Welke fiets?

05-06-2010 15:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben allebei een nieuwe fiets nodig. ( wij als in man en ik )

Nou zijn we druk op internet wezen zoeken en een aantal fietsenwinkels af geweest. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.... Ik zit nu te twijfelen over de Gazelle Montreux of de Gazelle Orange Extra, of tussen de Gazelle Bloom of de Batavus Mambo Deluxe.

Ik ben vrij klein dus ik wil graag een fiets met lage instap. Mijn man twijfelt voor hem tussen de Gazelle Montreux of de RIH Sigma.

Iemand ervaring met één van deze fietsen? Ik vindt het erg moeilijk om door zo'n kort stukje fietsen te voelen welke het prettigst is.

Alvast bedankt!

Welke fiets?

Totaal aantal stemmen: 6

Gazelle Montreux (33%)
Gazelle Orange Extra (33%)
Gazelle Bloom Geen stemmen
Batavus Mambo deluxe (33%)
Zelf fietsen heb je toch wel meer aan dan aan een ervaring van een wildvreemde die een andere bouw heeft als jij en de fiets voor andere dingen gebruikt.
Ja dat is waar Hanzie, maar was eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die een van die fietsen hebben.

Er is op internet weinig te vinden naar ervaringen van mensen met fietsen. Behalve dan elektrische fietsen.
ik heb een gazelle orange en vind hem goed fietsen!

met de andere heb ik geen ervaring.

is het een idee om een fiets te huren voor een dag?? dan kan je het uitproberen!
Ow dat is ook nog wel een optie, daar heb ik niet over nagedacht.

Kan dat gewoon bij een fietsenwinkel of moet je dan bij een fietsenverhuur zijn?
Bij de fietsenmaker kun je gewoon een proefrondje rijden op de fieys. Ik heb onlangs een nieuwe fiets gekocht en een uitgebreide proefrit gemaakt. Qua kwaliteit is een Gazelle gewoon goed, hetzelfde geld voor Batavus. Veel onderdelen komen uit dezelfde fabriek.

Verder moet je gewoon kijken wat bij je past. Je hebt verschillende framehoogtes, dus dat is geen enkel probleem.

Ik had mijn fiets al op internet uitgezocht. Hierkon ik vooraf de verschillen en overeenkomsten vergelijken. Bij de fietsenmaker heb ik dus gevraagd om een testrit met de bewuste fiets.
Thx! Dan ga ik dat binnenkort maar eens doen!
Nadat je een geschikte fiets hebt gevonden raad ik je aan de fiets via het internet te kopen, het bespaart je vaak meer dan 100 euro. Wel zou ik even vragen of zij de fiets rijklaar maken, anders moet je er zelf aan sleutelen.
quote:NickyFietsExpert schreef op 07 november 2010 @ 02:34:

Nadat je een geschikte fiets hebt gevonden raad ik je aan de fiets via het internet te kopen, het bespaart je vaak meer dan 100 euro. Wel zou ik even vragen of zij de fiets rijklaar maken, anders moet je er zelf aan sleutelen.Je reageert op een oud topic hoor. (Of was dat de bedoeling?)
quote:NickyFietsExpert schreef op 07 november 2010 @ 02:34:

Nadat je een geschikte fiets hebt gevonden raad ik je aan de fiets via het internet te kopen, het bespaart je vaak meer dan 100 euro. Wel zou ik even vragen of zij de fiets rijklaar maken, anders moet je er zelf aan sleutelen.Eerst goed advies gaan vragen bij een vakman en dan voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten.
quote:viva1973 schreef op 07 november 2010 @ 09:26:

[...]

Je reageert op een oud topic hoor. (Of was dat de bedoeling?)NickydeFietsExpert reageerde vannacht toevallig op alle vindbare fietstopics op het internet. Grappig van d'r he? Negeren dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven