geen bakpapier in huis....

27-05-2010 13:31 12 berichten
Even een snel vraagje:

Ik wil met mijn oudste dochter plaatpizza maken, maar ik heb geen bakpapier meer in huis. Helaas heb ik ook geen mogelijkheid meer om naar de supermarkt te gaan ivm het slapen van jongste dochter.

Kan ik nu ook bv aluminium folie gebruiken? Of iemand anders een goed idee?
Ja, en kan aluminiumfolie gebruiken, maar wel kans dat dat aan de bodem blijft plakken, niet prettig bij vullingen!

Je kan ook de bakplaat invetten en na gebruik afwassen.
Alle reacties Link kopieren
alu folie kan ook ,wel even de alufolie invetten.
Wow dat is snel zeg!

Ik denk dat ik voor de ingevette folie ga. Pizza heeft niet echt een vulling dus ik gok er op dat het plakken wel mee valt.

Alvast bedankt.
Ik vet de bakplaat altijd gewoon in. Geen folie.
Later is nu
alufolie invetten als je het rooster gebruikt. Zonder papier tussen bodem en rooster gaat je bodem door het rooster zakken.

Heb je een bakplaat dan zou ik die gebruiken en licht invetten.
bakplaat invetten
Dat van de vullingen werd ander bedoeld hoor! Kauwen op zilverpapier is pijnlijk als je vullingen hebt.
Ik zou als het even kan het deeg los op de bakplaat doen, als je er eerst de alufolie af moet peuteren, is dat heel vervelend en pizzadeeg kan behoorlijk plakken.

Wil je toch per se folie, dan idd goed invetten en eventueel er wat bloem/meel/tarwegries over strooien, tegen het plakken.

Heb je geen buurvrouw (m/v) waar je even een stukje bakpapier kunt vragen?
Gewoon zonder folie, de plaat goed invetten.
Als je de folie invet helpt get als je er nog even een heel dun laagje bloem overheen strooit. Die kun je er na het bakken zo vanaf kloppen en voorkomt het risico dat je op aluminiumfolie kauwt.
Oke na het lezen van de laatste reacties toch maar besloten om het folie weer weg te halen. Dit ging niet zonder slag of stoot dus de pizza is niet meer helemaal rechthoekig. ;-D

Ook de door dochter met grote zorgvuldigheid neergelegde tomaat, brocoli en paprika hebben weer een nieuw plekje gekregen....Ach waarschijnlijk weet ze vanavond toch niet meer hoe ze het had neergelegd. Hoop ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven