Gezondheid alle pijlers

Tandarts/tandarts assistent in tha house!?!?!

01-06-2010 10:16 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve vivadames,

ik heb een pijnlijk vraagje.

Mijn eerste verstandskies is een paar maanden terug gekomen, was best pijnlijk vooral toen hij besloot door mijn tandvlees heen te boren.

Nu mijn 2e verstandskies, daar heb ik nu al enkele dagen veel last van. Zóveel dat ik al een aantal x aan de ibuprofen ben geslagen, en dat doe ik niet zomaar!

Wat is normaal? En wat niet.. Wanneer is het tijd om een afspraak bij de tandarts te maken?

Moet wel vermelden dat mijn mond vrij klein is, toen ik in het verleden een plaatjesbeugel kreeg moesten er ook een aantal tanden getrokken worden omdat het anders niet recht gezet kon worden. (Verder nog nooit wat met mijn gebit gehad).

Hoop dat iemand er wat meer verstand van heeft.

Tips van ervaringsdeskundigen is ook fijn!
Tja. Doorkomende kiezen doen nu eenmaal zeer. Het is niet voor niks dat baby's huilen als ze tandjes krijgen!

Wij kunnen niet oordelen wat normaal is en wat niet. Een tandarts of assistente kan dat ook niet, zo via de computer. Bel je eigen tandarts en stel je vraag, zeker gezien je beugelverleden.

Wat bij mij hielp: een pen (oid) in mijn mond. Da's een soort van bijtring (maar staat iets volwassener). En drank, dat hielp ook
Ik heb er geen verstand van maar mijn eerste deed een beetje pij,n maar de andere 3 ,het was vreselijk.

Hebben ze wel genoeg ruimte?Groeien ze goed.Bij mij groeiden we 3 scheef en gedeeltelijk onder een andere kies.Ik heb er nog maar 1 over en ook deze moet getrokken worden door de kaakchirurg.

Sterkte, ik zou wel een afspraak maken met de tandarts als het zoveel pijn doet
Ik kan me op het moment ook erg goed in mijn neefje en nichtje inleven die tandjes krijgen! AUW! :'(

Pen kan ik proberen, drank moet ik maar niet doen want moet nog gaan werken vanavond! :P

Tandarts ga ik van de week nog wel bellen of naartoe deze week denk ik. (Nu niet in mijn eigen woonplaats).
@Ardni: Dat klinkt niet goeed! Mijn ene verstandskies staat volgens mij netjes recht achter mijn andere kiezen/tanden maar is iets lager dan de rest. (Weet niet of ie dan nog verder moet groeien of dat, dat zo blijft).

Of ze genoeg ruimte hebben weet zeker, net wel of net niet??
Dubbelpost!
Ik heb ook een kleine mond, bij mij deed het ook behoorlijk pijn!

En het doorkomen ging zo geleidelijk, echt wel 3-4 maanden per kies. Dan weer een paar dagen last, dan weer een weekje niks. Vond het echt super vervelend.

Ik ben er nooit mee heen geweest, omdat eruit snijden mij nog veel vervelender leek. Heb er nu wel 2 laten trekken, 1 moet nog steeds doorkomen en dan kunnen de laatste 2 er ook uit.
Ik moest van de tandarts kauwen op een in zout water gedrenkt gaasje, om de verstandskiezen te helpen doorkomen zodat hij ze makkelijk kon verwijderen.

Bel de tandarts even voor tips, die heeft er vast een aantal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven