Gezondheid alle pijlers

Verstandskies --- positief verhaal!

17-05-2010 16:22 42 berichten
Zo.

Eindelijk. Hét ding is eruit. Dat rot ding.

En ik, met mijn tandartsangst heb dat toch maar even gedaan. En eigenlijk moet ik zeggen: het viel reuze mee!!

Nog met een diepvrieszak erwten tegen mijn wang moet ik jullie allemaal even mededelen dat het peanuts was. Al die horrorverhalen. Larie. Met zo'n shot in je mond voel je niets. Het trekken was een beetje een drukkend gevoel. Ooh, allemaal zorgen dus voor niets. De wortel brak nog af en zelfs dát voelde ik niet. (oke oke nu moet ik wel nog een beetje zeggen dat ik nog half verdoofd ben he).

Zo. Dat was dat. Dus degene die zich nog zorgen maakt: nergens voor nodig.

Wat ik met dit topic wil? Alleen maar positieve ervaringen voor de mensen die nog moeten!

En dít is hem:

anoniem_63b2245ececb0 wijzigde dit bericht op 17-05-2010 16:54
Reden: fotooooo
% gewijzigd
Kom je morgen nog even posten, als je verdoving uitgewerkt is?

Een snel herstel gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het 100% meevallen en toen de verdoving uitgewerkt was, had ik ook geen centje pijn!
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Koekblikje, bedankt voor je opbeurende verhaal. Ik moet eind vh jaar ook, kies is volgens tandarts nog niet ver genoeg doorgekomen.

Heb op mijn 17e ooit twee kiezen laten trekken voor een beugel en ben daar 2 weken hondsberoerd van geweest, dus ben benieuwd. Ga het in ieder geval niet meer zoals destijds vlak voor de feestdagen doen...
Hier nog een positief verhaal! 5 minuutjes zitten bij de tandarts en ik mocht weer naar huis, heerlijk! Had veeeeel meer zenuwen dan pijn, ook achteraf. Ben 's middags op de koffie gegaan bij mijn oma en de volgende dag weer aan het werk, niets aan had handje dus.

Alleen toen de andere kant moest heb ik 4 dagen op bed gelegen van de pijn had ik iets meer last, maar gelukkig was dat de laatste keer dat ik moest!
Bij mij zijn er al drie verstandskiezen uit (in twee etappes er uit gegaan) en ik heb ook echt nergens last van gehad. De tandsarts zei toen na de behandeling nog dat ik thuis eventueel nog wel een paracetamolletjes nodig zou hebben (als de verdoving was uitgewerkt), maar dat was bij mij totaal niet nodig. De verdoving vond ik vrij vervelend en het gat wat daarna nog een tijdje in je mond zit is ook niet handig, maar verder snap ik al die verhalen ook echt niet.

1 tip: eet vanavond geen rijst! Dat kruipt steeds in dat gat. Heel vervelend. Ik at na de eerste keer 's avonds bij mijn ouders, en mijn moeder had heerlijk nasi gemaakt... de tweede keer heb ik (nog met verdoving) enkele borden brinta weggewerkt.
quote:Sarah Scott schreef op 17 mei 2010 @ 16:26:

Kom je morgen nog even posten, als je verdoving uitgewerkt is?

Een snel herstel gewenst!

haha. Uhm! Dat is inderdaad een ander verhaal. Maar ja. Al met al viel het gewoon mee. De ingreep dan. Dat lucht dan zó op. En jeetje, wat kan ik me dan zorgen maken.

Maar dankjewel!
quote:zonnetje76 schreef op 17 mei 2010 @ 16:30:

Koekblikje, bedankt voor je opbeurende verhaal. Ik moet eind vh jaar ook, kies is volgens tandarts nog niet ver genoeg doorgekomen.

Heb op mijn 17e ooit twee kiezen laten trekken voor een beugel en ben daar 2 weken hondsberoerd van geweest, dus ben benieuwd. Ga het in ieder geval niet meer zoals destijds vlak voor de feestdagen doen...Veel succes! Ik moet over twee weken de andere kant doen. Ik (hoop) dat ik er nu weer fluitend bij vandaan komt. Hihi.
Inderdaad, ik wil je morgen graag nog een keer horen... Als je eruit ziet alsof je hoofd eerst uit een auto bent gevallen... En je merkt dat die rotpijnstillers van de kaakchirurg niet werken... En je twee weken lang geen vast voedsel kunt eten omdat je je mond niet verder dan 5 mm open krijgt... En ze je mondhoeken helemaal kapot hebben getrokken omdat ze er anders niet bij konden... En je een half jaar later nog steeds pus uit dat lege gat hebt lopen...

Oh nee, dat was ik.

Maar in ieder geval, heel veel sterkte toegewenst als de verdoving eenmaal uitwerkt! Want dan is het niet meer zo leuk.
High on drugs .

Wel heel fijn voor je natuurlijk!
Lol Twink
quote:j22 schreef op 17 mei 2010 @ 16:30:

1 tip: eet vanavond geen rijst! Dat kruipt steeds in dat gat. Heel vervelend. Ik at na de eerste keer 's avonds bij mijn ouders, en mijn moeder had heerlijk nasi gemaakt... de tweede keer heb ik (nog met verdoving) enkele borden brinta weggewerkt.haha. Ik denk dat het lekker een soepje wordt vanavond. Het gigantische gat (ja écht, die kies is me toch groot!! hij staat hier te pronken in een potje naast me) is dichtgenaaid dus er kan gelukkig niets inkomen.
Nou Zizia, dat is wel weer een héél ander uiterste
Ach, heb laatst ook 'even tussendoor' een wortelkanaalbehandeling van gehad. En ook daarvan snap ik de horrorverhalen ook niet. Behalve dan dat ik van te voren een heel weekend op pijnstillers heb geleefd van de pijn, plus de kies er bijna uit moest (de tandarts heeft heel lang gezocht naar het derde kanaal, en als hij die niet kon vinden moest de kies er uit; maar hij is gevonden!). Anderhalf uur in de tandartspraktijk doorgebracht, maar daarna echt alleen last van de verdoving.
Wat ben je heerlijk grapgevoelig vandaag Snotty
quote:Zizia schreef op 17 mei 2010 @ 16:33:

Inderdaad, ik wil je morgen graag nog een keer horen... Als je eruit ziet alsof je hoofd eerst uit een auto bent gevallen... En je merkt dat die rotpijnstillers van de kaakchirurg niet werken... En je twee weken lang geen vast voedsel kunt eten omdat je je mond niet verder dan 5 mm open krijgt... En ze je mondhoeken helemaal kapot hebben getrokken omdat ze er anders niet bij konden... En je een half jaar later nog steeds pus uit dat lege gat hebt lopen...

Oh nee, dat was ik.

Maar in ieder geval, heel veel sterkte toegewenst als de verdoving eenmaal uitwerkt! Want dan is het niet meer zo leuk.Haha, nou we zullen zien. Ik wilde alleen positieve verhalen he! Ik ga er van uit dat dit een betere afloop heeft . Hoop ik dan he. Iig wel vervelend voor je dat het zo ellendig is gegaan.
quote:twinkeling schreef op 17 mei 2010 @ 16:33:

High on drugs .

Wel heel fijn voor je natuurlijk!Het is heerlijk. Geef me straks nog maar een shotje .
quote:j22 schreef op 17 mei 2010 @ 16:34:

Ach, heb laatst ook 'even tussendoor' een wortelkanaalbehandeling van gehad. En ook daarvan snap ik de horrorverhalen ook niet. Behalve dan dat ik van te voren een heel weekend op pijnstillers heb geleefd van de pijn, plus de kies er bijna uit moest (de tandarts heeft heel lang gezocht naar het derde kanaal, en als hij die niet kon vinden moest de kies er uit; maar hij is gevonden!). Anderhalf uur in de tandartspraktijk doorgebracht, maar daarna echt alleen last van de verdoving.Ach ja, dat kan je natuurlijk ook nog hebben. Ook niet fijn! Ik moet ook zeggen dat die verdoving lekker tintelt in m'n mond. Niet echt een prettig gevoel. Maar goed, alles beter dan... . Toch!
Ik kreeg nadat mijn (gewone maar ernstig stukke) kies eruit was gehaald poeders. Door een glaasje water, opdrinken en Boink! Om ging Twink . Drie uur later werd ik wakker met mijn jas nog aan, op de loungebank, voetjes nog in de pumps en stevig op de grond. Gewoon even een poosje uitgecheked (lullig dat ik een afspraak had in die drie uur, maar mijn vriendin kon er gelukkig -veel te hard naar mijn zin- om lachen).
Ja sorry, ben een beetje een domper vandaag. Want ik heb zojuist te horen gekregen dat ik wéér naar de kaakchirurg moet voor iets waarmee ze heerlijk mijn hele tandvlees open gaan snijden. Das nog de nasleep van verstandskiezen trekken-gebeuren. Dus ik word eigenlijk heel verdietig van jouw post. Want bij jouw ging het wel goed... :(

Maar ik ben heel blij voor je hoor!
Tja, die horrorverhalen zijn niet voor iedereen larie helaas. Bij jou is het goed gegaan wat fijn is dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo makkelijk gaat....
quote:Zizia schreef op 17 mei 2010 @ 16:41:

Ja sorry, ben een beetje een domper vandaag. Want ik heb zojuist te horen gekregen dat ik wéér naar de kaakchirurg moet voor iets waarmee ze heerlijk mijn hele tandvlees open gaan snijden. Das nog de nasleep van verstandskiezen trekken-gebeuren. Dus ik word eigenlijk heel verdietig van jouw post. Want bij jouw ging het wel goed... :(

Maar ik ben heel blij voor je hoor!Ach Ziza, sorry, dat was ook absoluut niet mijn bedoeling. He vervelend joh. Echt waardeloos. Ik hoop echt van harte dat het helemaal goed komt bij je. Echt. Heel veel succes
quote:hanZie schreef op 17 mei 2010 @ 16:49:

Tja, die horrorverhalen zijn niet voor iedereen larie helaas. Bij jou is het goed gegaan wat fijn is dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo makkelijk gaat....Dat is zo Hanzie, en ik wil ook absoluut niet zeggen dat het bij iedereen peanuts is. Het viel bij mij gewoon zo ontzettend mee. En die verhalen lees je gewoon bijna niet op het internet. Dus bij deze een keer ook een positief verhaal.
Ik heb ook een positief verhaal: ik heb geen verstandskiezen
Nou, ik ben wel blij om het te lezen, hoor, al ben je misschien nog high on drugs en piep je morgen wel anders!

Ik heb nog maar 1 verstandskies gehad en die weghalen was echt een drama. De tandarts durfde het zelf niet vanwege een smalle kaak, dus op naar de kaakchirurg. Die heeft met z'n knie op m'n borst moeten wroeten voordat het ding eruit kon. Los van het feit dat de meneer in kwestie 100 kilo woog, waren m'n mondhoeken uitgescheurd en had ik het gevoel dat de verdoving na 10 minuten al uitgewerkt was. Ik ben dus nog steeds blij dat ik geen verstandskiezen meer heb gekregen, ook omdat ik alleen maar van dit soort ellende verhalen ken. Maar goed, het kan dus ook anders, dus dat houd ik in m'n achterhoofd als ik ooit weer een verstandskies krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven