Gezondheid alle pijlers

Powerball

10-06-2010 10:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik last van mijn schouder, de ene keer zit het helemaal vast, de andere keer straalt het uit naar mijn nek, en ik heb al een paar keer een slijmbeursontsteking gehad.

Nu ben ik al 6 weken bezig met fysio, maar dat gaat niet verder dan een meisje wat een beetje over mijn schouder wrijft, om vervolgens 3 fitness oefeningen te doen.

Net na de fysio is het wel wat minder, maar het einde van de week haal ik niet pijnvrij.

Nou had ik van de week een powerball in mijn had, en na wat klooien met dat ding voelde ik direct verlichting in mijn schouder, 'k heb dat ding opgezocht op het internet, en als ik het geloven moet is het een wonderding.

Wie heeft er ervaring met de Powerball? Is het te mooi om waar te zijn? Of is het de oplossing voor mijn pijnlijke schouder?

Morgen vraag ik ook mijn fysio wat zei van dat ding vind
Als het bij jou helpt koop je hem toch, of is ie heel duur?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb er eentje in de la liggen en het helpt wel een beetje. Als ik mijn pols eenzijdig overbelast heb helpt het wel om een tijdje te powerballen. Maar het is geen wondermiddel.Sporten helpt bij mij beter.
Ik heb de mijne trouwens op de rommelmarkt gekocht voor 1 euro . Ze zijn nl. ooit een tijdje veel als relatiegeschenk weggegeven.
Ik krijg hem helemaal niet aan de praat...moeilijk ding.
Ik geloof dat ze dat ding bij Bever Zwerfsport verkopen als "handspiertrainer" voor bergbeklimmers. Het voelt wel heel zwaar aan.

Even op de site gekeken, EUR 12,95, dat lijkt me nog te overbruggen.

http://www.bever.nl/klimm ... all-powerball?s=powerball
Je hebt ze ook met lampjes er in. Zo heel duur zijn ze niet geloof ik, en als het helpt, waarom niet? daarnaast is het sowieso een leuk ding om mee te spelen (zeker die met lampjes )

Had ik al gezegd dat ik die met lampjes er in zo leuk vind?
quote:flatscreen schreef op 10 juni 2010 @ 10:18:

Ik krijg hem helemaal niet aan de praat...moeilijk ding.Op YouTube staan instructiefilmpjes.
Duur zijn ze niet, daar zou ik het ook niet voor laten, maar ik was bang dat ik mijn schouderblessure er eigenlijk alleen maar erger mee zou maken.

Bestel 'm toch maar, en voor de lol doe ik dan wel eentje met die lichtjes (Sharra) als het dan stiekum niets is kan ik er altijd de kat nog mee laten spelen.
Op wiki staat wel " Er wordt gewaarschuwd voor overbelasting door overmatig gebruik"

Dus niet te fanatiek.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lees mee ivm schouder en elleboog blessure waaronder slijmbeurs.

ik krijg die bal ook niet aan de praat, zo zwaar!
Mimootje, ook niet als je hem over de grond rolt (gezien op youtube)

Ik kreeg hem (van de week bij vriendin) aan de praat met mijn goede arm, om vervolgens met mijn slechte arm verder te 'spelen'
Ik ken m inderdaad alleen als handspiertrainer. Een aantal gitaristen die ik ken gebruiken hem als handtraining.
Je kunt 'm toch gewoon aanslingeren met het bijgeleverde touwtje?

Zonder krijg ik m ook niet aan de praat, maar met dus wel. En als ie eenmaal draait, moet je de beweging aanvoelen en er in mee gaan..
Aandraaien met je vingers, en als 'ie dan een beetje snel draait doen alsof er een gewichtje aan een touw uit de open kant van het balletje hangt. En daarmee dan rondslingeren naar beneden. (lekker duidelijk weer dit)

Zo doe ik het in elk geval sinds het touwtje kwijt is
Twee startmethodes.

http://www.youtube.com/watch?v=eqag1AmJJQM

Oefeningen.

http://www.youtube.com/watch?v=2Xf27BwPHag&NR=1

Dat ding lijkt me leuker nu ik weet waar het voor bedoeld is en hoe je het moet gebruiken.
Ik krijg 'm zonder touwtje ook niet aan de praat, met touwtje wel.

(maar het is mij ook nooit gelukt om te hoelahoepen, dus ik ben niet zo goed in van die aanslingerbewegingen )
Mijn man en zoon hebben allebei 1 en zijn er erg tevreden over.

Daarbij zijn ze nog leuk ook!

Maar oppassen met kleine kinderen, daar zijn ze niet geschikt voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven