Gebroken elleboog
woensdag 24 maart 2010 om 05:04
Ik was onderweg naar het koor toen de tas met mijn muziekmap tussen mijn linkerbeen en het stuur kwam. Ik kwam ten val en mijn linkerarm deed ontzettend zeer. Ik liep terug naar huis en ik schakelde de begeleiding in. Die bracht me naar de Eerste Hulp. Röntgenfoto's wezen uit, dat een botje afgebroken was, en die moet met een operatie worden teruggezet. Eerst gaat mijn linkerarm in het gips.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
Van werken zal voorlopig geen sprake zijn.
Ik tikte het bericht met alleen mijn rechterarm die ik gewoon kan gebruiken. Het heeft me uit de slaap gehouden, daarom tik ik dat bericht op een vreemde tijd in.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 30 april 2010 om 13:20
Een aantal oefeningen van de fysiotherapie lijken trouwens op fitness.
Ik moet het lipje tussen de deur en het deurkozijn klemmen, en dan de een stoel voor de deur zetten. Vervolgens in de stoel zitten, en dan om de beurten de grijpers naar beneden trekken. De ene arm trekt door te buigen, en de andere arm wordt daardoor gestrekt. Dit moet ik 5 minuten lang doen. Dit komt aardig overeen met de oefening die de vrouw rechtsboven in het plaatje doet.
Ik moet het lipje tussen de deur en het deurkozijn klemmen, en dan de een stoel voor de deur zetten. Vervolgens in de stoel zitten, en dan om de beurten de grijpers naar beneden trekken. De ene arm trekt door te buigen, en de andere arm wordt daardoor gestrekt. Dit moet ik 5 minuten lang doen. Dit komt aardig overeen met de oefening die de vrouw rechtsboven in het plaatje doet.
vrijdag 30 april 2010 om 15:19
De oefening die ik hierboven beschreven heb, is enigszins pijnlijk, maar dat doe ik toch.
Koken, afwassen en afdrogen lukt aardig, maar dweilen kan ik minder goed dan ik gewend ben. Als ik dweil is een van de begeleidsters in de buurt. Zij zit op de bank naar mij of naar mijn medebewoner te luisteren. Als het dweilen niet gaat, vraag ik haar of ze dat van mij wil overnemen. Op een gegeven moment hoeft ze niet meer te komen.
(De oranje kleur is i.v.m. Koninginnedag.)
Koken, afwassen en afdrogen lukt aardig, maar dweilen kan ik minder goed dan ik gewend ben. Als ik dweil is een van de begeleidsters in de buurt. Zij zit op de bank naar mij of naar mijn medebewoner te luisteren. Als het dweilen niet gaat, vraag ik haar of ze dat van mij wil overnemen. Op een gegeven moment hoeft ze niet meer te komen.
(De oranje kleur is i.v.m. Koninginnedag.)
dinsdag 4 mei 2010 om 23:10
Het gaat goed, maar de pin - de zogeheten Zuggurtung - in de onderarm gaat voor problemen zorgen. Het irriteert het weefsel wat er omheen zit, volgens mij vooral huidweefsel. In eerste instantie heb ik een afspraak gemaakt met het ziekenhuis voor vrijdag, maar ik ga morgen kijken of ik dat kan vervroegen naar woensdag. Ik vind het echt knap vervelend. Het gebruik en het herstel van die arm wordt erdoor vertraagd. 
De oorzaak is volgens mij, omdat de elleboog eerst gezwollen was, maar nu aan het slinken is naar normale afmetingen.
De oorzaak is volgens mij, omdat de elleboog eerst gezwollen was, maar nu aan het slinken is naar normale afmetingen.
woensdag 5 mei 2010 om 12:03
quote:hans66 schreef op 04 mei 2010 @ 23:10:
In eerste instantie heb ik een afspraak gemaakt met het ziekenhuis voor vrijdag, maar ik ga morgen kijken of ik dat kan vervroegen naar woensdag.Niet mogelijk vanwege Bevrijdingsdag. Dus dan blijft het op vrijdag. Op donderdag heb ik overigens een crematie.
In eerste instantie heb ik een afspraak gemaakt met het ziekenhuis voor vrijdag, maar ik ga morgen kijken of ik dat kan vervroegen naar woensdag.Niet mogelijk vanwege Bevrijdingsdag. Dus dan blijft het op vrijdag. Op donderdag heb ik overigens een crematie.
woensdag 5 mei 2010 om 12:28
Dank je wel. De crematie is van een collega die mij op het werk min of meer begeleid heeft om voor mij het werk wat overzichtelijk gehouden. Het was een prima collega. Ik kon het erg goed met hem vinden. Ik vind het erg jammer dat het zo heeft moeten lopen. In het begin van zijn ziekteperiode deed hij van alles, omdat hij zich prima voelde. De artsen keken er een beetje van op. Niets aan te doen... i.t.t. mijn elleboog, waarvan ik nog steeds denk dat het goedkomt.
hans66 wijzigde dit bericht op 05-05-2010 12:30
Reden: Persoonlijke informatie over hem verwijderd vanwege herkenning.
Reden: Persoonlijke informatie over hem verwijderd vanwege herkenning.
% gewijzigd
woensdag 5 mei 2010 om 20:47
quote:paloma schreef op 05 mei 2010 @ 12:10:
Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Even een paar dagen doorbijten en hopen dat het ziekenhuis de klachten kan weghalen.Het is overigens vrij gemakkelijk om pijn te vermijden. Ik moet mijn linkerarm wat ontzien, meer dan wat ik in de voorgaande dagen gedaan heb. Het doet nu minder zeer, waarschijnlijk omdat de verwondingen binnen in de arm (waarschijnlijk door overbelasting of te veel bewegen, m.n. veroorzaakt door de pin) half genezen zijn, vermoed ik.
Vervelend dat je er zo'n last van hebt. Even een paar dagen doorbijten en hopen dat het ziekenhuis de klachten kan weghalen.Het is overigens vrij gemakkelijk om pijn te vermijden. Ik moet mijn linkerarm wat ontzien, meer dan wat ik in de voorgaande dagen gedaan heb. Het doet nu minder zeer, waarschijnlijk omdat de verwondingen binnen in de arm (waarschijnlijk door overbelasting of te veel bewegen, m.n. veroorzaakt door de pin) half genezen zijn, vermoed ik.
vrijdag 7 mei 2010 om 13:38
Er is niet zo veel nieuws te melden. De pijn is niet teruggekeerd, maar de pin geeft soms een vervelend gevoel.
De linkerhand is enigszins verkleurd en schilfert. Dat is een restverschijnsel van de zwelling. Er is wat te veel huidweefsel op de linkerhand. Dat geeft verder geen problemen. De arts beveelt me aan, de linker hand veel te bewegen, en in te smeren met een vette crème. Nou... ik post vrij veel op dit forum, en ik typ weer al een tijdje zonder problemen met twee handen (10 vingers blind), dus eigenlijk komt mijn linker hand geen beweging te kort.
De linkerhand is enigszins verkleurd en schilfert. Dat is een restverschijnsel van de zwelling. Er is wat te veel huidweefsel op de linkerhand. Dat geeft verder geen problemen. De arts beveelt me aan, de linker hand veel te bewegen, en in te smeren met een vette crème. Nou... ik post vrij veel op dit forum, en ik typ weer al een tijdje zonder problemen met twee handen (10 vingers blind), dus eigenlijk komt mijn linker hand geen beweging te kort.
zondag 9 mei 2010 om 11:58
Gisteren weer pijn aan de elleboog. Op de plek waar de pinnen ophouden een rode vlek, maar volgens de triage-arts (volgens mij is dat een arts die even snel een diagnose stelt en vervolgens doorverwijst, in mijn geval de assistent-chirurg) en chirurg geen wond. Hij zegt, dat ik mijn arm absoluut niet mag buigen, wel strekken. Volgens mij moet ik dan een van de fysio-oefeningen schrappen. "Het is nog te vroeg om de pinnen eruit te halen, maar als ze te veel naar buiten komen, dan heb ik geen keus; dan haal ik ze eruit. De botdelen zijn nog onvoldoende aan elkaar vastgegroeid." Als de pinnen er eerder eruit gehaald worden dan verstandig is, vrees ik dat mijn arm voor een langere tijd in het gips gaat, al heeft de chirurg het woord "gips" niet in de mond genomen. Het zal nog een langdurige geschiedenis worden, vrees ik.
maandag 10 mei 2010 om 10:40
Nee, een operatie zit er niet in. Ik zal moeten accepteren dat ik af en toe pijn heb in mijn elleboog. De pinnen blijven er sowieso erin zitten, tot aan 2 juni. Ik moet doorgaan met fysiotherapeutische oefeningen (trouwens, niet elke oefening veroorzaakt pijn), de fysiotherapeut bezoeken, en 4 keer per dag 2 Paracetamol slikken. Het is volgens mij geen probleem om dat structureel te doen, ook op de dagen dat ik geen pijn heb.
woensdag 19 mei 2010 om 15:25
Weinig nieuws. De chirurg zei een tijd geleden dat ik geen scherpe hoek moest maken met mijn elleboog.
Voorlopig geen bezoeken aan de fysiotherapeut vanaf vandaag (uiteraard ook zo met hem afgesproken), tot aan 2 juni; dat is over twee weken. Wel doorgaan met de oefeningen.
Ik ben sinds eergisteren gaan werken, ongeveer 2 uur per dag, van 10:30 to 13:00. Feitelijk 2.5 uur, maar er zit ook in totaal ongeveer een half uur pauze in. 2 uur is niets te kort; ik heb daarna een moeë arm. Ik zal deze week sowieso 2 uur per dag werken. Volgende week hoogstwaarschijnlijk ook 2 uur per dag. Na 2 juni is er meer duidelijkheid over:
- genezing. Kan de pin er al uit? Zo ja, wanneer is de operatie;
- fysiotherapie. Is dat na de operatie mogelijk? Hoe zijn de oefeningen dan?
- kan ik meerdere uren per dag werken? Kan ik fietsen?
Ik houd me nu nog niet met die vragen bezig, maar t.z.t. worden ze belangrijk.
Voorlopig geen bezoeken aan de fysiotherapeut vanaf vandaag (uiteraard ook zo met hem afgesproken), tot aan 2 juni; dat is over twee weken. Wel doorgaan met de oefeningen.
Ik ben sinds eergisteren gaan werken, ongeveer 2 uur per dag, van 10:30 to 13:00. Feitelijk 2.5 uur, maar er zit ook in totaal ongeveer een half uur pauze in. 2 uur is niets te kort; ik heb daarna een moeë arm. Ik zal deze week sowieso 2 uur per dag werken. Volgende week hoogstwaarschijnlijk ook 2 uur per dag. Na 2 juni is er meer duidelijkheid over:
- genezing. Kan de pin er al uit? Zo ja, wanneer is de operatie;
- fysiotherapie. Is dat na de operatie mogelijk? Hoe zijn de oefeningen dan?
- kan ik meerdere uren per dag werken? Kan ik fietsen?
Ik houd me nu nog niet met die vragen bezig, maar t.z.t. worden ze belangrijk.
zaterdag 29 mei 2010 om 22:00
Beste Hans,
Ik heb je verhaal gelezen en zit ongeveer in hetzelfde schuitje!
Ik heb eind april mijn elleboog (radiuskop) op meerdere plekken gebroken. Ook geopereerd en 4 pennen en een plaat rijker.
Ik heb nu 3 keer per week fysio, wat ik ontzettend pijnlijk vind.
Heb jij ook nog steeds fysio?
Ook ik moet weer geopereerd worden om alles te verwijderen maar dit zal pas over een paar maanden zijn.
Ik kan nog niet strekken, buigen en vooral het kantelen van mijn hand lukt niet. Hierdoor is het werken voor mij heel lastig omdat ik veel achter de pc zit. Ik werk nu 2 keer per week 2,5 uur maar mijn arm is dan ontzettend moe.
Volgens mijn fysio gaat dit een hele langdurige kwestie worden. Ik kan nog niet fietsen, autorijden maar ben blij dat ik mij in huis steeds beter kan redden. (Het is mijn linker-elleboog en ik ben links).
Eind juni moet ik weer voor controle naar de chirug. Jij begin juni toch?
En hoe gaat het werken?
Veel sterkte met alles!
Gr. Kitty
Ik heb je verhaal gelezen en zit ongeveer in hetzelfde schuitje!
Ik heb eind april mijn elleboog (radiuskop) op meerdere plekken gebroken. Ook geopereerd en 4 pennen en een plaat rijker.
Ik heb nu 3 keer per week fysio, wat ik ontzettend pijnlijk vind.
Heb jij ook nog steeds fysio?
Ook ik moet weer geopereerd worden om alles te verwijderen maar dit zal pas over een paar maanden zijn.
Ik kan nog niet strekken, buigen en vooral het kantelen van mijn hand lukt niet. Hierdoor is het werken voor mij heel lastig omdat ik veel achter de pc zit. Ik werk nu 2 keer per week 2,5 uur maar mijn arm is dan ontzettend moe.
Volgens mijn fysio gaat dit een hele langdurige kwestie worden. Ik kan nog niet fietsen, autorijden maar ben blij dat ik mij in huis steeds beter kan redden. (Het is mijn linker-elleboog en ik ben links).
Eind juni moet ik weer voor controle naar de chirug. Jij begin juni toch?
En hoe gaat het werken?
Veel sterkte met alles!
Gr. Kitty