Amerika
zaterdag 25 augustus 2007 om 16:56
Hallo
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.
Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)
Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.
Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
donderdag 11 oktober 2007 om 03:51
Inderdaad ik was niet voor 18.00 thuis en direct door om mijzelf even op te frissen. Had vanmorgen ook een beetje gevoel dat ik ziek werd, echter na de lunch van een heerlijk hamburger (niet van de junkfood zaak) kon ik er weer tegen aan.
Lekker verhaal Ottelien, zal mij niets verbazen als ze dit ooit gaan verfilmen net zoals de Zodiac.
Lekker verhaal Ottelien, zal mij niets verbazen als ze dit ooit gaan verfilmen net zoals de Zodiac.
donderdag 11 oktober 2007 om 18:02
Hallo,
Wat gaat het snel zeg, ben beetje druk geweest met werk.
Bloem, ik vind het niet erg om vaak te verhuizen. Ik ben dooooool op nieuwe dingen, mensen, evaringen, plaatsen enz. en op deze manier kom ik goed aan mijn trekken . Nooit gedacht dat ik ooit in een plaatsje zoals dit zou wonen, maar ik geniet er echt van.
Tja, die vliegtickets. Groot nadeel hier is ook dat NWA een monopolie heeft en ik dus alleen met hen kan vliegen wat de prijzen flink op kan drijven. Ik probeer dan ook buiten het hoogseizoen te gaan. Deze winter wordt de eerste keer dat ik terugga naar Nederland sinds ik hierheen ben vertrokken, ik ben beniewd.
Oh, en nu kan ik eindelijk ook naar Canada!! We wonen zo'n 40 minuten van de Canadese grens af, maar ik heb toe nu toe nooit kunnen gaan. Eergisteren ontving ik 'the permanent residency card' in de bus, dus ik mag de VS in en uit reizen, jeeeeh.
En het is bijna weekend. Hebben jullie al plannen gemaakt?
Wat gaat het snel zeg, ben beetje druk geweest met werk.
Bloem, ik vind het niet erg om vaak te verhuizen. Ik ben dooooool op nieuwe dingen, mensen, evaringen, plaatsen enz. en op deze manier kom ik goed aan mijn trekken . Nooit gedacht dat ik ooit in een plaatsje zoals dit zou wonen, maar ik geniet er echt van.
Tja, die vliegtickets. Groot nadeel hier is ook dat NWA een monopolie heeft en ik dus alleen met hen kan vliegen wat de prijzen flink op kan drijven. Ik probeer dan ook buiten het hoogseizoen te gaan. Deze winter wordt de eerste keer dat ik terugga naar Nederland sinds ik hierheen ben vertrokken, ik ben beniewd.
Oh, en nu kan ik eindelijk ook naar Canada!! We wonen zo'n 40 minuten van de Canadese grens af, maar ik heb toe nu toe nooit kunnen gaan. Eergisteren ontving ik 'the permanent residency card' in de bus, dus ik mag de VS in en uit reizen, jeeeeh.
En het is bijna weekend. Hebben jullie al plannen gemaakt?
vrijdag 12 oktober 2007 om 04:07
Milous, ik ben ook al heel vaak verhuisd in mijn leven en dat zal nog wel vaker gebeuren neem ik aan. Maar toch zo heel vaak hoeft van mij niet meer..
Hoelang is het geleden dat je in Nederland geweest bent voor de laatste keer?
SFO..ze hoeven van die Canadese varkensboer echt geen film te maken..ergere horror als dat bestaat er niet. Er zijn echt vreselijke dingen op die barn gebeurd..
Nou, ik ga nog even de hort op...gisteren had ik een sollicitatiegesprek helaas was er niemand om mij te intervieuwen..werd er snel even iemand op getrommeld..ik zou terug gebeld worden voor een volgend gesprek maar nog steeds niets gehoord, mijn papieren zullen nu wel zoek zijn:)))
Ik ga er maandag weer polshoogte nemen als ik nog niets gehoord hebt.
OK>>jullie ook allemaal al in de Halloween sfeer..
Hoelang is het geleden dat je in Nederland geweest bent voor de laatste keer?
SFO..ze hoeven van die Canadese varkensboer echt geen film te maken..ergere horror als dat bestaat er niet. Er zijn echt vreselijke dingen op die barn gebeurd..
Nou, ik ga nog even de hort op...gisteren had ik een sollicitatiegesprek helaas was er niemand om mij te intervieuwen..werd er snel even iemand op getrommeld..ik zou terug gebeld worden voor een volgend gesprek maar nog steeds niets gehoord, mijn papieren zullen nu wel zoek zijn:)))
Ik ga er maandag weer polshoogte nemen als ik nog niets gehoord hebt.
OK>>jullie ook allemaal al in de Halloween sfeer..
vrijdag 12 oktober 2007 om 05:03
Dat is ook lekker, je gaat op sollicitatie gesprek en ze moeten iemand op trommelen. Ik weet je hebt in dit geval geen keus dus ik wens je succes ermee. Ben misschien een lul maar als dit mij zou gebeuren dan zou ik zeggen daaaag. Maar goed dat is makkelijk praten als je al een baan hebt. Zo had ik paar maanden geleden een installateur die mij graag wilde hebben, echter toen hij ver- domd domme vragen aan een deze techneut vroeg heb ik er direct voor bedankt. Maar nogmaals dat is makkelijk gezegd.
Wat betreft Halloween, ik zie de versieringen hier al een beetje opkomen in de buurt echter wij zijn er nog niet aan toegekomen.
Wat betreft Halloween, ik zie de versieringen hier al een beetje opkomen in de buurt echter wij zijn er nog niet aan toegekomen.
vrijdag 12 oktober 2007 om 05:13
Nou die gedachte had ik ook hoor, laten ze het maar bekijken en ik ga. Maarja, ik wil toch wel graag een baantje hebben...zal toch wel een keertje geluk hebben hoop ik.
We gaan dadelijk een film kijken van Stephen King..lekker drankje erbij..het weekend kan zo weer beginnen, dat is natuurlijk ook wel weer leuk van niet werken...
We gaan dadelijk een film kijken van Stephen King..lekker drankje erbij..het weekend kan zo weer beginnen, dat is natuurlijk ook wel weer leuk van niet werken...
vrijdag 12 oktober 2007 om 05:18
Als je maandag een afwijzing krijgt dan kun je meteen je beklacht doen want je hebt dan toch niets meer te verliezen. Echter hoop voor jouw dat je toch wel weer snel in het arbeidsproces terecht komt. Daarna kun je altijd nog switchen, niet waar.
Ik zou zeggen veel plezier met je filmpje, ik ga eens eten (weet het is erg laat) en even voor de buis hangen.
Ik zou zeggen veel plezier met je filmpje, ik ga eens eten (weet het is erg laat) en even voor de buis hangen.
vrijdag 12 oktober 2007 om 17:02
Gatverdamme wat een morgen, het hing gisterenavond al in de lucht maar nu is het los gebarsten. Herfst in California. Het komt met bakken de lucht uit hier in de Bay Area waardoor wij onze werkzaamheden buiten niet voort kunnen zetten. Daarnaast komt de zon al verdomd laat op wat voormij betekend dat ik niet meer 's morgens met een t-shirt de deur uit kan stappen.
Bloem hoe was de film van Stephen King? Ben zelf op de bank in slaap gevallen en heb liggen knorren maar gelukkig optijd voor de Daily Show. Overigens een van de weinige programma's die ik hier kijk.
Bloem hoe was de film van Stephen King? Ben zelf op de bank in slaap gevallen en heb liggen knorren maar gelukkig optijd voor de Daily Show. Overigens een van de weinige programma's die ik hier kijk.
vrijdag 12 oktober 2007 om 20:02
Bloem, Wat een vreemd verhaal van die baan. Maar soms is degene die het gesprek doet niet degene met wie je uiteindelijk werkt. Dus ik zou lekker afwachten inderdaad. Is het een baan die je heel graag wil?
Ik heb eigenlijk twee tijdelijke baantjes, wel aardig, maar niet direct wat ik wil. Meer omdat ik voor ik naar Nederland ga, beide tijdelijk opzeg zodat ik wat langer kan gaan. Man is nl. vier maanden in Japan en dan vind ik het wel leuk wat langer naar Nederland te gaan. Tijd gaat altijd zo snel.
Ik ben echt dooooool op Halloween, ga zometeen pompoenen kopen. En ik hou van al die horror films die dan op de televisie komen, die hele oude vind ik geweldig. Ik vind dat onze buurt er nu net zo uit ziet als die scenes uit de Halloween films, geen bladeren aan de bomen, grauwe lucht, beetje oude huizen versierd voor Halloween. Hihi, ik heb een levende fantasie en als ik de hond uitlaat zie ik allemaal filmscenario's voor me.
SFO, minder dat weer, al ben ik dol op regen (en zon, en sneeuw;-). Hoe koud wordt het bij jullie gemiddeld? Hebben jullie een 'koude' kerst?
Ik heb eigenlijk twee tijdelijke baantjes, wel aardig, maar niet direct wat ik wil. Meer omdat ik voor ik naar Nederland ga, beide tijdelijk opzeg zodat ik wat langer kan gaan. Man is nl. vier maanden in Japan en dan vind ik het wel leuk wat langer naar Nederland te gaan. Tijd gaat altijd zo snel.
Ik ben echt dooooool op Halloween, ga zometeen pompoenen kopen. En ik hou van al die horror films die dan op de televisie komen, die hele oude vind ik geweldig. Ik vind dat onze buurt er nu net zo uit ziet als die scenes uit de Halloween films, geen bladeren aan de bomen, grauwe lucht, beetje oude huizen versierd voor Halloween. Hihi, ik heb een levende fantasie en als ik de hond uitlaat zie ik allemaal filmscenario's voor me.
SFO, minder dat weer, al ben ik dol op regen (en zon, en sneeuw;-). Hoe koud wordt het bij jullie gemiddeld? Hebben jullie een 'koude' kerst?
zaterdag 13 oktober 2007 om 05:14
Hoin Milous, ik vind regen normaal ook niet erg zolang ik binnen werk. Vandaag kwam het met bakken uit de lucht en zoals jij weet hangen hier de mainpanels voor de electriciteit buiten. Probleem is dan ook dat we alle kabels in de panel moesten aansluiten. Een heerlijk zootje kan ik je vertellen. Nee geef mij dan maar sneeuw zodat ik de latten onder kan binden. Het wordt hier normaal niet kouder dan 15 graden overdag en af en toe 's nachts net onder nul als je nog in celcius praat. Kerst is dan ook tussen de 15 3n 20 graden. Echter ik hoop naar de feest dagen nog even naar de Lake Tahoe Area te gaan om in de bergen van Squaw Valley te skien. Altijd makkelijk als je door vrienden wordt uitgenodigd.
zondag 14 oktober 2007 om 16:01
Hallo allemaal. Ben weer terug van een korte reis naar nederland. Ben blij dat ik terug ben. Weer lekker in je eigen omgeving en je eigen spulletjes. de reunie was geweldig en dat was dan ook wel mijn hoogtepunt van de hele trip. De rest was niet erg fijn op de frikandellen/kroketten en sausijzenbroodjes na dan.de vlucht begon al met ellende,dat we geen licht hadden en geen geluid dus een trip van bijna tien uur is dan niet erg gezellig. toen aangekomen op schiphol stonden er gelukkig vrienden op ons te wachten. halverwege de trip kregen we een klapband.dus op de snelweg de band verwisselen. En op weg naar het zuiden. Komen aan op center parcs en krijgen de sleutel van "cottage de luxe premium" waar we zouden verblijven. maak de deur open en schrok me kapot.het leek wel een kippenhok. Een kamertje met een bankje van hout met wat losse kussen erop en een bed en een piep klein keukentje met twee pitjes. Ik vroeg me meteen af waar het deluxe in voor zou komen. Tot op vandaag ben ik daar nog niet achter. Maar goed we waren zo moe dus maar even niet geklaagt en zijn gaan slapen.Dag erop lekker naar de stad om even wat spulletjes te kopen en wat rond te kijken .Ja dat had je gedacht .Openbaar vervoer zes kilometer verder op waar je een belbus moest bellen.(moet je wel een dag tevoren doen) Ook een busje van centerparcs moest je een dag van te voren bestellen die je dan af zou gooien bij een stationnetje. Nou dus een taxi gebeld en naar het dichtsbijzijnde stadje..tien km verder even 31 euro om afgegooit te worden in het stadje om een uur of tien in de ochtend.Alle winkels dicht tot 1 uur. het is maandagmorgen.. Jippie was ik even helemaal vergeten. Dus niet getreurt zij ik tegen mijn man we gaan naar het stationnetje en nemen de trein naar nijmegen.Komen bij het stationnetje aan staat een pilaar waar je je kaartje uit kan trekken. creditcard erin. NOPE nemen geen creditcard van buitenland. Okay dan nou een euro of twintig los had ik ook niet dus maar naar het kantoortje. Ja had je gedacht Kodak.! Hebben het kantoor per 28 sept.gesloten. En daar sta je dan..toch een beetje rondgewandelt in de omgeving.(niet dat het nu echt grandioos was0 maar hebben het gehaald tot 1 uur en toen naar de winkels en spullen gehaald en terug met de taxi weer voor 31 euro. Dat was een klein tripje van die dag voor maar liefst 62 euro voor ongeveer 20 km.Dus je snapt dat ik er al niet echt blijer van werdt .gelukkig heb ik een prepaid telefoon gekocht zodat we vrienden en kennissen konden bellen die dus ons wel kwamen halen en brengen. De reunie was grandioos daar was niks van te zeggen.Helemaal tot in de puntjes verzorgt en zou het zo weer doen dat is zeker.De dag erop werdt ik ziek (na ongeveer een dag of vijf in nederland te zijn. Dat heeft geduurt tot de dag van vandaag .(hoop echt dat ik er zo van verlost ben)Ik had een virus opgelopen en dat is nu dus uitzieken. We hebben geprobeert om eerder terug te komen maar helaas kon dat niet. Dus dat was een beetje uitzitten en ja dat is niet echt plezierig als je nog wat mensen wil bezoeken en parken wil bekijken.Daar is dan ook weinig van gekomen.Nou ja volgende keer beter.......ben in iedergeval blij dat ik thuis kan uitzieken en weer helemaal de oude kan worden.(hoop ik)
zondag 14 oktober 2007 om 17:48
Wow Kodak, dat klinkt als een heleboel pech zo bij elkaar. Kan me voorstellen dat je ontzettend blij bent weer terug te zijn.
Het lijkt mij onzettend leuk iedereen weer te zien als ik in Nederland ben. Daarnaast lijkt het me ook super al die dingen weer te eten, drinken en kopen die ik hier weleens mis. Maar het feit dat mijn huis, auto, puppy, enz hier zijn, maakt het ook wel lastig. Ik riep altijd: Ik kom terug voor een paar maanden, maar feit is wel dat ik dan een logee ben zonder egen auto, dus ben best beperkt. Dus denk dat het wat korter wordt. hoelang gaan jullie meestal gemiddeld?
Het lijkt mij onzettend leuk iedereen weer te zien als ik in Nederland ben. Daarnaast lijkt het me ook super al die dingen weer te eten, drinken en kopen die ik hier weleens mis. Maar het feit dat mijn huis, auto, puppy, enz hier zijn, maakt het ook wel lastig. Ik riep altijd: Ik kom terug voor een paar maanden, maar feit is wel dat ik dan een logee ben zonder egen auto, dus ben best beperkt. Dus denk dat het wat korter wordt. hoelang gaan jullie meestal gemiddeld?
zondag 14 oktober 2007 om 18:36
Ja zonder auto en je eigen huis enz.is toch wel missen vind ik. Ik ga meestal eens per twee jaar terug .En dan wel voor een paar weken.Meestal zo'n vier weken.Dit jaar was een uitzondering omdat ik een reunie had en een reis naar Hawaii moest laten schieten hiervoor. Want het ene jaar gaan wij meestal naar hawaii en dan naar nederland. Tussendoor maken wij wel trips van weekenden enz..maar de grote vakanties doen we meestal zo.Ik ben hier zo thuis dat ik nederland niet echt mis.Op wat vrienden na dan. Ik was al zo'n tien jaar niet meer in mijn geboorteplaats geweest en ik schrok van hoe het verandert was. dat deed wel even wat met me.maar daar stap je ook weer snel overheen .
zondag 14 oktober 2007 om 19:27
Kodak, inderdaad jammer dat het zo gelopen is. Ik heb nog even aan je gedacht en ook aan de reunie. Dat had mij ook wel leuk geleken om iedereen van de lagere school weer eens terug te zien.
Ik heb een ontzettende hekel aan die huisjes waar jullie gelogeerd hebben, wij hebben dit twee jaar geleden ook gedaan en het viel ons ook erg tegen.
Wij vinden zelf twee weken Nederland lang genoeg..de kinderen zijn dan over vermoeid en zijn volgepropt met snoep en dergelijke. Heb je ook nog contact met je familie? Ik wens je in iedergeval beterschap.
Milous, ik denk dat een paar maanden echt tegen gaat vallen hoor, je hebt er toch niet echt een plek en waar je ook verblijft je bent logee. Maar ik vind het altijd wel leuk om te gaan en iedereen weer te zien..Mijn dochter riep de vorige keer toen we de opritlaan weer opreden...my home, I love my home..dat zegt genoeg of niet:)))))))
Ik heb een ontzettende hekel aan die huisjes waar jullie gelogeerd hebben, wij hebben dit twee jaar geleden ook gedaan en het viel ons ook erg tegen.
Wij vinden zelf twee weken Nederland lang genoeg..de kinderen zijn dan over vermoeid en zijn volgepropt met snoep en dergelijke. Heb je ook nog contact met je familie? Ik wens je in iedergeval beterschap.
Milous, ik denk dat een paar maanden echt tegen gaat vallen hoor, je hebt er toch niet echt een plek en waar je ook verblijft je bent logee. Maar ik vind het altijd wel leuk om te gaan en iedereen weer te zien..Mijn dochter riep de vorige keer toen we de opritlaan weer opreden...my home, I love my home..dat zegt genoeg of niet:)))))))
zondag 14 oktober 2007 om 20:50
Ik zie dat er flink gepost is vandaag, Kodak dat is inderdaad knap klote wat je hebt meegemaakt. Kan mij voorstellen dat de reunie dan ook je hoogtepunt was. Een bezoekje Nederland kan inderdaad soms goed tegenvallen als je hier zo bent ingeburgerd. Vooral als je hier alles met de Creditcard kunt betalen en de winkels elke dag open zijn. Heb het afgelopen maart zelfs met mijn bankpas van WellsFargo gehad. Wil je betalen met pin in de super of een andere winkel, vergeet het maar. Je moet altijd cash bij je hebben en/of een Nederlandse rekening hebben. Ben in iedergeval blij dat je weer terug bent en wens je beterschap.
Milous wij gaan meestal maximaal 1.5 week en dan heb ik het wel gezien. Dan wil ik snel weer terug en de dagelijkse dingen oppakken. Volgend jaar zal het wel een paar dagen worden want sfo-vrouw wil graag naar Griekenland en dat lijkt mij ook wel eens wat anders. En als de mensen ons willen zien, dan komen ze maar eens onze kant op. Ik heb maar een week vakantie ipv vijf.
Milous wij gaan meestal maximaal 1.5 week en dan heb ik het wel gezien. Dan wil ik snel weer terug en de dagelijkse dingen oppakken. Volgend jaar zal het wel een paar dagen worden want sfo-vrouw wil graag naar Griekenland en dat lijkt mij ook wel eens wat anders. En als de mensen ons willen zien, dan komen ze maar eens onze kant op. Ik heb maar een week vakantie ipv vijf.
maandag 15 oktober 2007 om 15:39
Ja inderdaad ben blij dat ik terug ben.En nederland is toch wel heel anders als je al zegt SFO als je hier zo ingeburgerd bent. Het was toch weer anders dan ik me had voorgestelt. En als je ziet hoeveel alles verandert is dan schrik je toch wel. ik was al geen tijden in mijn oude plaats geweest en dan is al het groen verandert in stenen appartments. Heel vreemd is het toch wel als je dit ziet .
Ik vond het wel heel interesant om mee te maken.Ook vooral omdat twee schoolvriendinnen me op tour namen door de stad.En me alle veranderingen lieten zien.En ach als we dit weer allemaal te boven zijn zullen we toch wel weer een keer de kriebels krijgen om weer eens terug te gaan om een kijkje te nemen. alleen wordt het dan weer anders ingevult.
Ben nog niet helemaal bijgelezen wat ik vandaag ga doen.
Fijne maandag allemaal.
Ik vond het wel heel interesant om mee te maken.Ook vooral omdat twee schoolvriendinnen me op tour namen door de stad.En me alle veranderingen lieten zien.En ach als we dit weer allemaal te boven zijn zullen we toch wel weer een keer de kriebels krijgen om weer eens terug te gaan om een kijkje te nemen. alleen wordt het dan weer anders ingevult.
Ben nog niet helemaal bijgelezen wat ik vandaag ga doen.
Fijne maandag allemaal.
maandag 15 oktober 2007 om 15:52
Je bent in iedergeval uit geslapen Kodak, wat heet reageren rond tien overhalf zeven 's morgens. Ik moet zeggen dat mijn verblijf hier in de VS vergelijking met jouw zover is dat ik hier nog niet echt over mee kan praten. Wat de veranderingen bedoel ik dan ook. Mijn laatste bezoek had ik ook geluk dat ik een heel apparte- ment tot mijn beschikking had op loop afstand van de binnenstad wat het ook een stuk makkelijker maakte. Zo kon ik doen en laten wat ik wilde zonder iemand voor zijn hoofd te stoten want ja iedereen wil je zien wat overigens niet lukte. Als mij het in November lukt om te gaan dan zal ik eerst een lijstje maken.
Zo de dag is voor mij begonnen, de eerste mok met Peet's koffie is reeds genuttigd dus ik zou zeggen Goedenmorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo de dag is voor mij begonnen, de eerste mok met Peet's koffie is reeds genuttigd dus ik zou zeggen Goedenmorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dinsdag 16 oktober 2007 om 04:41
Hoi bloem, heb je vandaag nog wat gehoord van de baan?
Ben weer terug van een dagje storing zoeken bij de diverse klanten, vindt het zelf wel leuk om af en toe mij hersenen even te kraken en maakt mij job ook interesanter.
Kodak, vanmorgen was je er vroeg bij, was dat de Jetleg of ben je nog steeds slecht te pas.
Ben weer terug van een dagje storing zoeken bij de diverse klanten, vindt het zelf wel leuk om af en toe mij hersenen even te kraken en maakt mij job ook interesanter.
Kodak, vanmorgen was je er vroeg bij, was dat de Jetleg of ben je nog steeds slecht te pas.
dinsdag 16 oktober 2007 om 05:02
SFO, ik ben vanmorgen dus naar die winkel terug gegaan..en heb met de manager gepraat met wie ik dat gesprek had de vorige week..Jaaa, ze herkende me zelf nog..maar schaam schaam, ik kon haar niet zo snel plaatsen. Maar volgens mij heeft ze daar niks van gemerkt. Ze was in iedergeval heel aardig en ze gingen op zoek voor een opening voor me..Het netwerk lag stil dus konden ze nu niks voor me doen..Ik ben benieuwd...Een andere medewerkster heeft mijn gegevens nog een keertje genoteerd, ik vraag me dus af wat er met mijn papieren zijn gebeurd?????
Kodak, na een paar maanden ben je alles weer vergeten en ga je weer met frisse moed naar Nederland..ik vergeet ook alles weer naar verloop van tijd. Mijn broer herinnert mij er altijd weer aan als ik zeg van "dit doe ik de volgende keer anders"..dat blijk ik dus iedere keer te zeggen..Mijn man wilde ook zo'n huisje huren wat jullie dus gehuurd hebben maar jij hebt mij even weer wakker geschud...Ben je weer helemaal beter en fit??? Ik heb hier vaak wel een aantal dagen last van..
Kodak, na een paar maanden ben je alles weer vergeten en ga je weer met frisse moed naar Nederland..ik vergeet ook alles weer naar verloop van tijd. Mijn broer herinnert mij er altijd weer aan als ik zeg van "dit doe ik de volgende keer anders"..dat blijk ik dus iedere keer te zeggen..Mijn man wilde ook zo'n huisje huren wat jullie dus gehuurd hebben maar jij hebt mij even weer wakker geschud...Ben je weer helemaal beter en fit??? Ik heb hier vaak wel een aantal dagen last van..
dinsdag 16 oktober 2007 om 05:22
Het is inderdaad lekker dat je een huisje voor je alleen hebt echter ik zou wel graag een autootje erbij willen hebben.
Wat betreft de job ik duim voor je maar als ik jouw verhaal hoor zou ik toch voor een andere bedrijf willen werken. Vind het wel erg slordig van ze. Dus gok niet op een paard en kijk verder. Weet dat het zucht moeilijk is maar toch, het is de moeite waard.
Wat betreft de job ik duim voor je maar als ik jouw verhaal hoor zou ik toch voor een andere bedrijf willen werken. Vind het wel erg slordig van ze. Dus gok niet op een paard en kijk verder. Weet dat het zucht moeilijk is maar toch, het is de moeite waard.
dinsdag 16 oktober 2007 om 06:32
Waarschijnlijk zal dat ook wel gebeuren..Ik blijf maar doorzuchten..ha ha..
Trouwens als je een keer je greencard hebt moet je dan ook nog een werkvergunning aanvragen of het is gewoon twee in een??? We hebben er vanavond maar een feestavond van gemaakt en een fles wijn open getrokken..nog een week en dan ben ik alweer jarig..
Trouwens als je een keer je greencard hebt moet je dan ook nog een werkvergunning aanvragen of het is gewoon twee in een??? We hebben er vanavond maar een feestavond van gemaakt en een fles wijn open getrokken..nog een week en dan ben ik alweer jarig..
dinsdag 16 oktober 2007 om 14:59
SFO het was denk ik een combinatie van een jetleg en het virus.
Bloemetje ik denk als je kiest voor een huisje dat je echt (als je geen vervoer erbij neemt) dat de verbindingen met openbaar vervoer goed zijn.Dat je in iedergeval wel kunt reizen en niet voor een blok staat met je kinderen. Ik denk dat de kinderen er een te gekke tijd zullen hebben met zwembaden en dieren en sporten en zelfs disco avonden etc. dus voor de kinderen zou het enorm leuk zijn.Maar als SFO al zegt zou je en auto moeten huren als je echt op een park zit waar moeilijk met openbaar vervoer te gaan is . Het rotte van dit is dat het enorm duur is een auto te huren in nederland.
Succes met je werk.En over een weekje mogen wij je allemaal feliciteren hahaha.
En inderdaad ben je de rotte tijden ook weer zo vergeten.
Zo vandaag weer een beetje de oude want ik ben niet echt een goede patient als ik ziek ben en ik kan niet alles zelf regelen. Mijn man wet het goed zelf allemaal te doen.Maar je kent het vrouwen hebben gewoon hun eigen ritme ,en wij moeten zo af en toe kunnen klagen dat ze niets doen. (zo zie ik het tenminste soms)
Van dat ze de handdoek niet opgepakt hebben Of ze hebben het kopje niet weggezet hahah .
Hij miste het wel zei ie net .(ja natuurlijk!!)
Vandaag naar de financiel planner en mijn halloween decorations even opduiken.Ook even wat bloed kopen en een hooibaal voor de pop te maken die bij de boom moet komen.Mijn grafstenen heb ik al en mijn body parts komen als goed is vandaag met de post.dan kan ik beginnen met opbouwen.Vind het leuk werk en halloween is helemaal mijn holiday.
Bloemetje ik denk als je kiest voor een huisje dat je echt (als je geen vervoer erbij neemt) dat de verbindingen met openbaar vervoer goed zijn.Dat je in iedergeval wel kunt reizen en niet voor een blok staat met je kinderen. Ik denk dat de kinderen er een te gekke tijd zullen hebben met zwembaden en dieren en sporten en zelfs disco avonden etc. dus voor de kinderen zou het enorm leuk zijn.Maar als SFO al zegt zou je en auto moeten huren als je echt op een park zit waar moeilijk met openbaar vervoer te gaan is . Het rotte van dit is dat het enorm duur is een auto te huren in nederland.
Succes met je werk.En over een weekje mogen wij je allemaal feliciteren hahaha.
En inderdaad ben je de rotte tijden ook weer zo vergeten.
Zo vandaag weer een beetje de oude want ik ben niet echt een goede patient als ik ziek ben en ik kan niet alles zelf regelen. Mijn man wet het goed zelf allemaal te doen.Maar je kent het vrouwen hebben gewoon hun eigen ritme ,en wij moeten zo af en toe kunnen klagen dat ze niets doen. (zo zie ik het tenminste soms)
Van dat ze de handdoek niet opgepakt hebben Of ze hebben het kopje niet weggezet hahah .
Hij miste het wel zei ie net .(ja natuurlijk!!)
Vandaag naar de financiel planner en mijn halloween decorations even opduiken.Ook even wat bloed kopen en een hooibaal voor de pop te maken die bij de boom moet komen.Mijn grafstenen heb ik al en mijn body parts komen als goed is vandaag met de post.dan kan ik beginnen met opbouwen.Vind het leuk werk en halloween is helemaal mijn holiday.
dinsdag 16 oktober 2007 om 16:00
Inderdaad je bent er weer lekker optijd bij Kodak. Ik moet zeggen dat je gelijk hebt dat de autohuur in Nederland schrikbarend hoog is ten opzichte van hier. Een fatsoenlijk openbaar verrvoer moet er in iedergeval wel zijn en dat laat vaak bij zulke parken te wensen aangezien die achteraf zijn gelegen. Maar ze zijn wel weer geschikt voor de kids.
Ben nog totaal niet met haloween bezich en denk dat ik jouw tip gewoon opvolg om de dingen bij een trifttown te kopen als het afgelopen is. Dan ben ik voor volgend jaar in een keer klaar.
Wat de greencard betreft, ik weet niet welke jij in huis hebt Bloem. Zelf kreeg ik eerst de social security number, toen de werkvergunning en vervolgens na mijn gesprek met de immigratiedienst een permenant residents card (green card).
Ben nog totaal niet met haloween bezich en denk dat ik jouw tip gewoon opvolg om de dingen bij een trifttown te kopen als het afgelopen is. Dan ben ik voor volgend jaar in een keer klaar.
Wat de greencard betreft, ik weet niet welke jij in huis hebt Bloem. Zelf kreeg ik eerst de social security number, toen de werkvergunning en vervolgens na mijn gesprek met de immigratiedienst een permenant residents card (green card).
dinsdag 16 oktober 2007 om 18:52
SFO, bloem, bij ging het precies hetzelfde: eerst werkvergunning, toen SSN nummer en na mijn interview de permanent residents card. De vrouw die het interview afnam, zei mij de werkvergunningskaart door te knippen, want die zou ik niet meer nodig hebben. Ik heb hem stiekem toch bewaard . Bij beide banen die ik heb, hebben ze er niet eens naar gevraagd, heb de bewijzen zelf maar aangedragen, ook wel vreemd eigenlijk. Maar ik heb liever alles legaal geregeld.
Zo moet ik ook nog mijn rijexamen af laten nemen, de roadtest. Ik heb nu een tijdelijk vergunning op basis van de geslaagde schriftelijke test, omdat ik nog geen permanent residency had. Dus ik ga dat maar snel doen voordat de sneeuw gaat vallen. Hebben jullie dit ook gedaan? Ze hebben mijn Nederlandse rijbewijs in het archief en als ik deze terug wil, kan ik mijn amerikaanse voor deze omruilen, erg vaag. Ik neem aan dat je met een US rijbewijs (tijdelijk) mag rijden in nl?
Ik ga vandaag klussen in het huis. Mooi, maar oud huis gekocht, dus er mag wel het een en ander aan gebeuren wat ik tot nu toe heb uitgesteld .
Fijne dinsdag allemaal!
Zo moet ik ook nog mijn rijexamen af laten nemen, de roadtest. Ik heb nu een tijdelijk vergunning op basis van de geslaagde schriftelijke test, omdat ik nog geen permanent residency had. Dus ik ga dat maar snel doen voordat de sneeuw gaat vallen. Hebben jullie dit ook gedaan? Ze hebben mijn Nederlandse rijbewijs in het archief en als ik deze terug wil, kan ik mijn amerikaanse voor deze omruilen, erg vaag. Ik neem aan dat je met een US rijbewijs (tijdelijk) mag rijden in nl?
Ik ga vandaag klussen in het huis. Mooi, maar oud huis gekocht, dus er mag wel het een en ander aan gebeuren wat ik tot nu toe heb uitgesteld .
Fijne dinsdag allemaal!
dinsdag 16 oktober 2007 om 19:30
Hoi Milous Ik heb mijn rijbewijs tijden terug gehaald en moest een written test plus een road test doen. maar dat was een eitje vergeleken bij het nederlandse rijbewijs. ik heb mijn nederlands rijbewijs nog wel met een stikkertje erin dat het niet geldig is hier. OOk al tijden verlopen in nederland.maar vind het gewoon leuk te bewaren .ik heb mijn workcard ook nog steeds. Alhoewel ik al een amerikaanse ben.Heb ik ook nog een oud paspoort dat ik bewaard heb.Weleenswaar met een grote knip erin.
Leuk klussen in huis. helemaal van jezelf maken en naar eigen smaak Ik hou wel van een verbouwing.(mijn man iets minder)
Leuk klussen in huis. helemaal van jezelf maken en naar eigen smaak Ik hou wel van een verbouwing.(mijn man iets minder)
woensdag 17 oktober 2007 om 03:24
Het rijbewijs halen is hier gewoon een lachertje. Ik mocht/moest mijn rijbewijs gaan aanvragen voor mijn tiende werkdag. Inderdaad naar de DMV eerst je written test doen, daarna je gegevens inleveren bij de bali en een afspraak voor de rijvaardigheid. Vervolgens twee weken later het examen, pffff. Geen hellingproef, geen files parkeren nee gewoon vooruit rijden en een keer strak achteruit rijden langs een rechte stoeprand. Echter mijn NL-rijbewijs hebben ze nooit ingenomen of een copy van gemaakt.
De verbouwing hier in huis heb ik maar even op de lange baan geschoven, het geldboompjes is namelijk op dit moment ver te zoeken.
De verbouwing hier in huis heb ik maar even op de lange baan geschoven, het geldboompjes is namelijk op dit moment ver te zoeken.