Gezondheid alle pijlers

Maandelijkse periode..

19-05-2010 10:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben vandaag ongesteld geworden. De eerste 2 dagen heb ik altijd enorm last van me onderrug en ben ik een beetje emotioneel gestoord . Wat ik probeer is altijd zoveel mogelijk te bewegen en veel fruit te eten. Nu hoor ik van mijn vriendinnen en vrienden (over hun vriendinnen) afentoe flinke horror verhalen.

Ik ben benieuwd hoe jullie de maandelijkse periode meemaken. En misschien zijn er wel dames met tips om het toch een beetje te verlichten..

Het is hoe dat ook geen leuke week...

Liefs..
Gut, ik denk er nooit zo bij na.
Maak ik niet mee, ik heb een mirena-spiraal. Sowieso had ik er eerder geen enkele last van.

En noem het gewoon menstruatie of ongesteld..... maandelijkse periode vind ik maar een archaïsche benaming....
Niet. Cerazette-pil.
Mwoah, ik heb er nooit last van hoor. Het is alleen plannen wat betreft activiteiten ed. Ik kan geen tampons gebruiken en moet me dus behelpen met maandverband en dat is in een zwembad bijvoorbeeld niet zo handig.

Zonder pil ben ik eens per half jaar ofzo ongesteld. En dat is dan wel heel heftig. Dus gebruik ik 'm voornamelijk om mijn menstruatie te reguleren, met als bijkomstigheid dat ik niet zwanger kan worden.
Jeetje. Misschien ligt het aan mijn vriendengroep haha. Sommige hebben er echt behoorlijk last van. Maar ik ben blij voor jullie dat jullie er geen last van hebben!
De dag voordat ik ongesteld moet worden ben ik altijd vreselijk aan het opruimen. Of lig ik ineens op mijn knietjes de vloer op te wrijven. Verder niks.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Misschien ben je nog wat jong? Het maakte vroeger inderdaad meer indruk op me. Tegenwoordig zal het me jeuken.
quote:AlettaJacobs schreef op 19 mei 2010 @ 10:34:

Misschien ben je nog wat jong? Het maakte vroeger inderdaad meer indruk op me. Tegenwoordig zal het me jeuken.Dan zou ik eens tampons gebruiken; broeit minder.
quote:Star schreef op 19 mei 2010 @ 10:35:

[...]

Dan zou ik eens tampons gebruiken; broeit minder.Oh, ik laat het altijd gewoon lopen, lekker au naturel
quote:AlettaJacobs schreef op 19 mei 2010 @ 10:34:

Misschien ben je nog wat jong? Het maakte vroeger inderdaad meer indruk op me. Tegenwoordig zal het me jeuken.Leeftijd maakt niet veel uit denk ik. Ik ken genoeg "oudere dames" die er ook veel last van hebben..
Een paar dagen voor de menstruatie verander ik al in een feeks,dit houdt ongeveer tot de derde dag van mijn menstruatie aan.Soms ben ik echt vreselijk gemeen ,maar dat besef ik dan een uur of met pech een dag later.
Vandaar die jeuk
quote:AlettaJacobs schreef op 19 mei 2010 @ 10:38:

[...]

Oh, ik laat het altijd gewoon lopen, lekker au naturel
quote:Michelle90 schreef op 19 mei 2010 @ 10:39:

[...]

Leeftijd maakt niet veel uit denk ik. Ik ken genoeg "oudere dames" die er ook veel last van hebben..Daar gaat het niet om maar je maakt er zo'n heisa van. Je bent ongesteld, net als nog tig miljoen vrouwen. Je bent niet speciaal en je hoeft niet anders behandeld te worden. Pffff.
vroeger (zon 10 jaar geleden) had ik erge last van menstruatiepijn...op een gegeven moment was t zo erg dat ik met spoed naar de dokter ging (wisten niet dat het menstruatiepijn was).

Ik met me moeder in de auto naar de dokter, elk hobbeltje deed pijn in mn buik/maag whatever...overal.

Eenmaal bij de dokter aangekomen, dacht de dokter dat ik acute blindedarmonsteking had...ambulance gebeld ik naar t ziekenhuis. Daar dachten ze inderdaad dat ik dat ook had. Dus ik werd helemaal onderzocht, en met helemaal bedoel ik alles! Waaronder 2 vingers in me kont van een vrij jonge mannelijke arts en dat op 13jarige leeftijd!

Je voelt t al aankomen, geen blindedarm onsteking, maar menstruatiepijn!
Ik heb er flink pijn van, maar 2 ibuprofen slikken helpt al een hele boel. Het hoort erbij, dus ik sta er ook niet zo bij stil. Om die hele week nu te omschrijven als "vervelend" gaat me een beetje ver. Zo werkt een vrouwenlichaam nu eenmaal, en met ibuprofen kan je een heleboel pijn al wegnemen. Overigens noem ik het geen "maandelijkse periode". Ik ben gewoon ongesteld. 'Maandelijkse periode' klinkt zo alsof het iets iets waar niet over gesproken mag worden.
quote:Star schreef op 19 mei 2010 @ 10:40:

[...]

Daar gaat het niet om maar je maakt er zo'n heisa van. Je bent ongesteld, net als nog tig miljoen vrouwen. Je bent niet speciaal en je hoeft niet anders behandeld te worden. Pffff.

Haha volgens mij ben ik niet de enige die ongesteld is hier

Ik maak er helemaal geen heisa van! De reden dat ik deze topic open is omdat alle vrouwen het met elkaar gemeen hebben. En de een heeft er meer last van dan de ander. En waar maak je het uit op dat ik anders behandeld wil worden of dat ik speciaal ben?

Beetje jammer hoor..
Ik ben dus NIET ongesteld

En voel je niet aangesproken, want dat over anders behandelen bedoelde ik in het algemeen.
Pffff vertel mij wat! Ik vind de week vóór de maandelijkse periode (rond de eisprong dus) veeeeeel erger! Zat me er vanmorgen nog aan te ergeren; ik voel me dik, opgezwollen, heb vreetbuien (zie je wel, daardoor dik... not... weet ook wel dat dat niet in 2 dagen uitmaakt) en ben super onzeker.

Over een paar dagen krijg ik dan ook nog 1 dag onmenselijke krampen (had ik voorheen niet, maar nu met de NuvaRing wel... maar houd ik toch maar want de rest van de maand is wel draaglijker zo)... Jeeuuu!

Gelukkig schijnt de zon.
Ik ben nu dus ook ongesteld en ik herken het wel, zeker als ik niet echt de kans heb om met dekentje op de bank te zitten dan wordt het erger. Maar ik ben nu niet aan de pil, dan heb ik er weinig last van.
Tja, ik heb er geen last van verder. Wel een beetje last van krampen in mijn buik en rug en meestal hoofdpijn, maar een aspirine of paracetamol helpt daar meestal goed tegen.

Dat ik het leuk vind is wat anders. Het liefst werd ik gewoon helemaal niet ongesteld, maar ja... ik neem daar niet perse een voorbehoedmiddel voor, dus ik heb het maar te "slikken".

Een zwangerschap zit voorlopig ook niet in de planning, dus ik zal nog wel wat jaartjes tegen mijn zin in ongesteld moeten worden.

Maar hey, dan had ik maar geen vrouw moeten zijn
Ik denk dat de dames die hier reageren alsof het niks is, er ook daadwerkelijk geen last van hebben.

Ik kan daarop maar één ding zeggen: Count your blessings dames, maar ga niet lopen zeggen dat het bij een ander dan niks voorstelt want dat is een beetje flauw.

Ik heb er mega veel last van. Ik heb een spiraal dus het ongesteld zijn stelt niks meer voor maar halleluja heb ik nog last van die hormonen zeg. Na twee zwangerschappen is dat alleen maar erger geworden. (en helaas dus nog niet weg)

Paar dagen ervoor krijg ik enorme honger. Of eigenlijk trek. Niks is dan meer veilig en mezelf beheersen is echt topsport. Verder kan ik die dagen ervoor echt niks hebben en heb kilometerslange tenen. Echt er hoeft maar iets te gebeuren en ik schiet uit mijn slof of barst in janken uit. Helaas is mijn vriend daar altijd de dupe van want naar de kinderen vind ik dat echt not done en gelukkig kan ik me daar inhouden. Maar ik kan wel minder van ze hebben zon week.

Echt het is af en toe net alsof ik weer zwanger ben (en je weet Star, dat je dan bij mij moet oppassen )

Ik baal hiervan en had gehoopt dat het nu 10 maanden na mijn laatste bevalling en met een spriaal minder zou zijn. Nou vergeet het maar.

Gelukkig geen lichamelijk klachten of pijn, maar soms vraag ik me af wat erger is. Voor pijn kan ik nog wat slikken maar voor die torenhoge en lage emoties en die stemmingswisselingen niet zo veel geloof ik.

Het is dan ook altijd een opluchting als het eenmaal doorgebroken is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Het is dat je het zelf zegt Chica

Maar goed, ik begrijp wel direct wat je bedoelt
quote:Chica34 schreef op 19 mei 2010 @ 11:01:

Ik denk dat de dames die hier reageren alsof het niks is, er ook daadwerkelijk geen last van hebben.

Valt tegen hoor, k slik niet voor niks 2x 400 mg ibuprofen, en dan is het nog niet geheel pijnloos. Wat ik wel écht vind, is dat het erbij hoort. Het hoort nu eenmaal bij je lichaam, en ik ga daar geen gedoe omheen maken. Ik zorg dat ik ibuprofen in de buurt heb, doe het misschien is een avond rustig aan, maar ik ga er niks voor veranderen mezelf zielig voelen en ik vind het ook niet persé een "vervelende week".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven