallig langs gelopen, was met de hond aan het wandelen en toen riep ze me naar binnen en vroeg of ik wat wilde drinken en toen liet ze me de nieuwe sauna zien!
quote:Dieuwertje25 schreef op 01 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Ja ik begrijp dat als iemand me binnen vraagt om haar nieuwe aanwinsten te bewonderen, dat ik niet ben uitgenodigd voor een logeerpartij, het probleem is dat anderen de uitnodiging zouden afslaan, omdat ze al weten waar het voor is, ik volg al een aantal jaren therapie en leer nu dat je soms nee moet zeggen tegen sommige mensen, bij dit voorbeeld heeft het niets te maken met de assertiviteit van de buurvrouw, er zijn gewoon mensen die materiele dingen ontzettend belangrijk vinden en het even nodig hebben om zich beter te voelen om anderen te laten zien wat ze hebben, is ook zielig voor die mevrouw, maar ze gebruikt een ander gewoon om zichzelf beter te voelen en zet je dan ontdaan buiten de deur. WitLelietje zal moeten leren dat je sommige mensen beter op afstand kan houden en je energie bij jezelf houden.

Maar heb jij toevallig net een nieuwe sauna Ben jij altijd zo bevooroordeeld naar anderen toe?
quote:Dieuwertje25 schreef op 01 mei 2010 @ 12:58:

[...]

Ja ik begrijp dat als iemand me binnen vraagt om haar nieuwe aanwinsten te bewonderen, dat ik niet ben uitgenodigd voor een logeerpartij, het probleem is dat anderen de uitnodiging zouden afslaan, omdat ze al weten waar het voor is,

Wat een onzin; ik zou de uitnodiging niet afslaan als het gaat om iets nieuws te bekijken. tenzij ik buuf toch al een stomme truttenbol vind; dan sla ik ook een uitnodiging om een driegangendiner te komen nuttigen af.

ik volg al een aantal jaren therapie en leer nu dat je soms nee moet zeggen tegen sommige mensen, bij dit voorbeeld heeft het niets te maken met de assertiviteit van de buurvrouw, er zijn gewoon mensen die materiele dingen ontzettend belangrijk vinden en het even nodig hebben om zich beter te voelen om anderen te laten zien wat ze hebben, is ook zielig voor die mevrouw, maar ze gebruikt een ander gewoon om zichzelf beter te voelen en zet je dan ontdaan buiten de deur.

Volgens mij sla je een beetje door in je cursus.... Dat jij nee moet leren zeggen houdt niet in dat ándere mensen dingen doen om de redenen die jij zou hebben.

Misschien is die buuf uit het voorbeeld een type die enorm graag de hele buurt wil laten weten hoe goed ze het financieel heeft, misschien moest ze écht naar een afspraak toe en had ze niet langer de tijd.

In ieder geval; door meteen van het slechtste uit te gaan maak je ook geen vrienden.

WitLelietje zal moeten leren dat je sommige mensen beter op afstand kan houden en je energie bij jezelf houden.

Maar heb jij toevallig net een nieuwe sauna Nee. Heb jij toevallig net nieuwe vrienden willen maken? Dan is dat NIET gelukt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:WitLelietje schreef op 01 mei 2010 @ 13:07:

Hey Dieuwertje25,

@Bianca: ja ik kwam eigenlijk toevallig langs gelopen, was met de hond aan het wandelen en toen riep ze me naar binnen en vroeg of ik wat wilde drinken en toen liet ze me de nieuwe sauna zien!Ik kan onmogelijk met zekerheid zeggen wat de buuf haar beweegredenen zijn om te doen wat ze doet, maar het lijkt me stug dat ze je binnen zou vragen als ze je niet aardig vond, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zie niet in waarom je moest verhuizen.

Verder denk ik niet dat het zozeer aan jou ligt, maar meer dat je pech hebt niet de goeie mensen tegen het lijf te lopen.

Het slaat nergens op om nu het probleem bij je zelf te zoeken (ik weet niet hoe oud je bent)

Misschien denken ze wel dat jij alles zo goed voor elkaar hebt dat je het druk hebt.

En die buurvrouwen en tantes zijn echte rare figuren als ze zulke opmerkingen maken.

Probeer niet te krampachtig naar mensen te zoeken, als ze eraan wennen dat jij wel weer belt dan blijft het zo.

Laat ze, als ze willen bellen ze wel/

Doet me aan een vriendin van mij denken;

ze had maanden geen tijd i.v.m. studie (ik vroeg het ook niet meermaals) kreeg ik onlangs een sms of ik op korte termijn tijd had.

NEE, dat had ik dus niet (voor haar!)

Ze dacht dat ik direct zou springen.

Ik kreeg terug, jammer laat je met weten wanneer je kunt???

Ja, hoor!!!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma islbeneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven