Gezondheid alle pijlers

Bijwerkingen Nuvaring

18-05-2010 22:11 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee weken gebruik ik de Nuvaring. Ik heb de ring ingebracht op de eerste dag van mijn menstruatie. Nu heb ik nogal last van bijwerkingen, zoals:

- ik ben al twee weken ongesteld, of eigenlijk is de echte menstruatie wel over, maar ik blijf vloeien. Het is helder en licht bloed en kan het opvangen met een inlegkruisje;

- ik heb een erge drang om te eten. 'Gelukkig' wel zin in gezond eten, dus ik eet me een slag in de rondte aan brood, crackers, fruit, aardappels, groente. Ik weet dat koekjes, chocola en chips alleen maar trek uitlokt, dus dat lijkt me niet handig;

- sporten gaat niet lekker, conditie is er maar ik ben niet vooruit te branden;

- ik kan ook erg veel slapen.

Wie herkent dit?

Ik ben in staat om deze periode uit te zitten en dan te stoppen met de ring. Vorig jaar ben ik al eens gestopt met de driefasenpil; ik wou geen hormonen slikken. Maar de menstruatie was en bleef onregelmatig en ik had tot twee dagen per cyclus last van PMS (zo erg dat ik het liefst iemand een oor afbijt ).

Ik ga sowieso morgen de huisarts bellen.

Wie herkent dit? Is er wat aan te doen (bijv. toch echt te stoppen met de pil/ring/hormonen)?
Ik voel me áltijd beter zonder hormonen. Maar goed, seks zonder condoom is ook wat waard. Dus leg ik me bij die klachten neer.
Hahaaha, ja sex zonder condoom is zeker wat waard! Maar dat ik me rot voel onder die hormonen is me toch wat meer waard... Dan maar weer prutsen met die condooms.
Ik was vooral heel somber toen ik de Nuvaring gebruikte, niet meer mezelf. Na 3 maanden dat ding eruit gelaten en ik was weer normaal.
Hai!

Vooral veel last gehad van haaruitval! Kreeg echt hele kale plekken op mijn hoofd. Nu aan de yasmine pil, maar daarbij blijf ik steeds bloedingen erdoorheen krijgen!

Succes!
Hmm.. ik heb de nuvaring 1,5 mnd gebruikt, waarin ik 3 dagen géén migraine heb gehad. Langer dan die 1,5mnd hield ik dat ook echt niet uit dus..vond dit al knap van mezelf!

En vriendin van me is er dwars doorheen zwanger geworden, ook niet helemaal de bedoeling..;)
Weet je zeker dat je niet zwanger bent?
Gewoon even doorzetten, je lichaam heeft een maand of 3-4 nodig om te wennen aan een nieuw hormonaal anticonceptiemiddel.

Persoonlijk vond ik de nuvaring een ideaal middel.....
Ik had zo ongeveer alle bijwerkingen uit de bijsluiter... Dacht op een gegeven moment zelfs dat ik zwanger was (was gelukkig niet zo). De reden dat ik door ben gegaan is dat ik wel veel minder pijn had tijdens mijn ongesteldheid. Na twee maanden waren alle bijwerkingen over... Heb nu nergens last meer van.
Zwanger? Ow shit. Dat wil ik helemaal niet!

Ik heb zometeen een telefonisch consult met de huisarts. Ik hoop dat zij mij eea kan vertellen.

Anders vandaag test halen. Brrrr.
Net contact met de huisarts gehad: enige oplossing: eruit halen die ring!

Dat bloeden gaat over, maar die andere klachten zullen blijven.

Ook al test gehaald, maar dat ga ik morgenochtend doen.

Nu snel naar het toilet...
Update!

Het is nu drie weken geleden dat ik de ring heb verwijderd. Het is weer heel anders.

Geen gapende honger meer;

Geen gevoelige borsten;

Meer zin om dingen te ondernemen.

O het slapen is nog wel aanwezig, maar het is ook druk op mijn werk...

In het algemeen: ik zit weer beter in mijn vel! Voor mij eerst geen anticonceptie in de vorm van hormonen.
Ik gebruik hem nu een jaar en ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er van afgevallen omdat ik niet meer zoveel vocht vasthoud als toen ik niets gebruikte.

Ben wel een hele maand ongesteld geweest toen ik de eerste ring gebruikte maar vanaf de 2e maand niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven