Gezondheid alle pijlers

''Ongelukjes'' als ik heel nodig moet..

03-06-2010 17:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben een gezonde meid van 20 jaar maar ik heb een beetje een raar probleempje de laatste tijd:

Als ik heel nodig moet plassen ( dan bedoel ik bijvoorbeeld 's ochtends of als ik al 5 uur niet naar het toilet ben geweest ofzo ) en ik ga dan naar het toilet, dan zie ik altijd een klein plasvlekje in m'n onderbroek. Dit had ik ''vroeger'' (zeg een paar maanden geleden) echt nooit en ik vind het heel vreemd.. Het is neit 1 x geweest ofzo, maar ik heb het nu bijna dagelijk omdat ik meestal pas naar het toilet ga als ik behoorlijk nodig moet.

Maarja, die plasvlekjes zijn dus niet echt charmant en om nou om het uur naar het toilet te gaan vind ik ook zo overdreven. Voel me net een oud wijf zo, hoe kan dit zomaar ineens komen?
Oh jullie dachten dat het alleen maar lachen gieren brullen achter die kassa is? Nee hoor, 't is gewoon een streng regime daar.
Schokkend! Het kan en mag gewoon niet dat je baas je verbiedt naar de wc te gaan....... Kan me voorstellen dat het hier wel iets mee te maken heeft.
Volgende keer als ze ''nee'' zegt zeg ik gewoon dat ze anders met een emmer, dweil en nieuwe broek aan mag komen zetten.

Misschien maakt dat wat meer duidelijk.
quote:Teddyt00t schreef op 03 juni 2010 @ 18:31:

Nee, ik moet het vragen en ik moet toestemming krijgen. Als ik geen toestemming krijg mag ik niet dus...

Teddy ik heb nooit als cassiere gewerkt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is bij zo'n baan. Echt van de zotte dat je als een klein kind toestemming zou moeten vragen.

Daar moet toch over te praten vallen met haar?
quote:Teddyt00t schreef op 03 juni 2010 @ 18:34:

Oh jullie dachten dat het alleen maar lachen gieren brullen achter die kassa is? Nee hoor, 't is gewoon een streng regime daar.Nou zeg, idd wat een regime. Ik zou het niet eens zo lang uithouden, 3 uur of zo; kan iedereen dat daar zo goed?

En die leidinggevende zelf?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hoe lang werk je daar al?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Volgens mij is er een wettelijk (vrij miniem) recht op pauzes. Om ca 10 uur een kwartiertje, om ca 12.30 een half uurtje, en om ca 15.30 een kwartiertje. Half uurtje lunchpauze op eigen kosten, de kwartiertjes op kosten van de baas. Of als ik jouw werktijden zie, alles op eigen kosten.

Zou daar eens naar navragen bij een juridisch loket of zo. Wat jij hier schrijft is absurd.
Teddy, die winkel waar je werkt, is dat een van de Duitse voordeelsupermarkten? Mag geen namen noemen hier natuurlijk Maar die zijn hier berucht om, en 't mag gewoonweg niet: iemand die naar 't toilet moet mag je dat niet weigeren.

Vakbonden en juristen weten hier over het algemeen wel raad mee. Nadeel van díe Duitse supers is dat je einde contract wel gewoon op straat staat als je met zulke juridische assistentie op de proppen komt. Ook niet netjes, maar daar trekken zij zich weinig van aan helaas.
Iets anders
Je hebt iedere 2 uur recht op onderbreking van je werk. Danwel voor 10 minuutjes koffiepauze danwel voor lunchpauze. Langer dan 2 uur in dezelfde houding, dezelfde repeterende handelingen mag niet.

Met iedere 2 uur pauze zou je het kunnen redden.

Wat er nu gebeurt op jouw werk mag absoluut niet.
Normaal heb ik een uurtje onbetaalde pauze en als het niet druk is krijg ik een kwartiertje pauze (doorbetaald) maar omdat het altijd druk is heb ik vaak maar een half uur onbetaalde pauze. Dit is meestal van half 1 tot 1, maarja, om 3 uur moet ik weer..

Ze vinden het gewoon zwaar irritant dat mensen zo vaak naar de plee gaan, ik weet niet hoevaak m'n leidinggevende naar het toilet gaat maar die loopt de hele dag heen en weer dus die kan vaker, zegmaar.

Ik hoop dat als ik aangeef dat ik blaasproblemen heb dat ik vaker mag, want vaak zit ik hem gewoon te knijpen totdat ik klaar ben met werken..
Niet zo raar hoor.

Bij albert heijn is dat precies zo.

Heb je een werkdag van 8 uur en moet je na 3 uur al lunchpauze houden dan heb je die ochtend geen recht op koffie/plaspauze.

Je hebt pas recht op koffie/plaspauze van 10 minuten als je 4 uur achter elkaar werkt.

Plas/blaas/darm problemen worden alleen maar serieus genomen na overleggen van een brief van de huisarts.
Is dagelijkse gang van zaken bij albert heijn gravinnetje. Meestal zijn het de populaire werknemers (dus vriendinnetje van de leiding gevende) die op een werkdag van 8 uur wel hun 3 pauzes hebben.

Maar ik weet dat ze het vaak zo doen dat ze helemaal geen koffie/thee/plaspauze hebben.

Dus 7 uur per dag laten werken en na 3.5 uur een half uur laten lunchen. Dan werk je dus 2 keer 3.5 uur waardoor geen recht op plas/koffie/theepauze.
Ik werk bij de AH :''''')
Ik geloof dat een carriere bij de ah niks wordt bij mij...

Er zijn dagen dat ik 4 a 5 keer ga, maar soms moet ik ook wel eens 10 keer.

Vind het raar hoor dat het er zo aan toe gaat daar. Als je meer dan 3 keer naar de wc moet, vind ik dat helemaal niet zo raar.

Ik heb in een winkel gewerkt en daar was het helemaal geen probleem dan zei je gewoon dat je ging, wel in 'codetaal' haha

(ik ben ff naar de was).
Wat een verschrikkelijke werkgever! Als je moet plassen dan moet je plassen. Het is heel slecht om je plas lang op te houden. Jezus, dit zijn echt van die tenenkrommende dingen zeg!

Ik ga op mijn werk toch wel zeker 3 keer naar toilet en drink daarbij heel normale hoeveelheden.

Toen ik in middelbare schooltijd achter de kassa zat kan ik me niet herinneren ooit niet naar de wc hebben te mogen gaan.
Aaah wat achterlijk zeg. Ik heb jaaaaren geleden ook bij de appie achter de kassa gezeten. Ik mocht daar gewoon als ik wilde. was wel lastig, maarja je gaat een volwassene (nouja, ik was 16) toch niet verbieden te gaan?

Sterker nog; ik heb jaren voor de klas gestaan en vond al niet dat ik het recht had kinderen te ontzeggen naar de wc te gaan! Wie ben ik om te zeggen dat iemand niet mag plassen?

Als het lastig uitkwam (precies onder een gerichte belangrijke uitleg ofzo) dan vroeg ik wel of hij/zij nog even 5 min kon wachten.

Echt niet normaal hoor, dat ze je niet laat gaan. En nog achterlijker; bij het brood of kaas kan je wel gewoon even weglopen. Of de vakkenvullers.

Zo.

En welke Appie is het? Gaan we daar eens even met zijn allen klagen
't Is te kinderachtig en voor jezelf onhandig en genant, maar je zou eigenlijk gewoon in broek moeten piesen achter de kassa!
ik werk ook al wat jaren bij de ah achter de kassa en moet zeggen dat ik toch echt wel om het anderhalf uur moet plassen. Nog nooit commentaar op gehad en ik vraag ook niet, ik deel mee dat ik naar de toilet moet en daar nemen ze genoegen mee:) Het is toch n oiet normaal dat je als volwassene toestemming moet gaan vragen!!!
Ik werk in een levensmiddelenfabriek en daar moet dus vervanging zijn of de lijn stilgezet worden als iemand naar het toilet moet.

In principe probeert iedereen wel zo veel mogelijk in de pauzes (om de 2 a 2,5 uur) te gaan, maar dat is natuurlijk te weinig. Wordt eigenlijk nooit moeilijk over gedaan als je tussendoor moet.

Je hebt er alleen van die mensen bij die 10 minuten na de pauze al moeten. Daar wordt wel iets van gezegd.
Ik heb ooit een bij een bekkenbodemfysio gelopen en die vond dat mijn frequentie van plassen 4-6x per dag 'ok' was... 8 keer per dag ofzo schijnt beter voor je blaas te zijn.
ik zou een andere baan zoeken..wat een strafkamp .zoek wat anders joh toiletjuffrouw ofzo :-)
Weet je echt zeker dat hier sprake is van urineverlies? Zoals je het omschrijft is het zo minimaal dat je ook aan andere zaken kunt denken (zweet, afscheiding..).
Hoi,

Heel herkenbaar dit probleem. Heb er ook last van.

Inderdaad kunnen je bekkembodemspieren wat slap geworden zijn dus...blijven oefenen.

Ik heb ook wasbare incontinentieondergoed aangeschaft.

Dit zit lekker, je ziet het bijna niet en vangt mooi de eerste

druppels op.

Succes !
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 20:21
Reden: reclame verwijderd
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven