vriendin in de prostitutie

15-06-2010 10:10 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren of wat ik er van moet denken.

Al pratend over "vrienden" in het algemeen meent een collega dat ze een vriendin van me kent. Hoe en wat maakt even niet uit, maar ze beweert dat die vriendin "mannen ontvangt". Ik geloof het niet: keurig, zedig, bijna op het preutse af uit een gezin waar dit niet binnen de normen en waarden (enge woorden....) zou passen.

Sta dus half die collega te beschuldigen van het beschimpen van een vriendin van me, tot die collega een website opent waarop mijn vriendin haar diensten aanbied.

Ik sta perplex, want dit lijkt me zóó niet bij haar te passen.

En erger nog, ik weet me even geen raad hoe ik hier nou mee om moet gaan! Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven, en wil ook hier niemand aanvallen, maar ik vind betaalde sex zó ranzig dat ik er niet mee wil worden geassocieerd. Ik zou niet graag met haar gezien worden als ze één van haar klanten op straat tegen komt ofzo.

Ik snap het ook gewoon niet omdat het een hele slimme meid is die ook op een "normale" manier haar geld kan verdienen. Waarom doet ze het dan? Wat moet ik nou zeggen als ik haar weer spreek? Hoe moet ik reageren?

Update: Lees alsjeblieft het héle topic door om de ontwikkelingen te lezen, er zijn zo hier en daar wat posts die bovenstaande nuanceren, uitleggen en ook het vervolg weergeven.
Viva la vida
quote:Whiskers schreef op 15 juni 2010 @ 11:02:

Ik ben het wel eens met Jole.

Mijn vriendinnen hebben redelijk dezelfde normen en waarden dan ik heb en wanneer iemand zo'n beroep zou hebben zou ik wel gaan twijfelen of deze vriendin nog wel bij mij 'past'.

Zij moet uiteraard helemaal zelf weten wat ze doet, haar leven, maar ik ben net zo vrij om dan de keuze te hebben de vriendschap te verbreken.

En ik zou dat waarschijnlijk ook doen.

Dan moet je de vriendschap verbreken. Al zal de vriendin in kwestie ook haar vraagtekens zetten bij jouw waarden en normen omtrent vriendschap.

Zo lang iemand iets volledig legaals doet waar niemand mee wordt geschaad (in tegendeel haha) begrijp ik die veroordeling niet. In mijn ogen bijzonder bekrompen bible-belt gedrag en een onnodige krampachtige visie op seks geslachtsgemeenschap "je-weet-wel". Een vriendin heeft seks met meerdere mannen en vraagt er geld voor. Dus? Wie schaadt ze hier mee? Niemand.

Ik ben echt hoogst verbaasd dat je hiervoor een vriendschap wil verbreken? Dan begrijp ik absoluut niet. Alsof iemand dan ineens geen vriend(in) meer kan zijn . Die er voor jou is als je in de problemen zit, maar zoiemand is plotseling een paria door een vrijwillige keuze.

Een vriendschap verbreken als iemand:

- een verkrachter is

- actief pedo is

- dieren/kinderen/mensen mishandelt

- crimineel is

- een onbetrouwbare vriend is door jarenlang excessief alcohol/drugsmisbruik

- je (financieel/emotioneel) heeft bedrogen

- etc

kan ik allemaal begrijpen. Maar omdat een vriendin een andere hobby/(legale!) inkomstenbron heeft een vriendschap verbreken vind ik bijzonder raar.
Kan het niet zijn dat die website alleen maar haar foto('s)

ge(mis)bruikt?
wat maakt het jou uit hoe zij haar geld verdient? Je zegt ze is een slimme meid. Dat is ze idd, want hoeveel meiden gedragen zich als prostitué zonder hier voor betaald te krijgen? Leven en laten leven zeg.
Wordt haar foto niet misbruikt door iemand? Zit ze echt in de prostitutie? Ik zou wel een goed gesprek met mijn vriendin hebben want degenen waar ik bevriend mee ben gaan alleen in de prostituite als er iets goed mis is.
quote:mayls schreef op 15 juni 2010 @ 11:14:

Kan het niet zijn dat die website alleen maar haar foto('s)

ge(mis)bruikt?tegelijk
Ik zou dat denk ik echt doen.

Wanneer de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn niet meer overeenkomen dan is het gewoon klaar.

Zou ik erachter komen dat een vriendin extreem rechts zou zijn dan gaat ze er ook uit.
Ik zou me zorgen maken over mijn vriendin, als ze zou menen dat prostitutie een oplossing is voor haar problemen.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand daarvoor kiest omdat je tóch werk moet hebben.

Maar ik zou zeker met haar praten hierover. Het zou zeker geen reden zijn om de vriendschap overboord te zetten. Ze word er niet opeens iemand anders van, en de enige die ze ermee in gevaar brengt is zichzelf.
[quote]ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 11:09:

[...]

Je omschrijft mijn gevoel denk ik het beste. Op het moment dat ze de keus maakte, waarom heeft ze dat toen niet gewoon met me besproken? Waarom nam ze me precies dáár over niet in vertrouwen?

quote]

Als ik je reactie lees snap ik wel waarom ze het niet vantevoren heeft besproken....
quote:Whiskers schreef op 15 juni 2010 @ 11:18:

Wanneer de normen en waarden die voor jou belangrijk zijn niet meer overeenkomen dan is het gewoon klaar.

Zou ik erachter komen dat een vriendin extreem rechts zou zijn dan gaat ze er ook uit.Ik vind nazistisch gedachtengoed koesteren wel van een heel ander kaliber dan jezelf vrijwillig prostitueren.
Het ging mij om de normen en waarden van mijn vriendinnen.
quote:Pear schreef op 15 juni 2010 @ 10:31:

Hoe kwam die collega eigenlijk op die website terecht ndh86? Dat zou mijn eerste reactie zijn. En waarom confronteert zij jou ermee, het zijn toch haar zaken niet? Ze komt op mij als een roddelaarster over.Dit dus.
1e vraag die bij mij opkomt , is de vraag die hier al meer gesteld hebben. Weet zij er zelf wel van dat haar foto's op zo'n website staan ?

Ik kreeg ooit een mailtje van iemand die mij op een of andere vage (russische) site had zien staan. Iemand gebruikte mijn nickname die ik ook gebruikte op toendertijd RP . En ook mijn foto's stonden op die site. Terwijl ik mij nooit zelf had aangemeld op die vage site waarmee die kennis mee aan kwam zetten.

Na heel lang mailen en uiteindelijk dreigen met een advocaat e.d kreeg ik een mailtje terug in het gebrekkig engels dat ze dat profiel incl foto's zouden verwijderen. Dag later waren ze inderdaad verdwenen. Maar zal mij niets verbazen dat ik nog ergens op het www ronddwarrel op een of andere vage site met foto's.
NDH, weet je wel zeker dat het je vriendin betrof op de website? Stonden er foto's bij? En zo ja, zou het ook nog kunnen dat iemand haar een loer draait ofzo?
quote:Nammma schreef op 15 juni 2010 @ 10:52:

Dus als een vriendin hele andere normen en waarden heeft, mag je dara niet van walgen? En als jouw vriendin dan een pedo is? Mag jedan ook niet wat walging voelen???
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:eefjewentelteefje schreef op 15 juni 2010 @ 11:18:

[quote]ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 11:09:

[...]

Je omschrijft mijn gevoel denk ik het beste. Op het moment dat ze de keus maakte, waarom heeft ze dat toen niet gewoon met me besproken? Waarom nam ze me precies dáár over niet in vertrouwen?

quote]

Als ik je reactie lees snap ik wel waarom ze het niet vantevoren heeft besproken....Ehhhh.... die vriendin pretendeerde er hetzelfde over te denken. Nu sta je qua ontwikkeling niet de rest van je leven stil, dus het kan best zijn dat je in bepaald opzicht van mening verschuift. Als je zelf op zo'n essentieel punt je mening aan kunt passen, waarom zou je er dan niet op vertrouwen dat je vriendin dat ook kan op basis van dezelfde argumenten als die je zelf hanteert...
Ok, misschien moet ik mijn mening iets bijstellen. Als haar keuze echt zo vreselijk met jouw normen en waarden botst dan kan dit het einde van een vriendschap betekenen.

Voor TO zijn dit blijkbaar zaken als prostitutie, voor mij zou dit geen probleem zijn (pedofilie, dieren/kindermishandeling of uitkeringsfraude bijvoorbeeld zou voor mij wél een breekpunt vormen).

In ieder geval zou ik zeker eerst eens met haar gaan praten. Je kan toch naar haar beweegredenen/motivatie voor haar keuze vragen. Je kan ook vragen waarom ze je dit niet heeft willen vertellen.

Dan ben je natuurlijk altijd vrij om een vriendschap te verbreken als jij dit verschrikkelijk onoverkomelijk en walgelijk vindt.

De kans is groot dat je vriendin jou met deze instelling ook niet graag als vriendin heeft.

Ik zou zelf de vriendschap verbreken als mijn vriendin van me zou walgen en mijn keuzes zou veroordelen zónder mij überhaupt naar een motivatie gevraagd te hebben.

In goede vriendschappen kan je verschillen van mening over bepaalde zaken maar toch respect voor elkaar opbrengen.
Die collega die meende dit met je te moeten delen is sowieso een loser eersteklas. Tjongejonge, privacy is erg lastig voor sommige mensen.
quote:Katherina schreef op 15 juni 2010 @ 11:21:

[...]

Ik vind nazistisch gedachtengoed koesteren wel van een heel ander kaliber dan jezelf vrijwillig prostitueren.

Extreem rechts heet tegenwoordig niet meer nazistisch...

Maarre... waarom? Als je van mening bent dat seks iets is dat je uitsluitend binnen het huwelijk bedrijft met degene met wie je oud wilt worden, waarom zou je dan een vriendin die een notoire vreemdganger of huwelijksbreker blijkt niet uit je vriendenkring mogen verwijderen? Waarom zou je iemand die de ene scharrel na de andere heeft dan als vriendin moeten koesteren? Waarom zou je dan iemand die nog een stapje verder gaat en daar haar beroep van maakt wel in je vriendenkring moeten handhaven?
quote:Whiskers schreef op 15 juni 2010 @ 11:18:

Zou ik erachter komen dat een vriendin extreem rechts zou zijn dan gaat ze er ook uit.

Dat bedoel ik. Als iemand in mijn vriendenkring PVV zou stemmen, zou ik ernstig overwegen die vriendschap te verbreken. Dat past dan gewoon niet (meer) bij mij.

Iemand noemde mij bekrompen, waarom? Omdat ik niet kan begrijpen waarom iemand (m of v) zich prostitueert?

Dus als ik iets niet begrijp of afkeur, ben ik bekrompen?
een vriendin van mij doet ook iets voor mannen voor geld. Ik waardeer haar om wie zij is, wat zij doet staat daar los van.
In goede vriendschappen kan je verschillen van mening over bepaalde zaken maar toch respect voor elkaar opbrengen

Van mening verschillen: Ja. Maar het ligt er wel helemaal aan waarover....
Ik zou de wenkbrauwen wel even fronsen als mijn vriendin met zo'n boodschap naar me toe zou komen, maar goed: zolang het op vrijwillige basis is, ze aangesloten is bij de Rode Draad, en zij daar verder gelukkig mee is, prima.
Waarmee ik wil zeggen dat verschillende keuzes over normen en waarden een vriendschap niet per definitie in de weg hoeft te staan. Tenzij die keuzes zo mijlenver uiteen liggen, dat je niet anders kunt dan die vriendschap verbreken, maar dat is voor iedereen natuurlijk verschillend.
quote:Evidenza schreef op 15 juni 2010 @ 11:24:

NDH, weet je wel zeker dat het je vriendin betrof op de website? Stonden er foto's bij? En zo ja, zou het ook nog kunnen dat iemand haar een loer draait ofzo?

Als haar vriendin inderdaad heel discreet is, dan zal ze er in elk geval niet met naam en toenaam opstaan. Evt. foto's zijn dan vaak met een balkje voor de ogen of zoiets.

Als die vriendin op speciale (erkende) sexsites zou staan met een daarbij gericht email adres dan zou het m.i. geloofwaardiger zijn.

Ik zou het wel uitzoeken of het klopt, maar allereerst je vriendin daarvan op de hoogte stellen.
Ik heb een vriendin die een enorme sexdrive heeft. Zeker een paar jaar geleden, nam ze aan de lopende band mannen mee naar huis. We hebben er wel eens grappen over gemaakt dat ze zich er beter voor kon laten betalen, twee vliegen in één klap.

En volgens mij zou er geen verschil uitmaken, of ze zich ervoor laat betalen, of of ze al die mannen "gratis" meeneemt.

Met andere woorden, zou het jou wel wat uitmaken als je vriendin zich niet zou laten betalen voor haar "diensten"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven