Gezondheid alle pijlers

Rare smaak bultjes op tong

04-05-2010 12:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Achter op mijn tong heb ik wat vergroote smaak bultjes.

Ze doen niet zeer, ik heb er geen last van, behalve een wat rare smaak in mijn mond, vooral als ik water drink.

Ik ben net goed verkouden geweest en heb neusspray gebruikt, dus ik denk dat het daar aan ligt.

Maar ik heb inmiddels al een week deze bultjes en het wordt niet minder.

Ik zal er dus even mee naar de dokter gaan, maar ben benieuwd op iemand dit ook wel eens heeft gehad?
Dat zijn smaakpapillen

Cum non tum age
aften
Oke, smaakpapillen. Lijkt er inderdaad wel op op de foto.

Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Ik wil liever geen antobiotica kuur.
Ik vind dat normaal, en het plaatje van Noa geeft dat ook aan.

Ik ervaar eveneens, dat de smaak nog niet helemaal terug is, als de verkoudheid nog maar net voorbij is.

Ik dacht dat aften ergens anders zaten: binnenkant lip, op tandvlees en op rand van de tong, maar niet achterin.
World of Warcraft: Legion
quote:vivagirl schreef op 04 mei 2010 @ 13:12:

Oke, smaakpapillen. Lijkt er inderdaad wel op op de foto.

Enig idee wat ik hier aan kan doen?Waarom dan? Ik zou er alleen wat laten doen als de papillen afwijken van de papillen op Noa's plaatje.
Mischien moet ik het nog even langer aankijken.

Maar ben al een week niet meer verkouden en heb dus gewoon een rare smaak achter in mijn mond en de pappillen zijn echt vergroot.
De huisarts zal dan de uitkomst zijn.
Ja, ik zal zeker een bezoekje brengen, maar was gewoon benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben
Je gaat hier toch niet serieus mee naar de huisarts, hè??? Ongelooflijk, en een anti biotica kuur ga je hier al helemáál niet voor krijgen hoor...
@The Empress. Maar wat is het dan?

Ik ga ik zelden naar de dokter. De dokter die ik nu heb ben ik zelfs nog nooit geweest.

En ik geef zelf al aan dat ik geen antibiotica wil.

Maar ben toch benieuwd wat het is en wanneer ik verwachten dat het weer over gaat.
Probeer tea tree mondwater te vinden om mee te spoelen en poets je tong mee als je je tanden poetst. Mocht het dan na een week nog niet weg zijn kun je altijd nog verder zien.
Ga ik proberen Ainne, ben ook al aan het gorchelen met mouth-wash.

Maar zijn het gewoon wat geirriteerde pappillen?

Vind het best logisch dat dit kan na een flinke verkoudheid. En ik heb nogal veel neuspray gebruikt ( ik moest vliegen, had trouwerij en vroeg Konningedag gevierd (17april), dus ik had geen zin om verkouden te zijn ), normaal ben ik niet zo van de medicijnen en pilletjes.
Wat betreft mijn tong poetsen, de pappillen waar ik last van heb, liggen aardig ver achter in mijn mond, ben bang dat het flink kokhalsen wordt met poetsen....
Geen idee wat het is, heb er niet voor geleerd, maar heb vorig jaar last gehad van iets dergelijks, voelde alsof er wat dwars zat achterin, soort van "harige tong" noemde ik het. En op aanraden van een reformwinkel heb ik toen de tea tree mouthwash geprobeerd (erg sterk, dus even iieeeks) en dat werkte perfect.
Heb geen gevoel van haartjes. Had ik wel, alleen iets verder in de keel, maar dat is over. Dat was echt een overblijfsel van de verkoudheid.

Mijn bultjes zijn echt opgezwollen, lijkt wel een octupus!

En beetje rare/andere smaak achter in de mond.

Zal even langs Boots gaan na het werk.
Oh jij woont ook niet in NL, mooi! Zou dan even naar Holland & Barrett gaan als ik jou was, volgens mij had ik het daar vandaan.
Nee, woon in Londen. Holland & Barrett kom ik langs na het werk. ( en Boots en Superdrug &........)

En aan de openings topic kun je mischien ook merken dat mijn NL achter uit gaat. Smaak bultjes is dus gewoon taste buds vertaald uit het Engels, maar ik kon er in het nederlands echt niet op komen!
Pijnboompitten op? Deze geven bij sommige soorten een rare bittere smaak die weken aanhoudt....
Die heb ik wel gehad ........Maar heb geen bittere smaak.
quote:vivagirl schreef op 04 mei 2010 @ 15:00:

En aan de openings topic kun je mischien ook merken dat mijn NL achter uit gaat. Smaak bultjes is dus gewoon taste buds vertaald uit het Engels, maar ik kon er in het nederlands echt niet op komen!Ik wist overigens direct dat je (smaak)papillen bedoelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven