Geld & Recht alle pijlers

probleem met mn bankpas bij automaat ..kan weer nwe vragen

30-05-2010 14:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ,

IK lees al een tijdje mee en nu heb ik een vraagje ,,

Ik heb een bankpas ..rabobank.

nog maar net 1,5 maand oud ... ...maar nu kan ik weer niet geld uit de auto maat halen ...pinnen bij de winkel en internet bankieren doet hetwel maar bij de automaat zeggen ze deze pas is niet geschikt ...

Heb geen idee wat ik verkeerd doe .

En kan maandag dus weer een nieuwe pas aanvragen maar ja de vorige keer ..kreeg ik ook al naar mn hoofd geslingerd ,ja mevrouw we kunnen niet elke keer een nieuwe pas geven ...die jongen was gewoon heel onbeschoft ...

en ik ik vroeg toen kan ik dan ook geld opnemen ..zegt ie .je mag maar 1x in deweek geld ophalen ...

Maar goed ....

Kan mij iemand vertellen wat ik verkeerd doe en waarom ie het opeens niet meer doet bij de automaat ...?

Dank je wel alvast

en sorry voor het chaotische verhaal .
Een vriendin van mij heeft ook veel problemen met haar Rabobankpas. Afgelopen jaar al 3x een nieuwe gekregen. Het bleek dat de bank automatisch haar pas had geblokkeerd omdat ze had gepind bij een automaat waar geskimd werd. Misschien is het dat ook bij jou?

Ik heb 2 passen (Triodos en SNS) maar nog nooit problemen gehad.
Ik moet ook bijna ieder jaar een nieuwe pas hebben omdat 'ie óf in winkel wordt geweigerd, of door de pin-automaat. Ik ben erg zorgvuldig met mijn pas, er zijn ook geen noemenswaardige krassen op te zien, bij de bank weten ze ook niet hoe het komt. Maar ik mag wel iedere keer de kosten voor een nieuwe pas ophoesten.

Volgens mij doe je niets verkeerd, maar heeft het meer te doen met de kwaliteit van de pasjes.

Hoog tijd dat NL mee gaat doen met de rest van Europa, en we ook hier met de chip kunnen pinnen.

*misschien netjes om de naam van de bank uit je OP te halen, mag overigens ook niet
Heb één keer gehad dat ik net een nieuw pasje had (ABN) en toen kon ik ineens niet meer bij de NS kaartjesautomaten pinnen (verder overal wel). Ben naar de bank gegaan en toen kreeg ik gewoon een nieuwe.

Denk niet echt dat je iets verkeerd kunt doen waardoor je overal kunt pinnen, maar niet bij een automaat. Ik zou gewoon weer teruggaan dus.
anoniem_50606 wijzigde dit bericht op 30-05-2010 14:46
Reden: typo
% gewijzigd
1x in de week geld ophalen? Dat lijkt me niet helemaal kloppen.

Het is wel zo dat je bij een andere geldautomaat dan van je eigen bank maar 1x per dag kunt pinnen, maar 1x in de week lijkt me een sterk verhaal.

Ik neem aan dat je de kaart wel met de goede kant naar voren/boven erin steekt? Heb je misschien onvoldoende saldo? Heb je al eens bij een niet-Rabobank automaat geprobeerd te pinnen?

Hier een ING pas en nooit problemen...
.
Hufters, dat zijn het! Mijn pas ging ook stuk (ABN), 4 dagen voordat ik op vakantie zou gaan. Delen ze me doodleuk mee dat 1. mijn pas niet op tijd binnen is en 2. dat het met 15euro administratiekosten zou kosten om geld op te nemen (bij de bank zelf, met mijn paspoort). 15euro!! Dus ik heb gezworen bij de ABN weg te gaan en alles over te zetten naar de Rabobank. Maar daar zijn ze dus net zo aso..... Overigens, je moet er echt een punt van maken als ze je willen laten betalen voor een nieuw pasje (als het tenminste echt niet jouw schuld is dattie stuk is)!!
.
.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
quote:SeptemberGirl schreef op 30 mei 2010 @ 14:49:

Hufters, dat zijn het! Mijn pas ging ook stuk (ABN), 4 dagen voordat ik op vakantie zou gaan. Delen ze me doodleuk mee dat 1. mijn pas niet op tijd binnen is en 2. dat het met 15euro administratiekosten zou kosten om geld op te nemen (bij de bank zelf, met mijn paspoort). 15euro!! Dus ik heb gezworen bij de ABN weg te gaan en alles over te zetten naar de Rabobank. Maar daar zijn ze dus net zo aso..... Overigens, je moet er echt een punt van maken als ze je willen laten betalen voor een nieuw pasje (als het tenminste echt niet jouw schuld is dattie stuk is)!!Ook heel associaal: voor het internetbankieren heb je bij de abn zo'n apparaatje nodig. De mijn was stuk, en voor een nieuwe moest ik ook gewoon 15 euro betalen!! (en zonder zo'n apparaatje kun je dus niet internetbankieren) Bij de Rabobank kreeg ik gewoon een nieuwe, gratis.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
///
quote:musicath schreef op 30 mei 2010 @ 15:25:

[...]

Ik vind het logisch dat je moet betalen voor zo'n apparaatje. Die dingen worden toch ook niet gratis aan de bank verstrekt?Dat zal heus kloppen maar je krijgt het internetbankieren wel opgedrongen dus je kunt weinig anders hè.
///
///
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is[beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
///
Ik zit ook bij de ABN maar heb nooit hoeven te betalen voor een nieuw pasje of de decoder voor het internetbankieren. Ik heb er toch behoorlijk wat versleten. Mijn ervaring is juist dat ze altijd goed meedenken.
Alles hangt heel erg af van het kantoor waar je bankiert, geldt voor elke bank. Het zou niet mogen, maar in de praktijk werkt wel zo.

@Coverwoman, pinde je geld bij een geldautomaat van je eigen bank, of maakte je gebruik van gastgebruik? Dit laatste kan slechts eenmaal per dag.
Ik als oud-mederwerker van desbetreffende bank;

RR wordt niet berekend, nieuwe pas ook niet. Laat even controleren of je strip wel goed geactiveerd is. Inkoopprijs random reader is volgens mij rond de 7 euro, sommige filialen rekenden wel voor nieuwe RR, anderen niet. Ligt aan beleid desbetreffende bank, blijft een cooperatieve bank!
Ik had eerder ook een pas van de Rabobank, en veel problemen mee gehad. Het ding had echt een eigen mening wanneer ik wel en niet kon pinnen. Heel lastig als je geen andere rekening hebt!

Ik vond ook dat de rabobank, in vergelijking met andere bank, wel veel geld vroeg voor het gebruik van pas-rekening e.d. Ze bieden je een superdeluxe pakket aan...euh bieden..verplichten dus...waarvan ik maar 1 of 2 mogelijkheden gebruikte. Iets anders kon gewoon niet dus ik moest gewoon voor alles betalen. Ben er weg gegaan.

Met de sns en ing pasjes die ik nu gebruik heb ik nog geen problemen gehad, en die worden echt veelvuldig gebruikt, zitten in verschillende tassen e.d.
Hoi allemaal ,

nou ben gister bij de bank geweest ..

en tis weer geregeld hoor ....binnen 3 a 5 werkdagen een nieuwd ..

de mevrouw achter de baliee vond het niet eens vreemd ......gewoon de normaalste zaak va nde wereld ..

ze zei sinds de nieuwe chip is ie minder sterk geworden dus je hoeft maar per ongeluk langs een magneetje te komen en .....

KADUK!!!!!......

BEdankt voor jullie reacties !!
Ik heb ook al heel wat pasjes (ABN AMRO) versleten door de magneetsluiting van mijn tas. Ook al hield ik de pasjes zover mogelijk van de magneet vandaan in een leren portemonnaie, het hielp allemaal niet. Ik zorgde dat ik altijd een nieuwe pas op voorraad had liggen, kostenloos uiteraard.
quote:musicath schreef op 30 mei 2010 @ 15:38:

Oh ik heb echt geen idee wat de kostprijs is van die dingen.

Maar ik weet wel dat de Rabobank ook die prijs vraagt voor een tweede apparaatje. Wij hebben een rekening met twee passen op twee namen dus. Ik ben de enige die kan internetbankieren, want wij moesten ook betalen voor een tweede apparaatje. Dat vond ik ook onzin en dus hebben we het bij 1 apparaatje gelaten.

Ik geloof niet dat ze vooral winst draaien op dit soort dingen.1 apparaatje kan je voor verschillende rekeningen / pasjes gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven