Mode & Beauty alle pijlers

Glansfoundation?

20-11-2009 21:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie weleens meiden lopen met een mooie make up op, voornamelijk een mooie foundation

het lijkt wel of het glanst ofzo

nu heb ik zelf weleens met vaseline lopen smeren( bah) en lancome fotogenic gekocht

maar het resultaat krijg ik maar niet

iemand tips?
Ik gebruik door mijn foundation de tinted moisturizer van Laura Mercier (illuminating) om inderdaad dat glansje te krijgen.
Deze wil ik ook proberen: Golden dry oil

Schijnt dat je net zo mooi glanst als Jennifer Lopez
Ik had van Clinique een mooie glansfoundation
Je kan ook een glanzende crème onder je foundation doen. Niet over je hele gezicht, maar een beetje bij je jukbeenderen, onder je wenkbrauwen. Een soort highlighter zeg maar. Ik gebruik zelf een highlighter van de Hema.
Ik gebruik geen foundation meer, maar de tinted moisterizer van sephora. Ziet er prachtig uit en geeft ook dekking!
Ehm ik snap niet zo goed wat je bedoeld..het kan glanzen op verschillende manieren. Echt glimmen van vet zeg maar maar ook een glitterende glans van fijne glittertjes.

Ik weet wel dat veel meiden een Bronzing Powder gebruiken, misschien dat eens proberen?

Eerst een laagje mooie foundation en dan een bronzing powder met glans erin (er zijn namelijk ook matte te koop) met een grote kwast op je jukbeenderen en wat op je neusbeen kwasten. Lijk je gelijk ff wat bruiner en rouge hoeft dan niet meer. Bij een avondje uit kun je het wat meer over je hele gezicht doen omdat je het dan minder ziet.
Van verschillende merken minerale (poeder) make-up zijn er ook heel mooie glanspoeders die je met een kwast op je gezicht aanbrengt. O.a. van Bare Minerals of van Everyday Minerals.
Ik denk dat je een foundation met licht reflecterende deeltjes bedoeld. Everyday Minerals heeft zo'n formule. Namelijk de Original Glo lijn.

Je zou ook een MSF van MAC kunnen proberen. Deze geven ook een mooie en subtiele glans.

Er zijn vast ook reguliere merken die een foundation hebben met licht reflecterende deeltjes. Je plaatselijke drogisterij, Douglas, Sephora etc kunnen je vast verder helpen..
Mac heeft hier een aantal spullen voor.
Mijn tip: nadat je dagcreme is ingetrokken breng je op je jukbeenderen een beetje glanscreme aan: bijv. Radiance Kruidvat )ligt bij de dagcremes eigen merk' of het roze tubetje glansproduct van de HEMA (ligt bij foundation en bronzers etc.). Daarna dus de foundation aanbrengen (liefst met een kwast en let op dat je wel over de glanscreme heen gaat maar het niet wegvaagt (deppen dus).

Daarna weer een beetje glanscreme deppen op dezelfde plek deppen, beetje op je neusbrug (staat mooi) en klaar is klara......

Duurdere oplossing: CCB pearl of pigment Fairy lite, beide van MAC of highlighter Chanel (wit flesje).

En liever eerst te weinig aanbrengen dan in 1 keer teveel (wordt niet mooi!). Succes!
Er zijn speciale highlighters voor onder je foundation die zo'n glans creeëren. Ik gebruik zelf de illuminating primer van het merk Smashbox maar die is volgens mij niet meer in nl verkrijgbaar.

Ik heb ook de strobe cream van MAC, een vergelijkbaar product maar minder sterk, je hebt ook nog de strobe liquid, volgens glanst die nog meer.

Het mooiste effect krijg ik zelf als ik een flinke laag illuminating primer aanbreng en een heel dun laagje foundation. Ik heb een spray foundation van Dior die je superdun aan kan brengen, die is ideaal

Highlighter mengen met foundation kan ook trouwens.
ja ik zie ook bij veel meiden maar ik krijg het zelf nooit heeft het nou te maken met leeftijd?
Ik zie dat ik een aantal maanden geleden ook al had gereageerd. Inmiddels heb ik de perfecte 'glansfoundation' gevonden.

MAC Studio Sculpt foundation i.c.m. de MSF naturel. De foundation is op gelbasis. Ideaal voor de drogere huid. Voor een vettere huid minder geschikt.

Qua blush zou je eens kunnen kijken naar een cremeblush. MAC had er een aantal in de Lillyland collectie. Deze collectie is helaas uitverkocht, maar nog wel te vinden op E-bay.

Het Amerikaanse budget merk NYX schijnt ook mooie cremeblushes te hebben. Cremeblushes hebben ook een mooie glans.

Nars Orgasm laat je ook stralen.

Ik weet dat je geen blush advies vroeg, maar i.c.m. foundation wel een belangrijk element in je make-up routine.

Verder hebben o.a. Eyeko, MAC & het Kruidvat een lichtreflecterende creme. In creme's voor de oudere huid (ik meen Oil of Olaz) zitten ook lichtreflecterende deeltjes om je huid te laten stralen.
Vaak is het optisch bedrog. Het is niet zo dat het hele gezicht glanst, maar er zijn een paar cruciale plaatsen waar je een highlighter of een bronzing powder kunt aanbrengen zodat het lijkt alsof je gezicht straalt. Zelf gebruik ik in de zomer een bronzing powder van Collistar: op jukbeenderen, neusbrug, kin en voorhoofd. Heel subtiel, maar ziet er mooi uit! En in de winter wil ik niet bruin lijken dus gebruik ik een highlighter van Dior op dezelfde plaatsen. Ik gebruik geen foundation, omdat ik daar niet van houd, maar dat is op deze manier niet nodig (en goedkoper) :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven