de leukste buurtjes van Amsterdam

02-06-2010 11:16 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een dik jaar geleden heb ik hier een soortgelijk topic geopend. Inmiddels ben ik van het zuiden naar Amsterdam verhuist en bevalt het me hier uitstekend! Nu zijn we op zoek naar een koopappartement en daarvoor moeten we eerst beslissen in welke buurt we willen gaan wonen.

Daarom nu ook mijn vraag: waar woon je / heb je gewoond en waarom is het daar zo leuk? Waar zou je absoluut niet willen wonen en waarom is dat?
Waar woon je nu?
Ik ben het leukste buurtje van Amsterdam. Heel aardig, ik kom nooit suiker lenen, je hebt geen last van mij. Echt niet
LadyX, je woont nu zèlf in Amsterdam. Wellicht is het een idee om zèlf eens te gaan kijken wat je de leukste buurten vindt?
Eens met tilalia2, je kent de stad inmiddels. Ga lekker rondfietsen. Wat voor mij leuk is hoeft niet voor jou leuk te zijn.
Waar woon je nu en hoe bevalt het je?

Wat zou je anders willen?
Ik heb gewoond in:

Slotervaart: 1978 - 1996

Oud zuid: 1996 - 2000

De Baarsjes: 2000 - 2004

Slotervaart: 2004 - 2010

Het fijnste wonen was toch oud zuid, ik woonde in "het olympisch dorp". een leuk buurtje, geen kak, wat volkser.

In de baarsjes woonde ik in een crimineel straatje. Niet zo fijn. Maar de baarsjes heeft ook hele leuke buurtjes

Slotervaart woon ik eigenlijk naar tevredenheid. Maar ja, ik ben hier geboren en voel me hier ook echt thuis.

het is maar wat je zoekt natuurlijk. Ruimte, rust, drukte, heb je kinderen, ben je heel hip, heb je geld of niet....
Leukste buurt? Plantage Middenlaan en omstreken. Maar ja, dat kan je niet betalen dus je schiet er nog niks mee op.
Dat hangt toch ook af van je budget en je wensen en voorkeuren?

Men denkt bijvoorbeeld dat iedereen wel aan de gracht of in de pijp wil wonen. Terwijl ik liever west, oud-west of oost woon (indische buurt) daar heb je meer gelegenheid voor boodschappen, makkelijker parkeren, zit sneller op de buitenweg en op het station en er zijn inmiddels voldoende leuke kroegjes, restaurantjes en andere uitgaansgelegenheden in die buurten. Wat zijn jouw wensen betreft wonen?
Wil eerst even zeggen dat ik al overal ben gaan kijken.. nou ja, overal is een groot woord. Maar we hebben inmiddels al veel bezichtigingen achter de rug.

Toch zegt bezichtigen niet alles, want je leert een buurt pas echt kennen als je er vaker komt of woont. Daarom mijn vraag om jullie ervaringen.

Ik woon zelf in de Jordaan en heb in Oud West gewoond. Allebei helemaal super.

En wat ik zoek is: een 'bruisend' stuk op loopafstand met leuke terrasjes en eettentjes, voldoende OV in de buurt, maar wel rustig wonen.
Dan zou ik in de Jordaan blijven... of, wat betaalbaarder:rustige straat in Westerpark (woon ik nu), ergens in de Baarsjes bij de Postjeskade (lekker stille buurt), anders Oost, ik houd veel van Oost en er is daar veel verschillends te koop. Zuid is natuurlijk ook leuk, maar duur en zelf vind ik de Pijp benauwd en Rivierenbuurt nogal saai...
Ik zou het dan een beetje tussen Overtoom en Kinkerstraat zoeken. Daar zitten erg mooie straten tussen en een leuke sfeer + alles dichtbij. En als je nu de jordaan en dergelijke kunt veroorloven dan zal dat ook wel moeten lukken.
Hoeveel geld ga je eigenlijk stukslaan?
quote:LadyX schreef op 02 juni 2010 @ 11:30:

En wat ik zoek is: een 'bruisend' stuk op loopafstand met leuke terrasjes en eettentjes, voldoende OV in de buurt, maar wel rustig wonen.Nou, de Jordaan dus, Oud West, Oud Zuid, Plantagebuurt, stukjes Watergraafsmeer, Westerpark.
quote:Mlle_j schreef op 02 juni 2010 @ 11:34:

Hoeveel geld ga je eigenlijk stukslaan?Rond de 300.000.
Ja, helmersbuurt is leuk en betaalbaarder dan de pijp, Hoofddorpplein vind ikzelf leuke buurt. Oud zuid heb ik lang gewoond, met heel veel plezier. Wel op de grens met H'dorpplein, zodat je om de hoek bij het Vondelpark zit, Zat leuke restaurants en terrassen, in 5 min. fietsen in de binnenstad en op loopafstand van een klein turks supermarktje. Heerlijk, heb nog steeds heimwee.
Computer says nooooo
Waar ik nu tegenaan loop is dat we ons zoekgebied lijken te moeten uitbreiden. Als er iets leuks te koop staat dan is het vaak gelijk weg en voor meer dan de vraagprijs. Dat schiet niet op.

Daarom vraag ik me af of er ook buurten zijn waar ik beter niet kan gaan zitten binnen de ring.
Met hoeveel mensen ben je?

Wil je een heel huis, appartement, moet er een 'buiten' bij zitten?
Computer says nooooo
quote:LadyX schreef op 02 juni 2010 @ 11:30:

Wil eerst even zeggen dat ik al overal ben gaan kijken.. nou ja, overal is een groot woord. Maar we hebben inmiddels al veel bezichtigingen achter de rug.

Toch zegt bezichtigen niet alles, want je leert een buurt pas echt kennen als je er vaker komt of woont. Daarom mijn vraag om jullie ervaringen.

Ik woon zelf in de Jordaan en heb in Oud West gewoond. Allebei helemaal super.

En wat ik zoek is: een 'bruisend' stuk op loopafstand met leuke terrasjes en eettentjes, voldoende OV in de buurt, maar wel rustig wonen.Westerpark buurtje, staatsliedenbuurt. In oud-west de kinkerbuurt die grenst aan centrum (bilderdijkkade, da costakade etc.)
Als je aan 80m2 genoeg hebt zit je dus in de genoemde buurten prima. Ik heb zelf 60m2 randje jordaan (achter de nasssaukade), er zijn hier in de straat best leuke huizen die wat groter zijn, aanrader!
Beter niet? de Aker, nw Sloten, Geuzenveld, zoiets. Maar een anders zal zich daar heerlijk voelen.
Computer says nooooo
Oost rules.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Binnen de ring vind ik persoonlijk Noord niks (maar dat had je zelf denk ik ook al weggestreept), maar voor de rest vind ik alles binnen de ring wel leuk, Bos en Lommer en de Baarsjes iets minder (of eigenlijk: daar heb ik niks mee, maar op zichzelf niet slecht om te wonen).
Vind sws Noord geen Amsterdam.
Computer says nooooo
quote:summer73 schreef op 02 juni 2010 @ 11:41:

Met hoeveel mensen ben je?

Wil je een heel huis, appartement, moet er een 'buiten' bij zitten?Met z'n tweetjes, appartement en graag een balkon ja (en dan liefst op het zuiden/westen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven