Nachtlenzen, ervaring?
woensdag 2 juni 2010 om 17:43
Hallo allemaal,
Ik ging vandaag eens bij de opticien informeren over nachtlenzen. Uiteraard klinkt het te mooi om waar te zijn. Ik vind lenzen dragen nogal irritant, omdat ik snel droge ogen krijg als ik achter de computer zit enzo. Ik heb nu daglenzen en qua kosten ontloopt het elkaar niet veel.
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met nachtlenzen??
Ik ging vandaag eens bij de opticien informeren over nachtlenzen. Uiteraard klinkt het te mooi om waar te zijn. Ik vind lenzen dragen nogal irritant, omdat ik snel droge ogen krijg als ik achter de computer zit enzo. Ik heb nu daglenzen en qua kosten ontloopt het elkaar niet veel.
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met nachtlenzen??
woensdag 2 juni 2010 om 17:46
woensdag 2 juni 2010 om 18:29
quote:annabelle24 schreef op 02 juni 2010 @ 17:49:
Jeetje wat vervelend.
Heb je ze na die ene keer niet meer gebruikt?
Zonde zeg.
Ben daar ook bang voor. Het is toch wel een boel geld in een keer en als ze dan ongebruikt in hun bakje blijven staan..
Nee niet meer gebruikt.
Het deed echt zeer.
ik heb ze weggegooid en mijn vertrouwde maanlenzen weer gebruikt.
Jeetje wat vervelend.
Heb je ze na die ene keer niet meer gebruikt?
Zonde zeg.
Ben daar ook bang voor. Het is toch wel een boel geld in een keer en als ze dan ongebruikt in hun bakje blijven staan..
Nee niet meer gebruikt.
Het deed echt zeer.
ik heb ze weggegooid en mijn vertrouwde maanlenzen weer gebruikt.
woensdag 2 juni 2010 om 18:30
Vraag me ook af; waar heb je s nachts lenzen voor nodig? Ik heb geen bril of lenzen maar als ik s nachts moet plassen hou ik ook nog eens mijn ogen dicht (slaat nergens op maar dan heb ik het gevoel dat ik in de slaapstand blijf ) dus ik hoef ook niets te zien s nachts
Of is het makkelijk dat je ze neit uit hoeft te doen? Lijkt me niet eens zo gezond, altijd die dingen in.
Of is het makkelijk dat je ze neit uit hoeft te doen? Lijkt me niet eens zo gezond, altijd die dingen in.
woensdag 2 juni 2010 om 18:33
Even voor de duidelijkheid, nachtlenzen draag je 's nachts maar zorgen ervoor dat je (als je ze overdag uitdoet) nog steeds goed ziet.
Ik heb ze al jaren en ben er heel blij mee. Nooit last mee gehad en m'n zicht is prima.
Heb in het verleden ook harde (zuurstofdoorlatende) lenzen gehad, maar daar werd ik gek van, die dingen bleef ik voelen. En met zachte lenzen heb ik ook slechte ervaringen, ik had een oogontsteking en door het dragen van de zachte lenzen verslechterde dat erg. Zo erg dat ik uiteindelijk bij de oogarts kwam en hij me verbood om ooit nog zachte lenzen te dragen.
Dus..... I love nachtlenzen
Ik heb ze al jaren en ben er heel blij mee. Nooit last mee gehad en m'n zicht is prima.
Heb in het verleden ook harde (zuurstofdoorlatende) lenzen gehad, maar daar werd ik gek van, die dingen bleef ik voelen. En met zachte lenzen heb ik ook slechte ervaringen, ik had een oogontsteking en door het dragen van de zachte lenzen verslechterde dat erg. Zo erg dat ik uiteindelijk bij de oogarts kwam en hij me verbood om ooit nog zachte lenzen te dragen.
Dus..... I love nachtlenzen
woensdag 2 juni 2010 om 19:23
woensdag 2 juni 2010 om 19:31
woensdag 2 juni 2010 om 21:06
quote:Waldorf114 schreef op 02 juni 2010 @ 19:59:
Hoe werkt zoiets eigenlijk?
*dus niet: je doet ze 'snachts in en 'sochtends uit en de rest van de dag zie je goed. Maar de werking van die lenzen. Wat maakt het dat je overdag goed ziet zonder lenzen?
Je oog wordt zo erg "gevormd" dat dat uren werkt..
Kun je nagaan hoe slecht het is.
Hoe werkt zoiets eigenlijk?
*dus niet: je doet ze 'snachts in en 'sochtends uit en de rest van de dag zie je goed. Maar de werking van die lenzen. Wat maakt het dat je overdag goed ziet zonder lenzen?
Je oog wordt zo erg "gevormd" dat dat uren werkt..
Kun je nagaan hoe slecht het is.
woensdag 2 juni 2010 om 21:31
woensdag 2 juni 2010 om 21:32
quote:iching schreef op 02 juni 2010 @ 19:27:
Op zich een geweldige oplossing, maar bij mij werkten ze niet. Ik heb - 2,5 en ik bleef met nachtlenzen steken op -1,25, terwijl het de bedoeling is dat je naar 0 gaat. Erg jammer, want ze bevielen verder prima!
Ik wist helemaal niet dat dat kon joh! Wat vervelend lijkt me dat.
Dan zie je dus de hele dag nèt niet scherp en kun je niet je bil opzetten want die is dan te sterk.
Op zich een geweldige oplossing, maar bij mij werkten ze niet. Ik heb - 2,5 en ik bleef met nachtlenzen steken op -1,25, terwijl het de bedoeling is dat je naar 0 gaat. Erg jammer, want ze bevielen verder prima!
Ik wist helemaal niet dat dat kon joh! Wat vervelend lijkt me dat.
Dan zie je dus de hele dag nèt niet scherp en kun je niet je bil opzetten want die is dan te sterk.
woensdag 2 juni 2010 om 21:45
Mijn vriend heeft nachtlenzen en ze bevallen hem echt supergoed! Hij heeft jaren een bril gedragen, en daarna jaren daglenzen. Hij vond dat toch wel vervelend worden. En nu doet hij 's avonds gewoon zijn nachtlenzen in, en 's morgens meteen weer uit. Hij merkt dus amper dat hij ze draagt. En hij ziet de hele dag gewoon scherp, net als andere mensen zonder oogafwijking.
Hij is superblij dat hij overdag geen bril of lenzen meer hoeft te dragen.
En ja, de nachtlenzen drukken je oog als het ware een beetje platter. En die veert dan gedurende de dag weer terug. Als hij een nacht geen lenzen draagt, merkt hij het de volgende dag meteen!
Een nadeel: soms doen ze hun werk niet zo goed en dan ziet hij de dag erop toch iets minder goed. Niet meteen weer zo slecht als vroeger hoor, maar wel wat slechter. Maar dat gebeurt niet zo vaak.
Hij is superblij dat hij overdag geen bril of lenzen meer hoeft te dragen.
En ja, de nachtlenzen drukken je oog als het ware een beetje platter. En die veert dan gedurende de dag weer terug. Als hij een nacht geen lenzen draagt, merkt hij het de volgende dag meteen!
Een nadeel: soms doen ze hun werk niet zo goed en dan ziet hij de dag erop toch iets minder goed. Niet meteen weer zo slecht als vroeger hoor, maar wel wat slechter. Maar dat gebeurt niet zo vaak.
woensdag 2 juni 2010 om 22:09
donderdag 10 juni 2010 om 09:58
Hoi, ik gebruik al nachtlenzen sinds december 2003 en ik zweer er bij. Je moet wel een goede opticien hebben die er al veel ervaring mee heeft. Ik doe ze om de nacht in, omdat iedere nacht niet hoeft. Ik heb - 2 en - 2,5 en na een nachtje zit ik op 0. De volgende dag gaat het ook nog goed. Het was voor mij wel even zoeken naar de juiste lenzenvloeistof, want dat is wat irritatie geeft en niet de lenzen. Ik ben uiteindelijk terechtgekomen bij Menicon vloeistof en 1 keer per maand reinig ik de lenzen met een mengeling van 2 ampullen van Menicon en dat gaat prima. Succes!
dinsdag 29 juni 2010 om 16:06
Ik denk er sterk over na. Een paar jaar geleden dacht ik er ook al eens over, toen vergat ik het weer. En twee weken geleden zag ik het bij de opticien weer. Sinds die tijd heb ik continu last van mijn (zachte) lenzen gehad, dus ik word langzaam maar zeker die kant opgeduwd
Voor de dagen dat ik nog niet scherp zie, zou ik dan zachte lenzen krijgen als overbrugging.
Het lijkt me heerlijk, lekker met mijn hoofd onder water (weet ik nog wel hoe dat moet?), geen last meer van airco's e.d.
Voor de dagen dat ik nog niet scherp zie, zou ik dan zachte lenzen krijgen als overbrugging.
Het lijkt me heerlijk, lekker met mijn hoofd onder water (weet ik nog wel hoe dat moet?), geen last meer van airco's e.d.