Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Phoenix Opleidingen te Utrecht??

21-05-2010 09:42 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik overweeg een 3-jarige opleiding "Professionele Communicatie"te gaan volgen bij Phoenix opleidingen in Utrecht. Mijn doel is om me te laten omscholen zodat ik na verloop van tijd een eigen praktijk kan starten in het begeleiden van samengestelde gezinnen of andere problematiek.

Ik heb ook rondgekeken bij SPSO in Utrecht. Op zich spreekt de 4-jarige opleiding mij daar zeer aan, maar omdat alle cursus en trainingsdagen in de weekenden plaatsvinden zie ik dat niet zo zitten in combinatie met mijn gezin en het feit dat ik in het Noorden woon en dus behoorlijke reisafstand heb.

Bij Phoenix kun je zelf je cursusdagen kiezen en dat vind ik een voordeel. Zij werken alleen weer met andere stromingen (onder andere NLP) dan bij SPSO. Ik vind dat NLP een heleboel goede dingen heeft, maar wat mij betreft ook wel wat mindere. Ik twijfel dus heel erg of deze opleiding iets voor mij zou zijn. Ik ken helemaal niemand die deze opleiding heeft gevolgd en hoop dus dat er forumleden zijn die mij meer wijs kunnen maken op dit gebied!

Dank, Pien68
Hoi Pien 68,

Ik ben de man van Mmomo en volg nu deze opleiding. Tweede jaar is bijna klaar. Zeer bijzondere en gedegen opleiding. Ik heb de afgelopen 8 jaar heel veel kortere trainingen gedaan en dit was duidelijk het beste wat er tussen zat. Het gaat de diepte in en je wordt veel met jezelf geconfronteerd.

Er zijn drie stromingen: TA, NLP en Systemisch Werken. Dus NLP is een deel ervan en ze pakken alleen die zaken van NLP die in het bredere geheel passen. Ze hebben ook veel boeken geschreven en die kun je ook altijd lezen om te kijken hoe het past (auteur vaak Wibe Veenbaas= oprichter). Verder hebben ze ook een kennismakingsworkshop waarbij je na een halve dag weet of het wat voor je is. Wel een lange wachtlijst dus als je mee wil doen in September ben je misschien al te laat.

Succes met je keuze,

Mmomoman
Goedemorgen Mmomoman,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik was een paar dagen weg vandaar dat mijn bericht wat laat is. Hoe ervaar jij de studiebelasting? Is die te doen naast werk en een gezin. Ik heb redelijk veel reistijd naar Utrecht, zou jij dat zien als een opstakel? Als ik de data zo bekijk lijkt het mij nog meevallen hoe vaak je heen en weer naar Utrecht moet. Ik vind het best moeilijk een keuze te maken, ook omdat de opleiding natuurlijk best duur is. Ben jij van plan 'iets' voor jezelf te gaan beginnen na de opleiding?

Groet, Pien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven