
Pakje gemakje?
vrijdag 7 mei 2010 om 21:16
Vandaag weer eens ergernis met TNT, gisteren was de postbode al aan de deur geweest met een pakje, maar ik was aan het werk. Op het briefje stond dat ze vandaag tussen 12.00-18.00 weer zouden komen. Ik zorg dat ik dus kwart voor 12 thuis was, maar tot mijn verbazing lag toen al het briefje in de bus dat ik het de eerst volgende werkdag op het postkantoor op kan halen.
Via Track & Trace staat er wel dat het pakketje nu al beschikbaar is op het postkantoor, maar dit blijkt niet te kloppen, het is er echt pas maandag.
Na al heel wat eerdere ergernissen met TNT zou ik het ideaal vinden als pakketjes standaard op het postkantoor geleverd zouden worden en dus niet eerst 2 pogingen aan de deur. Ik werk fulltime dus zelden thuis overdag op een doordeweekse dag.
Wanneer je bijvoorbeeld bij Wehkamp iets besteld, kun je ook aangeven dat je het af wil halen op een DHL-servicepunt. Ik heb wel ooit gehoord dat TNT zo'n zelfde soort service heeft: Pakje Gemakje. Al googelend kom ik niet heel erg ver hiermee. Ik zie op de website van TNT wel wat info, maar dat is gericht op bedrijven/verzenders van pakketjes. Weet iemand meer over hoe dit werkt voor consumenten ?
Via Track & Trace staat er wel dat het pakketje nu al beschikbaar is op het postkantoor, maar dit blijkt niet te kloppen, het is er echt pas maandag.
Na al heel wat eerdere ergernissen met TNT zou ik het ideaal vinden als pakketjes standaard op het postkantoor geleverd zouden worden en dus niet eerst 2 pogingen aan de deur. Ik werk fulltime dus zelden thuis overdag op een doordeweekse dag.
Wanneer je bijvoorbeeld bij Wehkamp iets besteld, kun je ook aangeven dat je het af wil halen op een DHL-servicepunt. Ik heb wel ooit gehoord dat TNT zo'n zelfde soort service heeft: Pakje Gemakje. Al googelend kom ik niet heel erg ver hiermee. Ik zie op de website van TNT wel wat info, maar dat is gericht op bedrijven/verzenders van pakketjes. Weet iemand meer over hoe dit werkt voor consumenten ?
zaterdag 8 mei 2010 om 02:20
Mm het uitgelezen moment om m'n bezorgfrustraties te spuien
Had wat kleren besteld bij een Duitse webwinkel en die zouden door DHL thuisbezorgd worden. De eerste keer dat ze kwamen was ik op m'n werk, en vond ik een briefje dat ze de volgende dag terug zouden komen. Zag dat echter pas na m'n werk en kon niet op zo'n korte termijn vrij vragen voor de volgende dag. Maar goed ik heb vier huisgenoten dus ik nam aan dat het wel goed zou komen, is toch een kleine moeite om even te proberen of er nog iemand anders thuis is, en dacht dat ik het anders wel ergens af kon gaan halen.
Paar dagen later nog steeds niks gehoord, geen briefje meer, niks, dus DHL gebeld. Ze waren blijkbaar wel nog langsgeweest, maar ik was op dat moment dus weer op m'n werk. Ik kon het komen ophalen. Nou geen punt dacht ik, er zit een DHL-servicepoint in de buurt, lekker makkelijk, maar neeeeee, fout! dat bleek een heel ander deel van de organisatie; ik kon het pakketje niet in mijn eigen stad ophalen, maar in een stad vijftig kilometer verderop, op een industrieterrein dat niet bereikbaar was per ov. Hartstikke fijn dus, zonder auto!
Ik was ondertussen al een paar weken aan het wachten op m'n kleren en baalde als een stekker, want ik had niet verwacht dat een bestelling uit Duitsland er zo lang over zou doen, en nu moest ik dus ook nog via via via vervoer gaan regelen om dat pakje in the middle of nowhere op te gaan halen! Ik was dus best wel pissed. Uiteindelijk allemaal goed gekomen, daar niet van, maar als ik betaal voor bezorging vind ik het een beetje merkwaardig dat ik stad en land af moet om die doos zelf op te gaan halen. Een paar kilometer fietsen okee, maar dit vond ik echt te ver.
Iemand ook dergelijke ervaringen met DHL?
Had wat kleren besteld bij een Duitse webwinkel en die zouden door DHL thuisbezorgd worden. De eerste keer dat ze kwamen was ik op m'n werk, en vond ik een briefje dat ze de volgende dag terug zouden komen. Zag dat echter pas na m'n werk en kon niet op zo'n korte termijn vrij vragen voor de volgende dag. Maar goed ik heb vier huisgenoten dus ik nam aan dat het wel goed zou komen, is toch een kleine moeite om even te proberen of er nog iemand anders thuis is, en dacht dat ik het anders wel ergens af kon gaan halen.
Paar dagen later nog steeds niks gehoord, geen briefje meer, niks, dus DHL gebeld. Ze waren blijkbaar wel nog langsgeweest, maar ik was op dat moment dus weer op m'n werk. Ik kon het komen ophalen. Nou geen punt dacht ik, er zit een DHL-servicepoint in de buurt, lekker makkelijk, maar neeeeee, fout! dat bleek een heel ander deel van de organisatie; ik kon het pakketje niet in mijn eigen stad ophalen, maar in een stad vijftig kilometer verderop, op een industrieterrein dat niet bereikbaar was per ov. Hartstikke fijn dus, zonder auto!
Ik was ondertussen al een paar weken aan het wachten op m'n kleren en baalde als een stekker, want ik had niet verwacht dat een bestelling uit Duitsland er zo lang over zou doen, en nu moest ik dus ook nog via via via vervoer gaan regelen om dat pakje in the middle of nowhere op te gaan halen! Ik was dus best wel pissed. Uiteindelijk allemaal goed gekomen, daar niet van, maar als ik betaal voor bezorging vind ik het een beetje merkwaardig dat ik stad en land af moet om die doos zelf op te gaan halen. Een paar kilometer fietsen okee, maar dit vond ik echt te ver.
Iemand ook dergelijke ervaringen met DHL?