Cake maken zonder mixer

26-05-2010 15:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat mogelijk?

Zeker met de garde, maar dan klop je je helemaal lam? Of kan het makkelijker..

Ik had een mixer, maar die heeft het begeven en nu heb ik trek in cake..

Kom maar op met de tips!
Ik smelt de boter in de magnetron en roer dan met een houten lepel de boel door elkaar. Werkt als een trein. Een garde kan ook.

edit: ik heb gewoon een mixer, maar dit is veel sneller dan de mixer pakken en het is minder afwas
Ffff snel naar de Appie??

Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
ja hoor, zo vaak gedaan toen ik nog geen mixer had. met mixer wordt het wel luchtiger, dus je weet wat je kan verwachten.

het doet overigens niets af aan de smaak hoor.
quote:Nemhain schreef op 26 mei 2010 @ 15:30:

Ik smelt de boter in de magnetron en roer dan met een houten lepel de boel door elkaar. Werkt als een trein. Een garde kan ook.

edit: ik heb gewoon een mixer, maar dit is veel sneller dan de mixer pakken en het is minder afwas Zoiets doe ik ook, maar dan met een pan. Boter in pan, smelten, dan de rest erbij en roeren.
je hebt ook 1 minute chocolate magnetron cake..... ff googlelen voor je

edit: dit dus http://www.dizzy-dee.com/recipe/chocola ... -5-minutes (ok. ok, 5 minuutjes)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wel opletten dat de boter niet zo warm wordt dat de eieren gaan stollen.
Ik heb liever verse

En heb mn eigen recept ervoor, erg apart en lekker voor een keer.

Maar dat met die gesmolten boter ga ik proberen, dank voor de tip!

Zou ik twee halve verschillende cakes kunnen maken in 1 blik met een stukje aluminiumfolie ertussen (zodat de cakes niet in elkaar overlopen)?
quote:delphicat schreef op 26 mei 2010 @ 15:46:

Wel opletten dat de boter niet zo warm wordt dat de eieren gaan stollen.Eerst de bloem erdoor
quote:Rebex schreef op 26 mei 2010 @ 15:54:

Ik heb liever verse

En heb mn eigen recept ervoor, erg apart en lekker voor een keer.

Maar dat met die gesmolten boter ga ik proberen, dank voor de tip!

Zou ik twee halve verschillende cakes kunnen maken in 1 blik met een stukje aluminiumfolie ertussen (zodat de cakes niet in elkaar overlopen)?Volgens mij wel. Al lijkt bakpapier dat je er ook een klein stukje ondervouwt mij handiger, dan gaat het niet zo plakken.
Ik denk dat dat met dat folie alleen lukt als je beide kanten tegelijkertijd in de vorm giet, zodat er tegelijk van beide zijden druk komt te staan op het "muurtje". Anders stroomt het er gewoon langs en onderdoor denk ik.

Je kunt het proberen, als je het niet erg vindt dat het misgaat en je een groot middenstuk krijgt met beide smaken erin.

Of je mengt het zelf al door elkaar, dan is het marmercake.
quote:BosAap schreef op 26 mei 2010 @ 15:43:

[...]

Zoiets doe ik ook, maar dan met een pan. Boter in pan, smelten, dan de rest erbij en roeren.

Met als resultaat dat het beslag in de schift draait :(

die werkwijze dat doet mijn oude bakkershart zeer!....
Ja hoor, zonder mixer gaat prima, met een houten lepel.

En bedoel je dat je twee smaken in een cake wil, of twee verschillende cakes? Twee lagen in één cake kan zo: beslag in cakevorm, laagje bloem erover, andere smaak beslag bovenop. Dan lopen de lagen niet door elkaar. Verticaal scheiden lijkt me moeilijker, vanwege wat delphicat zegt.
This is an unacceptable timeline
Ik bedoel inderdaad 2 verschillende cakes in 1 blik maken. Dus niet 2 lagen.

1 'gewone' cake

1 kerrie cake (klinkt gek, maar is erg lekker!!)
Het is duidelijk nodig om de luie-vrouwen-cake-bak-methode wat uitgebreider uit te leggen.

Je stopt de boter in een pan die je op het vuur zet. Zogauw de boter half gesmolten is, haal je de pan eraf en begin je te roeren. Als alles gesmolten is doe je de suiker en de bloem erdoor, op het laatst pas de eieren.

Echt, bij mij is de boel nog nooit gaan stollen...
Stevig papier/karton omwikkelen met bakpapier en als tussenschot gebruiken?
This is an unacceptable timeline
Even hierop inhakend met een ander beslag:

kan er ook appeltaartbeslag gemaakt worden zonder mixer?
Heb je ook geen staafmixer?

Appeltaartbeslag kun je toch gewoon met je handen kneden?
quote:Rebex schreef op 26 mei 2010 @ 16:47:

Even hierop inhakend met een ander beslag:

kan er ook appeltaartbeslag gemaakt worden zonder mixer?deeg voor appeltaart kan je prima met je handen kneden (dat is geen beslag, beslag is dunner). Het deeg uitrollen met een deegroller of een fles wijn (dicht of leeg uiteraard..) eventueel licht bestrooien met bloem tegen plakken.
quote:mips schreef op 26 mei 2010 @ 16:58:

[...]

deeg voor appeltaart kan je prima met je handen kneden (dat is geen beslag, beslag is dunner). Het deeg uitrollen met een deegroller of een fles wijn (dicht of leeg uiteraard..) eventueel licht bestrooien met bloem tegen plakken.

Ik bedoel ook deeg..

Maar ben nog aan het werk, dus post telkens ff tussen de werkzaamheden door, dan gaat het wel eens mis

Bedankt voor de uitleg!
quote:Rebex schreef op 26 mei 2010 @ 17:01:

[...]

Ik bedoel ook deeg..

Maar ben nog aan het werk, dus post telkens ff tussen de werkzaamheden door, dan gaat het wel eens mis

Bedankt voor de uitleg!

graag gedaan ! En gooi in de appelvulling wat cranberries ipv krenten/rozijnen (kan je oa bij de AH krijgen, liggen naast de krenten) of/en doe er wat rum doorheen.

Wel goede appels kopen, fris hard zurig. Geen zachte zoete appels, dat is minder lekker.
Ik ben nu bananencake aan het maken.

Had nog wat te rijpe bananen in de fruitschaal, ben benieuwd hoe het gaat smaken.. het beslag smaakte in ieder geval goed :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven