Overblijven
donderdag 29 april 2010 om 14:43
zondag 2 mei 2010 om 20:37
Hier worden de kinderen (verplicht) tussen de middag opgevangen door de tso, aangevuld met hulpmoeders (die daar een vergoeding voor krijgen). De juf zit trouwens eerst in de klas met de kinderen, ze start met de boterham, en dan neemt een tso-er of hulpmoeder het over zodat ze ook even pauze heeft.
donderdag 6 mei 2010 om 16:29
Ja..het is idd niet normaal dat iemand kinderen kiddies noemt, hoor welpie! Heb je helemaal gelijk in! Want een schande!
Gelukkig dat we nog Welpies in de wereld hebben!! Waar zouden we zijn zonder jou??
Wat goed dat jij de rechten van het kind komt verdedigen op het Viva forum! Je zult wel heel trots zijn op jezelf!!
Gelukkig dat we nog Welpies in de wereld hebben!! Waar zouden we zijn zonder jou??
Wat goed dat jij de rechten van het kind komt verdedigen op het Viva forum! Je zult wel heel trots zijn op jezelf!!
donderdag 6 mei 2010 om 18:36
quote:Femmegientje schreef op 06 mei 2010 @ 16:29:
Ja..het is idd niet normaal dat iemand kinderen kiddies noemt, hoor welpie! Heb je helemaal gelijk in! Want een schande!
Wat goed dat jij de rechten van het kind komt verdedigen op het Viva forum! Je zult wel heel trots zijn op jezelf!!Wat een flauwe reactie zeg, Welpie heeft gelijk hoor, kiddies, hoe kom je erop .
Wat goed dat jij de rechten van het kind komt verdedigen op het Viva forum! Je zult wel heel trots zijn op jezelf!!Wat een flauwe reactie zeg, Welpie heeft gelijk hoor, kiddies, hoe kom je erop .
zaterdag 8 mei 2010 om 23:00
quote:Troeta schreef op 06 mei 2010 @ 18:32:
Wat duur bij jou Selma Duim!!!
En dan te bedenken dat sommige gezinnen uit 3 schoolgaande kinderen bestaan die 2 keer per week gebruik moeten maken van de TSO. Ook al heb je dan een contract dan betaal je nog 3x ¤4.10=¤12.30 x2=¤24.60x4 = bijna ¤100.- per maand...
Ik heb er gelukkig nog maar 1 op school dus dan is het wel te doen.
Wat duur bij jou Selma Duim!!!
En dan te bedenken dat sommige gezinnen uit 3 schoolgaande kinderen bestaan die 2 keer per week gebruik moeten maken van de TSO. Ook al heb je dan een contract dan betaal je nog 3x ¤4.10=¤12.30 x2=¤24.60x4 = bijna ¤100.- per maand...
Ik heb er gelukkig nog maar 1 op school dus dan is het wel te doen.
woensdag 19 mei 2010 om 18:42
Pas geleden heb ik een TSO cursus gedaan. Het is dus zo dat de school per leerling (ongeacht of de leerling overblijft) een vast bedrag per jaar krijgt voor de TSO. Dit geld wordt vaak aan hele andere dingen uit gegeven dan de TSO. Wij hebben dat op onze school uit gezocht en het geld "opgeeist". Van dat geld hebben we leuke dingen gekocht! (Voetbaldoeltjes, fietsjes, spelletjes e.d)
Bij ons betalen de kinderen ¤2,60 per keer De overblijfkrachten krijgen ¤13,50 per keer.
Er is 1 overblijfkracht op 15 kinderen.
Bij ons betalen de kinderen ¤2,60 per keer De overblijfkrachten krijgen ¤13,50 per keer.
Er is 1 overblijfkracht op 15 kinderen.
anoniem_46222 wijzigde dit bericht op 19-05-2010 18:43
Reden: ?
Reden: ?
% gewijzigd
donderdag 20 mei 2010 om 09:11
Hier betaal je 110 euro per dag per jaar, geen idee wat een enkele keer kost. Er worden ouders ingezet, die hier een vergoeding voor krijgen. Voor de keren dat je geen gebruik maakt van de overblijf wordt dit verrekend geloof ik.
Zoon gaat nu alleen op maandag, en waarschijnlijk vanaf volgend schooljaar ook op dinsdag en donderdag. Die dagen zijn we wel thuis, maar ik vind het nogal een gehaast dan, ook al hebben ze een uur en een kwartier tussen de middag. Met overblijven zal dat thuis wel heel veel meer rust geven voor jongste en kleintje op komst.
Zoon gaat nu alleen op maandag, en waarschijnlijk vanaf volgend schooljaar ook op dinsdag en donderdag. Die dagen zijn we wel thuis, maar ik vind het nogal een gehaast dan, ook al hebben ze een uur en een kwartier tussen de middag. Met overblijven zal dat thuis wel heel veel meer rust geven voor jongste en kleintje op komst.
donderdag 20 mei 2010 om 09:55
quote:Dino2306 schreef op 07 mei 2010 @ 13:38:
En wat ben ik blij dat 'onze' kinderen niet door een student als jij opgevangen worden.... die dan eigenlijk ook nog vindt dat het eigenlijk "gewoon" door de moeders (let wel, niet door vaders) gedaan zou moeten worden. Maar ja, die moeders van tegenwoordig he, die doen van die ontaarde dingen als werken...
En wat ben ik blij dat 'onze' kinderen niet door een student als jij opgevangen worden.... die dan eigenlijk ook nog vindt dat het eigenlijk "gewoon" door de moeders (let wel, niet door vaders) gedaan zou moeten worden. Maar ja, die moeders van tegenwoordig he, die doen van die ontaarde dingen als werken...