BDSM, voor de liefhebbers

08-10-2006 21:17 3094 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.

Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:

Wandering Spirits

Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.

Ter leeringh:

BDSM info
Albany Power Exchange

Angelfire

Ter vermaeck:

Bar X

Chatplaza
Iets met dieren

www.bdsm-jongeren.net

www.bdsm-35.nl

www.collarme.com

En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.

anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 03-05-2010 22:39
Reden: :-)
% gewijzigd
Klinkt goed! Nu nog een vers subje vinden
quote:Overhand schreef op 01 mei 2010 @ 23:33:

Klinkt goed! Nu nog een vers subje vinden

Een verse nog wel?

Geen afgelikte boterhammen voor jou??

Zonder gekkigheid; Fetlife.
Subjes zat toch?

Ik heb trouwens geen traditionele D/s relatie, maar gewoon een sv waar ik dit soort uitspattingen mee deel. Iets van gezamenlijke fantasieën enzo

Ik zie hem niet als mijn D, maar toch weet hij me feilloos te triggeren in mijn s zijn. Ik trouwens ook bij hem, vooral zijn D zijn dan hè.

Het is dus geen D/s, maar ook geen kinky. Eigenlijk heb ik er geen naam voor wat het dan wél is.
Dat maakt het wel duidelijker ja!

Ik vroeg me vooral af hoe je je gevoel dat je bij die fiplmpjes evt in de praktijk brengt. Als dat de voorbeelden zijn die je noemt is het inderdaad heel duidelijk.

Ik vroeg m af -of- je nog voor jezelf een twijfel daarin hebt en zo ja, wat het twijfelpunt is.

Ik loop zelf al een tijd met het idee om een sub op een feest (lees, semi-besloten gelegenheid) 'ter beschikking' te stellen. Desnoods vast te ketenen en erop te schrijven dat hij/zij ter beschikking staat terwijl ik toekijk. Wat maakt mij dat? voyeur of iets anders?
Subjes zat.. ongetwijfeld maar ik ben net weer opnieuw begonnen ze op te zoeken en moet nog een 'geschikte' tegenkomen. Is zo'n VSSM feest daar een goede gelegenheid voor of komt men toch meer in vaste stellen (iets wat ik wel vaak op andere feesten zie)?
Geen idee wat je dat maakt Overhand. Volgens mij is daar niet echt een term voor, maar maakt het uit?

Ik heb geen twijfel in mijn exhibitionisme hoor. Het is me al heel lang duidelijk dat ik daar op kick.

Maar dus niet als in mezelf flashen aan elke voorbijganger.

Voor mij is het trouwens wel heel belangrijk dat degene die me "uitleent" bij me is en fysiek contact voelt. Gevoel van veiligheid, betrokkenheid en vooral vertrouwen dat hij dichtbij genoeg is om het te kunnen stoppen als ik wil.
Zo;n gevoel moet een sub in elk aspect volgens mij hebben. Niet dat dat betekend dat hij er binnen 1mtr naast staat.. maar die afstand is wellicht een mooie graadmeter van de vertrouwensband tussen D en s.

Hij zal het idd altijd moeten kunnen stoppen. De vraag is hoever de s hem kan laten gaan voordat ze dat gevoel kwijt is.
Heeft afstand met vertrouwen te maken?

Bij mij niet. Me alleen laten terwijl ik geboeid ben roept zoveel op, triggert zo'n angst, dat moet een D gewoon niet doen bij me. Ik flip er volledig op. Terwijl ik voor hem naakt en geblinddoekt de snelweg over zou stappen als hij me zegt te lopen.
En als je de D kan zien, aan de andere kant van een ruimte?

Speelt dan alleen afstand of ook contact een rol, danwel oogcontact danwel fysiek contact?
Dat ligt er heel erg aan wat er met me gebeurt op dat moment. Gebeurd er verder niets, dan kan het, mits ik oogcontact kan houden.

Laat hij me bijvoorbeeld door een ander neuken, dan moet hij dicht in de buurt zijn, juist omdat ik niet goed zelf aan kan geven wanneer ik iets niet meer wil en hij het dus uit subtiele gebaren, oogopslag of gefluisterde woorden moet aflezen of het genoeg geweest is.
Overhand, ik zie in je profiel dat je vrouw bent. Speel je alleen met mannelijke subs of ook met vrouwen?
Duidelijk. Zeker omdat ej aangaf dat je niet altijd van de geeikte codewoorden bent of op de Dom moet vertrouwen jou te kunnen lezen omdat je zelf niet altijd kan aangeven dat je eigenlijk een grens hebt bereikt.

Ik blijf dat wel lastig vinden: de balans tussen een sub "hier" houden zodat ze zelf d'r grenzen kan bewaken en anderzijds d'r meenemen voorbij die grenzen maar tegelijkertijd de verantwoordelijkheid overnemen.

Het één sluit namelijk het andere uit: De Dom kan zich niet laten gaan zodra de Sub dat doet en vise versa. Ik wil als Dom ook ver kunnen gaan en de sub vertrouwen dat zij de grenzen aangeeft.
Ik lees een aantal vragen hierboven waar op ik kan antwoorden:

- de sm rechter - in de bios gezien afgelopen najaar en heel toevallig vanavond met een goede vriendin nogmaals zelf de dvd bekeken en .....hij ontroerde mij weer zo een mooie film die zo een realistische beeld geeft van hoe het echt is - oké toegeven het brandmerken op het laatst is echt extreem ( in mijn ogen) maar verder prachtig en echt echt!!!!!!!!

spelen in het (semi) openbaar dus vssm en clubs het is een leuke ervaring maar moet wel je ding zijn heb er zelf totaal geen probleem mee maar ik kan mij goed afsuiten dat wel.

vssm is echt een aanrader voor beginners dan bedoel ik niet het aanstaande feest wegens het zo veel jarig bestaan maar wel een gewone bijeenkomst in bijvoorbeeld Amersfoort of Zwolle of waar dann ook 1 x per maand je krijgt desgevraagd een rondleiding en begeleiding!!

wie weet ........tot ziens?
Die profiel weergave doet het niet zo goed. Ik ben man, 30, ongebonden (eigenlijk in ene poly maar dat is een lang verhaal )

Ik speel het liefste met vrouwen omdat ik dan een seksueel aspect in m'n spel kwijt kan. Daarintegen vind ik het ook leuk om met mannen te spelen maar ik ben iets te bischierig en niet bi genoeg om daar ook een seksueel aspect in kwijt te kunnen.
quote:Overhand schreef op 02 mei 2010 @ 00:02:

Het één sluit namelijk het andere uit: De Dom kan zich niet laten gaan zodra de Sub dat doet en vise versa. Ik wil als Dom ook ver kunnen gaan en de sub vertrouwen dat zij de grenzen aangeeft.Ik vind dat een D zich nooit kan verliezen, in geen enkele situatie.
@Overhand, is het spelen met een vrouw heel anders dan met een man?
quote:stapper schreef op 02 mei 2010 @ 00:03:

spelen in het (semi) openbaar dus vssm en clubs het is een leuke ervaring maar moet wel je ding zijn heb er zelf totaal geen probleem mee maar ik kan mij goed afsuiten dat wel.

vssm is echt een aanrader voor beginners dan bedoel ik niet het aanstaande feest wegens het zo veel jarig bestaan maar wel een gewone bijeenkomst in bijvoorbeeld Amersfoort of Zwolle of waar dann ook 1 x per maand je krijgt desgevraagd een rondleiding en begeleiding!!

wie weet ........tot ziens?

Ik heb ook geen probleem met openbaar spel. Het voegt voor mij zelfs wat extra's toe! (als is privé spel toch wel wat anders en diepers).

Ik ben nog wel eens in de buurt van Amersfoort dus goede kans dat ik daar nog eens zal zijn!
quote:stapper schreef op 02 mei 2010 @ 00:03:

Ik vind de VSSM echt voor beginners. Ik heb er ooit 1x gespeeld met een D. en dat was geloof ik nogal overweldigend voor de aanwezigen. Zo overweldigend dat het muisstil was en iedereen met zijn/haar spel stopte om naar ons te kijken.

Dat was natuurlijk wel weer een kick
Voor mij is spelen met ene man echt anders.

Met man vs man drijft toch vaak een oerinstinct van "wie is de alfa" naar boven. Je moet een man in man vs man eerst "breken" . Je Dominantie meer laten gelden. Er zijn ook vrouwen die dat nodig hebben maar bij mannen lijkt het sterker.

Bij vrouwen speelt voor mij persoonlijk seksualiteit sterker een rol. Niet dat een spel daar helemaal om draait maar het is zeker een belangrijke factor. Daarnaast is het makkelijker om fysiek overwicht te hebben over een vrouw, dit beïnvloed voor beiden het spel ook nog eens.

Zo zijn er denk nog genoeg andere factoren, dus kortom: ja!
quote:Zinderend schreef op 02 mei 2010 @ 00:10:

[...]

Ik vind de VSSM echt voor beginners. Ik heb er ooit 1x gespeeld met een D. en dat was geloof ik nogal overweldigend voor de aanwezigen. Zo overweldigend dat het muisstil was en iedereen met zijn/haar spel stopte om naar ons te kijken.

Dat was natuurlijk wel weer een kick

Precies mijn reactie. Ik ben jaaaaaren geleden op een VSSM jongeren meeting in A'dam geweest. Daar met 2 anderen een klein showtje (als beginners) van niets opgezet en ook alle aandacht gekregen. Viel mij persoonlijk ook tegen.

Ik ga wel de 15e naar Bal Bizarre. daar verwacht ik wat meer van.
Boeiend dat dat Alfa thema toch ter sprake komt bij een mannelijke sub. Ik vindt mannelijke subs vaak zo ultiem onderdanig, op het kruiperige af.

Heel soms switch ik met mijn D. alleen kan ik het nooit lang vasthouden en wil ik juist dat hij de Alpha weer wordt
Bal Bizarre lijkt me ontzettend leuk. Ik denk dat dat nog één van de weinige echt goede feesten is.

Op veel andere feesten is het toch meer partypubliek. Ben er dus ook een paar jaar geleden mee gestopt om feesten te bezoeken
Ik moet erbij zeggen dat ik niet heel veel ervaring met mannelijke subs heb.

Anderzijds heb ik nog een plekje op de gastenlijst voor Bal Bizarre over.

Dat terzijde: wat is jouw favoriete type zweep? flogger, cane, rijzweep, singletail, dragon's tongue, plak, vlakke hand, bedje, iets anders?
Cane! Stipt op nummer 1

Plak en vlakke hand vind ik echt verschrikkelijk. Ik hou meer van de scherpe pijn van de cane dan het doffe van de plak of hand.

Dragon's tongue ken ik niet, misschien wel onder een andere naam.
quote:Zinderend schreef op 02 mei 2010 @ 00:06:

[...]

Ik vind dat een D zich nooit kan verliezen, in geen enkele situatie.Ik neem aan dat je mag ipv kan bedoeld Zinderend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven