Mode & Beauty alle pijlers

haar straighten

01-06-2010 09:51 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik had een vraagje voor mensen die hun haren permanent hebben gestraight. ik overweeg het zelf ook om te doen alleen heb ik meer tips en ervaringen en info nodig wie kan mij daarbij helpen..

ik ben namelijk een druk werkende moeder die weinig tijd heeft voor d´r eigen.je kent het wel een grote huishouden erbij en nog veel meer. dus komt niet aan me zelf toe om mooi en verzorgd eruit te zien.nu heb ik van nature dik golvend pluizerig haar tot ongeveer mijn schouders. wil graag steile haren want sóchtends sta ik uren voor de spiegel om het eerst uit te kammen en in model te brengen. doe niks anders dan iedere keer een staart of een knotje.. dus wil vanaf nu lekker steil en los ermee kunen lopen..

nu had ik al gelezen over chinees straighten en brazilian keratin?kan het ook gewoon bij de nl kappers?zo ja, hoe lang duurt het en wat zijn de kosten voor ongeveer schouderlengte ?

hoor graag alle tips en ervarigen..

ik woon zelf in rotterdam dus mensen die het in r'dam hebben gedaan alle gegevens van die kappers zijn welkom...

bedankt..
Nou....ik zou als ik jou was mijn krullen houden!

Ik heb steil haar van mezelf, en ik kom meestal ook uit op een knotje, omdat het halverwege de dag enorm gaat pieken als ik het los draag. Dan ziet het er echt heel onverzorgd uit. Terwijl je met krullen ook een leuk speels kapsel kunt laten knippen waar je weinig werk aan hebt. Kammen moet je met steil haar ook hoor (juist met stel haar...)

(Maar goed, iedereen met krullen wil steil haar en andersom )
Straighten is heel slecht voor je haar! Het zal een leuk verschil zijn voor jezelf in het begin, maar het groeit uit (en dan loop je voor pas echt voor gek ;)) en je haar zal juist gaan pluizen en veel verzorging nodig hebben om het toonbaar te houden.

Gewoon een goed antie pluis middel in je haar smeren, je haar niet te vaak wassen met shampoo en lekker los laten hangen.
Ik kende iemand die haar haar ook liet straighten bij de kapper, en dat zag er echt niet uit. Het was letterlijk net een bos stro.
Liever elitair dan een pauper!
Ik heb het een keer of 5 gedaan over de jaren heen. Zelfde reden als jij. Druk met kids, werk etc, geen tijd om uren bezig te zijn met stylen. Je kunt kiezen voor 100% straight, maar er is ook een tussenoplossing. Die maakt het een stuk gladder maar laat nog wat natuurlijker golven in je haar zitten. 100% steil wordt bij mij echt heel steil, en een beetje lijmachtig. Tussenoplossing ben ik helemaal happy mee!
Er is hier een topic over Brazilian keratin treatment, die kun je via marktplaats bestellen (kost iets van 100E geloof ik) en zelf doen thuis. Mensen lijken er razend enthousiast over te zijn.

Ik begrijp je wel hoor als werkende moeder met pluizig haar:-) heb hetzelfde probleem! Bij mij werkt de steiltang echt heel goed, als mijn haar droog is, duurt het iets van 10min om het helemaal steil te maken, en ik heb dik haar. Misschien kun je het 's avonds wassen en dan 's ochtends met de steiltang doen of is het te veel werk? Permanent straighten durf ik zelf niet zo goed,ben toch bang voor beschadiging op lange termijn.
Mona

Biedt een stijltang geen uitkomst? Ik gebruik er ook een als ik mijn krullen eruit wil stijlen. Heb een grote bos blonde beetje pluizige krullen tot op mijn schouders, binnen 15 a 20 minuten heb ik alles gestijld en het blijft dan de hele week goed.

Ik was mijn haar, doe er wat mousse in, fohn het droog en stijl het een keer in de week en dan blijft het heel mooi zitten.

Heb mijn tang bij de Kijkshop gekocht voor 25 euro.

quote:Ally31 schreef op 01 juni 2010 @ 10:44:

Er is hier een topic over Brazilian keratin treatment, die kun je via marktplaats bestellen (kost iets van 100E geloof ik) en zelf doen thuis. Mensen lijken er razend enthousiast over te zijn.

Ik begrijp je wel hoor als werkende moeder met pluizig haar:-) heb hetzelfde probleem! Bij mij werkt de steiltang echt heel goed, als mijn haar droog is, duurt het iets van 10min om het helemaal steil te maken, en ik heb dik haar. Misschien kun je het 's avonds wassen en dan 's ochtends met de steiltang doen of is het te veel werk? Permanent straighten durf ik zelf niet zo goed,ben toch bang voor beschadiging op lange termijn.Ja precies bij mij werkt dat ook prima.
Ik zeg keratine hairtreatment en je bent er vanaf.

Stijltang vind ik zelf te veel werk, als het klere weer is kan je weer van voor af aan beginnen.
quote:Sem292 schreef op 01 juni 2010 @ 23:42:

Ik zeg keratine hairtreatment en je bent er vanaf.

Stijltang vind ik zelf te veel werk, als het klere weer is kan je weer van voor af aan beginnen.Dat vind ik zelf heel erg meevallen, als het echt vochtig is, doe ik mijn haar in een losse staart of ik zet het vast met een klem. Zodra ik binnen ben, maak ik het weer los, en dan is het nog steeds steil en niet pluizig. Heb jij keratine treatment laten doen dan? Moet je het dan niet nog steeds bijwerken met een tang?
Ik heb sterke krul, 1 drupje water kan al genoeg zijn en dan zat er weer een vouw in ofzo.

Kort om ik ergerde me er groen en geel aan.

Met de keratine behandeling blijft het recht, kan ik het aan de lucht laten opdrogen.

Ik gebruik de stijltang nu niet meer.
Ik heb ongeveer hetzelfde haartype als jij. Soms wil ik het er helemaal af laten halen... Frustraties alom. Maar aan de andere kant ben ik er ook een beetje blij mee omdat je er alle kanten mee uit kan. Mijn kapster bijv. heeft hele kleine, strakke krulletjes. Natuurlijk ziet ze graag steil haar. Toen ze naar een feestje ging en haar haar eens helemaal liet uitföhnen (enkele uren werk heeft dat gekost), is ze na een uurtje terug naar huis moeten gaan: coupe poedel in no time.

Enfin, ik doe beide: vandaag is mijn haar steil en gisteren was het min of meer gekruld. Leuk om af te wisselen. Ik maak het steil met mijn chi tang (keramische platen, iets minder slecht voor je haar). Je kan dus best investeren in een duurder model. Ben er echt tevreden over. Als ik mijn haar in de krul wil, dan laat ik het au naturel drogen en knijp ik wat Potion 9 van Sebastian in mijn haar (scrunchen) en dat gaat wel vrij goed.

Ik heb m'n haar enkele jaren geleden laten straightenen bij m'n vorige kapper. De eerste keer ging goed, maar de tweede keer (moest om de x maanden gebeuren) was een ramp. Mijn haar ging er echt kapot van. Maar ik weet niet met welk product ze dat had gedaan. Alleszins niet met die Brazilian keratin dinges.
Met permanent straighten komt er ook een soort permanent vloeistof in je haar toch? Daar wordt je haar niet echt vrolijk van... Ik heb een supergoed stijltang-ding-achtig iets. Het is echt 'Amazing Mike'. Ik heb hem zelf via MP voor 40 euro aangeschaft en niet via TellSell oid, want daar istie heel duur.

Maar je haar wordt een soort van gepolijst en is dus heel mooi glad en met veel volume. Als ik het met een gewone stijltang doe, staan de plukken haar recht van m'n hoofd af en knappen de punten uit elkaar, geen gezicht dus. Met dit apparaat kun je het naar binnen of naar buiten laten vallen. Top! Eén keer in de paar dagen kwartiertje werk.

Check: klik

Echt de uitvinding van de eeuw! (En nee, ik heb geen aandelen )
Weet iemand waar ik een doe het zelf kit kan kopen om mijn haar permanent thuis te straighten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven