Spoed: hoeveel puntjes gaan eruit een taart?

28-05-2010 13:40 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo taarten maken voor een verjaardag morgen. Nu komen er nogal wat mensen minder dan verwacht. De bedoeling was 2 taarten te maken maar is dat niet te veel? er komen 8 mensen en ik zou een monchou-kersen en een chocolade-sinasappel taart maken. Heeft iemand enig idee hoeveel punten eruit een taart gaan?
tussen de 8 en de 10 ongeveer

Ligt eraan hoe groot je vorm is
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Shit deze moest bij eten staan!
Ligt eraan hoe groot je taart is Maar normaal 8...
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 28 mei 2010 @ 13:41:

tussen de 8 en de 10 ongeveer

Ligt eraan hoe groot je vorm isIk heb niet veel tijd dus het zijn van die kant en klare pakken. De monchou is van Dr Oetker.
Heb je dus 8 punten teveel, maar dat maakt niet uit, want die eet je de dagen erna lekker zelf op!
Ik zou sowieso 2 taarten maken, is altijd fijn om te kunnen kiezen! Ze klinken overigens heerlijk! En als ze niet morgen opgaan, dan wel de dagen erna toch . Anders kan je ze altijd invriezen..
Oh ik ben morgen ook jarig!
gewoon 2 taarten maken, dan hebben je gasten iets te kiezen en wat je overhoudt op je werk uitdelen.
ik zou 2 taarten maken dan kan iemand kiezen. 8 is vrij krap en dan is alles ook echt zo 'op'. natuurlijk is 2 taarten teveel voor 8, maar dan kán je eventueel 2 punten geven als iemand wil. dus als je tijd hebt en het gaat, 2 maken!
Dat ligt er toch maar net aan hoe groot die taart is?

Taart wordt iets kleiner gesneden dan vlaai. Een vlaai zijn 10 punten.
quote:Flashy schreef op 28 mei 2010 @ 13:41:

[...]

Ik heb niet veel tijd dus het zijn van die kant en klare pakken. De monchou is van Dr Oetker.De grote van je vorm heeft toch niet zoveel met tijd te maken?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Als er 8 mensen komen en jijzelf zou ik toch 2 taarten maken. Meestal gaan er 8 punten uit een taart en je wilt er ook niet om verlegen zitten mocht er toch nog iemand extra binnenvallen. Althans zo redeneer ik altijd.
quote:Avaeyebrow schreef op 28 mei 2010 @ 13:42:

Oh ik ben morgen ook jarig!

Gefeliciteerd! mijn partner was afgelopen week dus jarig :-)

Ja ik vind het ook wel fijn dat de mensen keuze hebben.

Maar ik denk dat iedereen dan voor "veillig" kiest en ik dus met een chocolade taart blijf zitten.....
Zoveel als je zelf wil afhankelijk van

1. Grootte van je bakblik

2. Aantal personen dat taart wil eten maar eventueel laat staan

3. Aantal personen dat daadwerkelijk taart bestelt en opeet

4. Grootte van de stukken die je ze wil geven

5. Aantal lijners in je bezoekgroep

6. Welwillendheid van de gastvrouw

7. Grootte van je gebaksbordjes

8. Alternatieven als je gebaksborden klein zijn en je grote stukken wil voorschotelen

9. Aantal mensen dat een allergie heeft voor kersen of monchou uit je bezoeksgroep

10. Aantal mensen dat morgen ziek is en niet komt

11. Aantal stukken dat op de grond gaat vallen

12. Aantal stukken dat voortijdig wordt weggesnaaid

13. pfffffff... Veel dus.

Ik zou denken 10.
Ik neem aan dat je de taart(en) niet voor de 1e x maakt, dan weet je toch ongeveer hoeveel punten je er normaal uithaalt. En beter wat over (voor het weekend) dan tekort lijkt me.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 28 mei 2010 @ 13:43:

[...]

De grote van je vorm heeft toch niet zoveel met tijd te maken?Lol. ik bedoelde meer van, normaal maak ik mooie deco taarten met fondant enz en nu een Dr Oekter bij 1 van die pakken zit zelfs al een vormpje.
Stuur die maar op naar mij dan
quote:Flashy schreef op 28 mei 2010 @ 13:43:

[...]

Gefeliciteerd! mijn partner was afgelopen week dus jarig :-)

Ja ik vind het ook wel fijn dat de mensen keuze hebben.

Maar ik denk dat iedereen dan voor "veillig" kiest en ik dus met een chocolade taart blijf zitten.....

Die wil ik wel voor je komen proeven hoor!

Ik zie dat DGS en ik samen komen.

Ow, wat heb ik ineens een zin in taart

Fijne verjaardag alvast!
Haha gezellig allemaal!!

Ik heb inderdaad al eerder monchou taart gemaakt, maarja hoeveel punten eruit gaan, geen idee mijn vriend deelt ze groot uit altijd.

Ik ga toch maar 2 taarten maken en zometeen aan de slag, hoef ik ze morgenochtend alleen nog even af te werken met de kersen/mandarijntjes
Het is dus taart in een ronde prefab vorm dat in een standaard pak zit (pak ten grootte van de knor wereldmaaltijden?) Dan zou ik uitgaan van 6 punten, 8 kan ik me niet voorstellen uit zo'n pak.
Op deze site staan snij-schema's voor verschillende afmetingen taart:

http://www.takesmakescakes.nl/snijschem ... chema.html
Als je dan toch voor dr Oetker gaat, maak je toch de taart + brownies? Brownies = 6 stuks, en zooo lekker; komen zeker op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven