Mannen komen van MARS, vrouwen van VENUS

11-05-2010 18:40 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net het gelijknamige boek van John Gray uit..............wauw! wat een openbaring!!!!! Ik ben niet overgevoelig, jaloers, claimerig en een zeur............ ik ben gewoon VROUW!!! ha ha ha

En ik schaam me diep hoe vaak ik onbewust mijn partner gekwetst heb door niet in zijn behoeften te voorzien. het blijft nog even wennen want de behoeften van een man liggen echt veeeeel anders als bij de vrouw. maar ja nu ik dat begin in te zien is het een kwestie van accepteren. Ik raad echt iedereen aan dit boek te lezen!!!

Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie die het boek al gelezen hebben.......
Mannen van Mars en vrouwen van Venus? Nee nooit van gehoord. Wat een rare uitdrukking zeg.
Is dit het boek wat al tien jaar oud is ongeveer? Waar vervolgens achteraan kwamen waarom mannen altijd liegen en vrouwen niet kunnen kaarlezen, en waarom mannen altijd vreemd gaan en vrouwen altijd schoenen kopen ofzo?

Nooit van gehoord.
nu ben ik ook benieuwd of je partner het boek ook gaat lezen?
Dat boek is al zo oud als de weg naar Rome. Je loopt eeuwen achter!
Ik heb het niet gelezen, maar ik vind het altijd vrij apart dat opeens de hele mensheid weet hoe we in elkaar steken doordat 1 schrijver zegt dat het zo is. Als ik een boek nodig heb om achter de behoeften van mijn partner te komen dan denk ik dat er toch iets mis is met onze relatie...

Verder lijkt het me wel een vermakelijk boek.. niets meer niets minder.

Maar ja, das mijn mening.
quote:mimootje schreef op 11 mei 2010 @ 18:43:

nu ben ik ook benieuwd of je partner het boek ook gaat lezen?IK OOK!!!!! ha ha ha ha ha ha ha
Ik vond het een boek dat vol stond van stereotypes. Leuk, vermakelijk maar voor mij als vrouw lang niet altijd herkenbaar. Ik denk dat je sowieso mannen en vrouwen niet meer in twee typen mensen kan onderverdelen tegenwoordig.
quote:Waldorf114 schreef op 11 mei 2010 @ 18:44:

Ik heb het niet gelezen, maar ik vind het altijd vrij apart dat opeens de hele mensheid weet hoe we in elkaar steken doordat 1 schrijver zegt dat het zo is. Als ik een boek nodig heb om achter de behoeften van mijn partner te komen dan denk ik dat er toch iets mis is met onze relatie...

Verder lijkt het me wel een vermakelijk boek.. niets meer niets minder.

Maar ja, das mijn mening.Klinkt alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en geen hulp van buitenaf kan accepteren??? klopt dat???
quote:Star schreef op 11 mei 2010 @ 18:42:

Mannen van Mars en vrouwen van Venus? Nee nooit van gehoord. Wat een rare uitdrukking zeg.Dit is toch een overbekend boek.
Je hebt het boek gelezen en nu?

Wat ga je met je nieuw verworven inzichten doen?
quote:Zamirah schreef op 11 mei 2010 @ 18:43:

Dat boek is al zo oud als de weg naar Rome. Je loopt eeuwen achter!

Ja zeker 10 jaar ofzo, maar nog steeds waardevol.

Heb jij het gelezen?
heb dat boek ook gelezen paar jaar terug.

idd. een boek vol met 'o ja' momenten.

mijn vriend moet het verplicht ook lezen,

dat gaat erg langzaam aangezien hij geen lees-mens is......

is idd. een erg handig boek.

wat maakt het trouwens uit dat dat boek al

jaaaaaaaaaaaaren op de markt is en de TOer dus achterloopt?

beter laat dan nooit...
Je loopt inderdaad wel een beetje achter de feiten aan.......
Het boek is zelfs hier in de bibliotheek van Kutkrabbeveen al afgeschreven en de collectie uitgetjoept.
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 18:46:

[...]

Klinkt alsof jij alle wijsheid in pacht hebt en geen hulp van buitenaf kan accepteren??? klopt dat???

Bruinesuiker leest een boekje en denkt de psycholoog uit te kunnen hangen

Ik weet nog wel een boek voor je : Nijntje op het strand.
quote:ikwilafvallen schreef op 11 mei 2010 @ 18:47:

[...]

Dit is toch een overbekend boek.Herken het sarcasme.
Taring zeg Loom, er al uit getjoept in Kuttekrabbeveen? Tsk.
quote:Star schreef op 11 mei 2010 @ 18:49:

[...]

Herken het sarcasme.Is daar ook een boek voor?
Haha, Loomii

Neem anders zo'n prentenboek van Kikker. Altijd leuk en educatief verantwoord.
quote:dangeensuus schreef op 11 mei 2010 @ 18:50:

[...]

Is daar ook een boek voor?Nee dat kan je helaas niet leren
quote:superstar_2 schreef op 11 mei 2010 @ 18:47:

Je hebt het boek gelezen en nu?

Wat ga je met je nieuw verworven inzichten doen?

Ik ben nu nog aan het genieten van het feit dat ik gewoon vrouw ben en me daar niet schuldig over hoef te voelen of me in alle bochten wringen om dat proberen te verdedigen.

Daarna ga ik het uitgebreid met mijn partner bespreken (kijken in hoeverre de stereotype voorbeelden voor hem gelden en in welke mate etc etc)en de tips die gegeven worden hoe met mannen om te gaan uitproberen en bespreken met mijn vriend. We bespreken sowieso veel samen maar wat nog al eens frustraties bij een van ons opleverde ik zie nu in waarom en ga daar zeker rekening mee houden.
quote:Star schreef op 11 mei 2010 @ 18:49:

[...]

Herken het sarcasme.Ha. Ha. Ha.
Egwel! 't is 18 jaar oud en we hebben nu Dr. Phil. Dus wieberen met die Gray!
quote:brownsuga schreef op 11 mei 2010 @ 18:51:

Daarna ga ik het uitgebreid met mijn partner besprekenAha... je hebt het boek wel gelezen, maar niet begrepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven