Werk & Studie alle pijlers

werktijden

12-05-2010 23:25 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik werk 5 dagen in de week. 36 uur.

4 dagen werk ik van 8.15 t/m 17.00 uur.

en daarna nog een halvedag van 9.00 t/m 13.00 uur.

Ik krijg nu de kans om, nu 4 dagen lang een uurtje extra door te werken, dan ben ik dus om 18.00 uur vrij.

en krijg ik daar een hele vrije dag voor terug!

het lijkt mij heel erg lekker. maar er bekruipt me ook een naar gevoel.. het zijn wel 4 lange dagen.

wat zouden jullie doen? 4 langere dagen doorwerken. of toch 5 dagen blijven werken?

hoe zien jou werktijden eruit?

36 uur werken. over 4 dagen of 5 dagen verspreiden?

Totaal aantal stemmen: 46

a) 4 dagen een uurtje langer doorwerken, en een hele dag vri (93%)
b) gewoon 5 dagen in de week werken. dus om 5 uur lekker naa (4%)
c) iets anders (2%)
In het begin kan het uurtje extra veel lijken en ook voelen. Maar na een tijdje ben je alleen maar blij met die extra dag vrij in de week. Ik zou niet anders meer willen en mijn reistijd kan heel erg variëren. Langer van huis zijn, neem ik dan maar op de koop toe.
quote:elninjoo schreef op 13 mei 2010 @ 02:34:

Ik werk 4 dagen van 8 tot 16 en 1 dag van 8 tot 13 en dat zou ik niet willen veranderen. Nu heb ik tenminste die 4 fulltimedagen nog fut om naar de sportschool te gaan na mijn werk, als ik tot 18 uur zou moeten werken echt niet. Dan zou ik dus uiteindelijk het grootste deel van de week geen fuck uitvoeren t.b.v. 1 hele vrije dag extra waar ik nu al de middag van vrij ben.

Maar da's toch heel persoonlijk of je nog fut over hebt? Ik werk 4x9 (hectische baan), heb een uur reistijd (enkele reis), heb nog twee avonden college na mijn werk tot 22.00 uur en ga de andere avonden en in het weekend nog minstens drie keer sporten.

En ik heb nog zat energie over hoor.
Tot op 3 maanden terug werkte ik 36 uur met wel een vast rooster, maar dit was heel vervelend ingedeeld. Op maandag 7 uur (met een kwartier pauze), dinsdag 10 uur (+nog 1 uur pauze), woensdag was ik vrij (dat had ik liever niet), donderdag 10 uur (+ 1 uur pauze) en vrijdag 5 uur (en alleen een kwartier pauze). Op zaterdag werkte ik 9 uur (+1 uur pauze). Om de week was dat.

Maakte dus best lange dagen en aan de woensdag als vrije dag had ik op zich wel veel, maar ik had het liever wat verdeelder gezien over de week.

Het was te zwaar dus ik ben er mee gestopt. Die vrije dag was gewoon echt essentieel om dingen te doen en uit te rusten.
Veel mensen op mijn werk doen het ook, maar ik ben er niet zo van. Na 8 uur merk ik dat het bij mij een beetje 'op' is, ik krijg dan niet veel meer uit mijn handen en ben niet productief meer. Ik kan het dan ook alleen als ik het echt heel druk heb en ik concrete dingen te doen heb die af moeten. Als je het immers heel druk hebt, heb je nauwelijks door hoe snel de tijd gaat. Maar meestal is de drukte bij ons normaal en dan vind ik het echt wel prettig om er rond 5 uur mee te stoppen.
Ik werk 4 x 11 uur, met nog een uur per dag reistijd, maar ik zou mijn vrije woensdag niet opgeven voor kortere dagen! Heerlijk uitslapen, m'n bezoekjes aan de dokter/fysio enz kunnen ook allemaal makkelijk op die dag En natuurlijk gezellig op de thee bij vriendinnen
quote:godinvandejacht schreef op 13 mei 2010 @ 02:21:

soms vindt ik het fulll-time werken best zwaar, ik heb geen vriend en ook geen kinderen, maar toch is het kwa tijd best moeijk om je huishouden op peil te houden, boodschappen binnen halen, en nog een beetje leuk sociaal leven ernaast te hebben, te sporten, je eigen administratie op orde te hebben, naar de tandarts of huisarts te gaan enz enz..

kan zoziewzo nooit onder werktijd. (tenzij het niet anders kan natuurlijk, maar ik wil het zelf ook liever niet weg onder werktijd)

gewoon een simpel telefoontje naar een verzekeringsagent..ik kom er niet aan toe.

verjaardagscadeautjes en dergelijke te kopen. alles moet in het weekend gebeuren. en nou ben ik iemand die in het weekend juist zo min mogelijk doe.

ik heb nog een maandje of twee, en dan ga ik het doen. een 4daagse werkweek. ben benieuwd. ik hoop dat het be bevalt. het idee dat ik woensdag al kan zeggen dat ik bijna weekend heb! klinkt wel erg lekker.

Misschien dit iets anders gaan bekijken. Dus niet dat je dit moetmoetmoet..

Ik denk dat je dan op die vrije dag nóg meer het gevoel kan hebben dat álles op die ene dag moet.

Is het niet beter om je agenda beter in te delen?

Boodschappen groot in slaan voor iets langere periode.

Sporten lijkt me juist heel lekker na werktijd. Dus hoezo moeilijk?

Administratiezaken op orde hebben kan je 1 dag aan zitten en ervoor zorgen dat je dáárna ook in drukte het niet een rommel laat worden. Werk met een systeem. Alle enveloppen openen en brieven in één bak. Op vrijdagmiddag doornemen. Iets wat nu moet gebeuren direct afhandelen. Soms is opruimen in een map al voldoende.

Tandarts en huisarts?

Hoe vaak moet jij daar naar toe dan? Tuurlijk kan je gezondheidproblemen hebben, maar moet jij echt structureel 2x in de maand naar zowel huisarts als tandarts?

Ik lees dat je vrijdagmiddag nu vrij bent!

Dus een simpel telefoontje kun je dan toch ook doen?

Ik begrijp dat je de middag wil ontspannen. Maar op een terras zitten of even sporten is toch heerlijk? En heb je tijd voor lijkt me. Nu dus ook al.

Die dag kun je ook cadeautjes kopen e.d

Heb je zo vaak in het weekend een feest? Zou je dit ook niet makkelijker kunnen doen door al vast meer cadeau's aan te schaffen als je weet dat je in 1 maand 4x een verjaardag o.i.d hebt?

Het zijn suggesties!

Ja, het lijkt me fijn om op woensdag al te denken: Nog 1 dag werken. Maar realiseer je dat de vrijdag dus bomvol kán staan als je het niet goed regeld.

Ik denk dus niet dat het gaat om je aantal uren per dag aan het werk. Maar of je je efficient bezig bent ná werktijd.

Succes!
nee. zo dramatisch is het nou ook weer niet,

maar 5 dagen in de week werken is me eigenlijk opeens gewoon te veeeeeel. en tja die vrijdagmiddag vrij zijn... stelt niets voor hoor. ik ben geen ochtendmens. en de

vrijdagmiddag ga ik zeker niet efficient gebruiken als ik weer de 5de dag rond 7 uur uit bed moet.

straks, kan ik uitslapen op de vrijdag.. en dan rond 13 uur helemaal weer fris en fruitig zijn heeerlijk lijkt me dat!

nu ga ik vrijdagmiddag vaak gewoon slapen..

vroeg opstaan maakt mij namelijk shagerijnig en kapot!

sporten doe ik 2 a 3 keer in de week dus dat is geen enkel probleem voor mi.
quote:godinvandejacht schreef op 13 mei 2010 @ 13:00:

nee. zo dramatisch is het nou ook weer niet,

maar 5 dagen in de week werken is me eigenlijk opeens gewoon te veeeeeel. en tja die vrijdagmiddag vrij zijn... stelt niets voor hoor. ik ben geen ochtendmens. en de

vrijdagmiddag ga ik zeker niet efficient gebruiken als ik weer de 5de dag rond 7 uur uit bed moet.

straks, kan ik uitslapen op de vrijdag.. en dan rond 13 uur helemaal weer fris en fruitig zijn heeerlijk lijkt me dat!

nu ga ik vrijdagmiddag vaak gewoon slapen..

vroeg opstaan maakt mij namelijk shagerijnig en kapot!

sporten doe ik 2 a 3 keer in de week dus dat is geen enkel probleem voor mij.

maar het gaat om de combinatie van vele dingen.

werk-vrienden-huishouden-leuke dingen doen- enz enz.

als ik de keuze had. zou ik niet meer dan 3 dagen willen werken,

en dan genoeg geld over willen houden.

en velen met mij.
Ik zou het wel weten en zou voor de vier-dagenoptie gaan
Ik zou voor 4X8 om 5X8 gaan. Onze situatie is niet helemaal vergelijkbaar (ik heb naast die werktijden -bij klant- ook nog zo'n 10/15 uur p week ergens anders), maar dit vind ik zelf het fijnst. Je hebt wel je vrije dag om de twee weken, maar niet de 9uur per dag waarvan het laatste uurtje best lang kan zijn.
Dat zeg ik....
ik zou willen dat ik dat kon! 4x9...ik werk gemiddeld 12 u per dag en in de zomer 12/6..maaar ja..ik werk dan ook in de horeca en dan weet je waar je voor kiest...
Hier een fulltime werkweek van 4 x 9 en dat bevalt meer dan uitstekend, zeker daar ik ernaast ook nog studeer. Mijn vrije dag gaat "op" aan studie en huishouding zodat ik in het weekend wat meer tijd heb voor leuke dingen.
Ik zou voor die 4 dagen gaan. Ik maak soms heel lange werkdagen, dagen van 08:15 tot 18:00 vind ik echt wel te doen hoor.
Cum non tum age
quote:anatje schreef op 13 mei 2010 @ 00:21:

Tja hangt van meerdere dingen af.

Ik heb vroeger 4x9 gewerkt, ex pauze en 45 min enkele reis. Wel laat thuis, maar de ene dag vrij, heerlijk! En puur dat ene uurtje extra werk, merk je eigenlijk niet, vind ik.

Nu werk ik 5x8, ex pauze en 10 min enkele reis. Ook heerlijk. Als het van de baas zou mogen zou ik ook nu 4x9 werken, qua geld maakt het toch niets uit (nu ADV).

Maar als ik bijv kinderen zou hebben zou ik niet voor 4x9 gaan, dat vind ik te lang op het KDV. Althans zo denk ik nu, voor mijn moeder-tijperk

Kinderen gaan maar 3.5 jaar naar het KDV,..daarna gaan ze naar school. Het is zodra ze naar de basisschool gaan bijna ommogelijk om ze naar school te brengen en dan nog 8 uur te werken om daarna weer op tijd bij de na schoolse te staan. Ouders vangen dit vaak op door de kids door de een te laten brengen en de ander kan dan weer halen. Mij lukt het beide maar ik heb dan ook afgesproken dat ik 4x 7.5 werk. Lief werkt ook partime en zo lukt het goed.

Oh,...de tijd dat ze naar het kinderdagverblijf gingen was echt luxe in vergelijking met die schooltijden/roostervrijedagen,..etc
Ik heb ook altijd 4x9 gewerkt en die extra vrije dag was heerlijk. Minder was dat ik dan laat thuis was. Eer er eens gegeten en opgeruimd was.....

Sinds 10 maanden werk ik van 7.30-14.45 zodat ik thuis ben als de kinderen uit school komen. Daarnaast werk ik no 1 weekend per 4 weken van 7.30-16.30. Verder heb ik nog 5 uur ouderschapsverlof per week en zo kom ik dus ook aan 36 uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven