Zonnebrandcreme
zaterdag 5 juni 2010 om 17:33
Heeft iemand ervaring met de nieuwe Nivea Sun protect & bronze zonnebrand? Ik ben opzoek naar een nieuwe zonnebrand, maar weet niet zo goed welke ik moet kiezen. Heb net een half uurtje in de zon gezeten met mijn factor 20 ambre solaire van vorig jaar en ben al een beetje rood.....en dat is niet helemaal de bedoeling eigenlijk.
zaterdag 5 juni 2010 om 17:38
Toevallig zag ik het ook staan vanmorgen, toen ik bij DA zonnebrandcreme zocht. Ik vond het aan de dure kant, dus heb het niet gekocht. Maar ben ook wel benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.
Maar ik ben ook een beetje rood, dat word ik in het begin altijd. Morgen of overmorgen is dat bruin. Het doet geen pijn.
Maar ik ben ook een beetje rood, dat word ik in het begin altijd. Morgen of overmorgen is dat bruin. Het doet geen pijn.
zaterdag 5 juni 2010 om 19:29
Lautje, de consumentbond heeft bewezen dat dat niet zo is. Zie dit:
Het is niet nodig ieder jaar nieuwe zonnebrandcrème te kopen. De Consumentenbond onderzocht dit en kwam tot de conclusie dat zonnebrand van vorig jaar nog dezelfde bescherming biedt.
Vorig jaar onderzocht de Consumentenbond de werking van verschillende zonnebrandcrèmes. Kruidvat Solait SunMilk SPF 15 kwam toen als beste (en goedkoopste) uit de test. De producten van diezelfde test zijn een jaar lang op kamertemperatuur bewaard en dit jaar opnieuw getest. Alle crèmes bleken nog exact dezelfde werking te hebben als het voorgaande jaar
Het is niet nodig ieder jaar nieuwe zonnebrandcrème te kopen. De Consumentenbond onderzocht dit en kwam tot de conclusie dat zonnebrand van vorig jaar nog dezelfde bescherming biedt.
Vorig jaar onderzocht de Consumentenbond de werking van verschillende zonnebrandcrèmes. Kruidvat Solait SunMilk SPF 15 kwam toen als beste (en goedkoopste) uit de test. De producten van diezelfde test zijn een jaar lang op kamertemperatuur bewaard en dit jaar opnieuw getest. Alle crèmes bleken nog exact dezelfde werking te hebben als het voorgaande jaar
zaterdag 5 juni 2010 om 19:32
Ik koop altijd die van Aldi, die bevalt heel goed en is ook als prima getest.
http://www.testberichte.d ... _lotionen_sprays_443.html
http://www.testberichte.d ... _lotionen_sprays_443.html
zaterdag 5 juni 2010 om 20:54
Zit zelf niet heel veel in de zon, helemaal nu niet (ben zwanger), maar heb vorig jaar gewoon een aantal van die reisflaconnetjes gekocht (van die hele kleine flesjes van een euro ofzo) omdat ik altijd meerdere factors wil ivm gevoeligere plekken zoals littekens. Dit is mij erg goed bevallen (vooral prijstechnisch!) aangezien ik ze het jaar erna altijd weer kwijt ben en weer nieuwe moet kopen...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zaterdag 5 juni 2010 om 21:12
quote:Zwup schreef op 05 juni 2010 @ 19:29:
Ik vraag me af of deze flessen gebruikt of ongebruikt zijn weggezet voor een jaar.
Een onaangebroken verpakking gebruik is rustig het jaar daarop, maar aan het eind van de zomer gooi ik gebruikte verpakkingen altijd weg. Ik ben een keer op vakantie geweest met een vriendin die niet snapte dat ze zo erg verbrand was. Ik in eerste instantie ook niet, ze smeerde zeker iedere 2 uur met een hoge factor en toch was ze zo verbrand dat ze blaren had. Bleek de fles zonnebrandcreme al twee jaar aangebroken te zijn.....
Ik vraag me af of deze flessen gebruikt of ongebruikt zijn weggezet voor een jaar.
Een onaangebroken verpakking gebruik is rustig het jaar daarop, maar aan het eind van de zomer gooi ik gebruikte verpakkingen altijd weg. Ik ben een keer op vakantie geweest met een vriendin die niet snapte dat ze zo erg verbrand was. Ik in eerste instantie ook niet, ze smeerde zeker iedere 2 uur met een hoge factor en toch was ze zo verbrand dat ze blaren had. Bleek de fles zonnebrandcreme al twee jaar aangebroken te zijn.....
zaterdag 5 juni 2010 om 22:03
zaterdag 5 juni 2010 om 22:37
zondag 6 juni 2010 om 00:07
Ik heb Nivea Protect & bronze factor 20 gebruikt. Vandaag heb ik 3 uur op het strand gelegen en er is niets van te zien; ik ben helemaal niet bruin geworden! Bestaat er een zonnebrandcrème met een goede bescherming waar je ook bruin van wordt en niet wit blijft? Wanneer ik mij niet insmeer, wordt ik wel gewoon bruin.
zondag 6 juni 2010 om 16:17
Nivea claimt dat zij de eerste zijn met deze combi. Is niet waar. Ik gebruik al een aantal jaren Roc protect & bronze factor 50. Ik ben enorm wit en word eigenlijk niet bruin. Maar met die zonnebrandcreme verkleurde ik wel (voor mij al heel wat). En dat met factor 50. Wat Katrien zegt klopt wel: Sproetjes zie je sneller. Ik ben sowieso niet echt een Nivea fan. Dat spul prikt enorm op je huid. Volgens mij heeft Lancaster ook een lijn met SPF en Tanning solution. Die heb ik zelf nog niet getest.
zondag 6 juni 2010 om 18:26
quote:vonni schreef op 05 juni 2010 @ 21:12:
[...]
Ze hebben ze het jaar ervoor gebruikt om de zonnebrand test te doen en een jaar later dus weer.
Verder iedereen bedankt voor de reacties! Ik zal morgen eens gaan sneupen tussen alle zonnebrandcremes. Die van Roc met factor 50 klinkt ook wel erg aantrekkelijk namelijk.
[...]
Ze hebben ze het jaar ervoor gebruikt om de zonnebrand test te doen en een jaar later dus weer.
Verder iedereen bedankt voor de reacties! Ik zal morgen eens gaan sneupen tussen alle zonnebrandcremes. Die van Roc met factor 50 klinkt ook wel erg aantrekkelijk namelijk.
zondag 6 juni 2010 om 18:29