frustrerend!

26-05-2010 18:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zit al heel lang in een haat/liefde relatie. net is hij ook boos geworden op me.

we zouden naar een verjaardag gaan. ik was het vergeten. hij kwam (te) laat thuis. ik werk 2 dagen in de week. vandaag niet.

ik had geen shirtjes gestreken voor hem. hij wordt daar erg geirriteerd door! helemaal boos op mij.

vind dat ik niet attent ben naar hem, ik maak niet goed schoon, hij loopt de benen onder zijn lijf en vind dat ik alleen aan mijzelf denk en loop te lanterfanten.

weet niet zo goed wat ik met de topic aan moet. even mijn frustratie afschrijven. en misschien zijn er vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten. altijd dezelfde ruzies. word er zo moe van. hij zegt ook telkens dat hij zich afvraagt waarom hij nog bij me is (om de kinderen en om de sporadische momenten dat ik wel aan hem denk, zegt hij). pff..

schrijf dit via mobiel, sorry dat ik geen hoofdletters gebruik.
waarom zit jij in die haat/liefde relatie? waarom ben jij nog bij hem?
Ja ik zou me als ik jou was niet zo laten af snauwen! Net als Liselore zegt waarom ben jij nog bij die man?
Ik ben het even eens met Liselore.
Waarom ga je niet wat meer dagen werken? Waarom huren jullie geen werkster voor de schoonmaak en de strijk?
De vraag is of hij gelijk heeft, kijk als jij twee dagen werkt en hij werkt full time, dan is het wel zo netjes dat jij thuis meer doet, en als je er dan met de pet naar gooit dan is het misschien terecht dat hij daar pissig over is.

Die verjaardag kan ik niet zo goed duiden, wat is daarmee??
Als hij alleen nog bij je is voor de kinderen en voor de sporadische momenten dat je wel aan hem denkt, waarom ben jij dan nog bij hem? Wil jij iemand die alleen om deze redenen bij je is?

En in hoeverre heeft hij gelijk als hij zegt dat je niet goed schoonmaakt? Je werkt twee dagen in de week, dus in principe heb je ook meer tijd om te schoon te maken. Doe je ook het meer en deel van het huishouden en is hij onredelijk? Of heeft hij een punt?
En eens met Meds.
quote:liselore schreef op 26 mei 2010 @ 18:56:

waarom zit jij in die haat/liefde relatie? waarom ben jij nog bij hem?Ik vind dit antwoord erg kort door de bocht...
die verjaardag heeft er niets mee te maken.. hij is nu weg zonder mij en de kids.

ja daarin geef ik hem ook gelijk. ik werk maar 2 dagen, maar heb wel 2 jonge kinderen. hij doet verder niets in het huishouden en ik ben een enorme chaoot. het huis is niet vies, maar wel rommelig met allemaal speelgoed en troepjes. mijn probleem is ook dat ik niet goed kan omgaan met de chaos om mij heen. en ik heb een man die juist pietje precies is.

dat botst dus enorm.

ik vind het wel fijn bij hem, want hij doet erg z'n best voor mij. ik ook voor hem, maar hij vind dat hij meer doet dan ik.

hij doet het werk buitenshuis en ik thuis incl. kids ed.

ik raak er gewoon gefrustreerd door. ben mijzelf telkens aan het verdedigen, maar verbaal is hij sowieso sterker dan ik. dan ga ik stotteren, en hij vind dat een teken dat hij dan gelijk heeft. pff.
quote:jolief schreef op 26 mei 2010 @ 19:16:

[...]

Ik vind dit antwoord erg kort door de bocht...

het is ook geen antwoord het zijn twee vragen aan TO

heb jezelf misschien een zinnige bijdrage?
quote:sjembek schreef op 26 mei 2010 @ 19:16:

die verjaardag heeft er niets mee te maken.. hij is nu weg zonder mij en de kids.

ja daarin geef ik hem ook gelijk. ik werk maar 2 dagen, maar heb wel 2 jonge kinderen.

Doet hij wel wat in de verzorging van de kinderen?

hij doet verder niets in het huishouden en ik ben een enorme chaoot. het huis is niet vies, maar wel rommelig met allemaal speelgoed en troepjes. mijn probleem is ook dat ik niet goed kan omgaan met de chaos om mij heen. en ik heb een man die juist pietje precies is.

dat botst dus enorm.

Dus zoek je een middenweg. Troep is niet fijn, dus hou het netjes en als hij het precies wil mag hij de poezenbeeldjes zelf waterpas zetten

ik vind het wel fijn bij hem, want hij doet erg z'n best voor mij. ik ook voor hem, maar hij vind dat hij meer doet dan ik.

Heeft hij daarin gelijk?

Kids is ook werk, behoorlijk zwaar werk zelfs. Het kan helpen als mannen eens alleen met de kinderen komen te zitten (ga eens een weekend met vriendinnen de hort op)

ik raak er gewoon gefrustreerd door. ben mijzelf telkens aan het verdedigen, maar verbaal is hij sowieso sterker dan ik. dan ga ik stotteren, en hij vind dat een teken dat hij dan gelijk heeft. pff.Hoezo is hij verbaal sterker? Is het een wedstrijdje?
quote:sjembek schreef op 26 mei 2010 @ 19:16:

ja daarin geef ik hem ook gelijk. ik werk maar 2 dagen, maar heb wel 2 jonge kinderen. hij doet verder niets in het huishouden en ik ben een enorme chaoot. het huis is niet vies, maar wel rommelig met allemaal speelgoed en troepjes. mijn probleem is ook dat ik niet goed kan omgaan met de chaos om mij heen. en ik heb een man die juist pietje precies is.

dat botst dus enorm.

ik raak er gewoon gefrustreerd door. ben mijzelf telkens aan het verdedigen, maar verbaal is hij sowieso sterker dan ik. dan ga ik stotteren, en hij vind dat een teken dat hij dan gelijk heeft. pff.

heb je dit wel eens met hem besproken? kunnen jullie op een rustig moment er wel over praten? Jullie kunnen dan wellicht ook afspraken maken over hoe jullie ruzie maken...

Waarom noem je het een Haat/liefde relatie?
troep vind ik niet fijn. heb een paar keer iemand laten komen om helpen op te ruimen. dat vond ik heel erg fijn. het werd voor mij wat overzichtelijker.

daardoor kon ik ook weer wat beter schoonmaken.

hij is attenter dan ik ben. denkt bijvoorbeeld aan verjaardagen en cadeaus voor anderen. wanneer ik om bloemen vraag, dat hij die ook meeneemt en zo.

ik weet van mezelf dat ik wel kritisch ben. doet hij iets liefs, moet ik toch nog een op- of aanmerking maken. ik weet dat ik daaraan moet werken, want dat komt z'n strot uit. en dat begrijp ik wel.

maar ik doe wel alles thuis. hij kan z'n kleren op de grond gooien en dan was ik die ook. strijken zou wat regelmatiger moeten.

ik doe het allemaal al beter dan dat ik het deed. ik zeg ook tegen hem dat ik m'n best doe, maar dan zegt ie: waarom hebben we dan telkens ruzie over hetzelfde?

tja..
het is een haatliefde relatie, omdat ik heel veel van hem houd en hij van mij. maar we maken ook telkens ruzie.
Er komen 's nachts toch echt geen kaboutertjes langs om alles op te ruimen en glad te strijken. Gewoon wat harder aan de slag gaan. Bij ons thuis is het net andersom, mijn vriend is een behoorlijke chaoot. En we werken allebei fulltime. En dan zegt hij 's avonds wel eens tegen me: Ga toch een zitten, je kunt niet altijd aan het werk blijven. En dan zeg ik: tja, het gaat niet vanzelf! dus meestal komt hij me dan wel helpen. En ja ik heb zijn overhemd wel gestreken als hij 's avonds wat later terug is van zijn werk. Je moet wel proberen om een beetje op elkaar in te spelen. En het is wel net zo fijn als het huis een beetje van kant is, kom je ook veel prettiger thuis. Het is geven en nemen.
quote:wuiles schreef op 26 mei 2010 @ 19:01:

Waarom ga je niet wat meer dagen werken? Waarom huren jullie geen werkster voor de schoonmaak en de strijk?Laat ik de vraag dan nog maar eens herhalen...
quote:sjembek schreef op 26 mei 2010 @ 19:45:

troep vind ik niet fijn. heb een paar keer iemand laten komen om helpen op te ruimen. dat vond ik heel erg fijn. het werd voor mij wat overzichtelijker.

daardoor kon ik ook weer wat beter schoonmaken.

.

Je geeft aan dat je Chaos vervelend vindt maar dat je hier min of meer zelf voor verantwoordelijk bent. Aangezien jij voor het grootste gedeelte van het huishouden verantwoordelijk bent is het niet heel vreemd dat hij de meeste verantwoordelijkheid bij jou legt.

Misschien een idee om te gaan werken met een lijstje van wat moet gebeuren. Bijvoorbeeld. Urgent, niet urgent. Belangrijk, niet belangrijk.

Dan voorkom je waarschijnlijk dat je de volgende keer iets vergeet dat moet gebeuren. De afwas kan bijvoorbeeld morgen ook wel.

Je schreef ook

hij kan z'n kleren op de grond gooien en dan was ik die ook.

Misschien kan hij zijn kleren voortaan gewoon in een wasmand doen. Lijkt me bijna evenveel werk.

Verder lijkt het me dat je vriend op zijn minst iets kan doen in het huishouden. Al was het maar iets wat jou veel efficiënter zal maken.
quote:sjembek schreef op 26 mei 2010 @ 19:47:

het is een haatliefde relatie, omdat ik heel veel van hem houd en hij van mij. maar we maken ook telkens ruzie.als je ruzie met hem maakt dan haat je hem toch niet? Ik ben ook wel eens boos op mijn vent maar haten?? nee hoor
- Hij kan zijn eigen kleren in de wasmand doen.

- De kinderen kan je laten leren spelenderwijs hun speelgoed op te ruimen.

- Maak een agenda en plan je schoonmaaktargets. Trek dagelijks 1,5 uur per dag uit voor schoonmaken ( MUV werkdagen)

-Trek dagelijks een half uur voor opruimen. Het liefst een uur voordat jouw man thuis komt.

- ' S avonds als kids op bed liggen, het eten mis & place voorbereiden.

- Voor het slapen gaan eventueel de contactpunten schoonmaken (kwartier)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Het klinkt alsof je wat moeite hebt met organiseren van het huishouden. Zou het dan niet een idee zijn om een lijstje te maken oid waar je een aantal dingen opzet die je iig gedaan moet hebben. Misschien geeft je dat wat meer structuur.
Volgens mij zie je door de bomen niet helemaal het bos meer. Maken jullie alleen nog ruzie over het huishouden, of zijn jullie nog in staat om er op een rustig moment over te communiceren? Weet je man dat jij moeite hebt met alles op een rijtje houden? Misschien kunnen jullie samen bespreken wat jullie allebei vinden dat er in ieder geval in huis gedaan moet worden en wie dat wanneer doet (en als hij full time werkt is het logisch dat jij wat meer doet).
Mss eens wat attenter zijn naar je man. Interesse tonen en niet meer zo afzeiken.

Je kan veel meer hebben van een ander en meer ruimte creeeren op het vlak van doe dingetjes als jullie lief zijn voor elkaar.

Vraagje. Heb je enig flauw idee wat hij doet voor werk, wat hij meemaakt, hoe het gaat en wat hem bezig houdt enz?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven