Bedankt lijstje

15-06-2010 20:42 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke maand maak ik op me weblog een bedanktlijstje? Een wat? Een bedanklijstje. Het viel me op dat mensen wel een verlanglijstje maken maar nooit eens een lijstje van waar je dankbaar voor bent. En nu dacht ik; laat ik hem eens hier publiceren.

Mijn bedanktlijstje voor de afgelopen maand!:

Vrijgezellenfeest van Choco!Bruiloft van Choco!Mijn bed! (elke maand in me lijstje, WAT EEN HEERLIJK BED!!Mijn vrienden (ook elke maand in me bedanklijstje!Mijn huisje (moet er over 2 weken uit!! HELP!Leerding (veel geleerd de afgelopen maand over van alles en nog wat)Mijn printer die weer werkt!Mooi weer! Heerlijk in het vondel gezetenMijn nieuwe MP3-spelerTerugkomst van een vriendin die een half jaar weg wasMijn werkEn als laatste, Dit forum, tot nu toe erg leuk!Nou ben ik wel benieuwd waar jullie nou afgelopen maand dankbaar voor zijn!
quote:kaetje schreef op 15 juni 2010 @ 21:20:

Me is een aanwijzend voornaamwoord. Als je me gebruikt is dat dus in een zin waarin je voor je zou kunnen zien dat iemand "wijst". Als in: Heb je me in de stad zien lopen gisteren? Bij het woordje me kan iemand dan naar zichzelf wijzen.

Mijn is een bezittelijk voornaamwoord. Je gebruikt het om bezit aan te geven als in: van mij. Bijvoorbeeld: Dit is mijn boek en dat is jouw boek.

Als je dus wilt zeggen dat iets van jou is gebruik je mijn en niet me: Mijn weblog, mijn moeder.

*Schrijf de aantekening maar even over, dan gaan we daarna verder met de opdracht.*Het zal me ( aanwijzend voornaamwoord. ) Mijn ( bezittelijk voornaamwoord ) reet roesten , denkt TO waarschijnlijk.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
En ik denk steeds dat jij Yamuna bent, Kaetje Maar wel erg leuk dat je haar ava hebt genomen! Ben je al bijna uitgerekend ?
Boro!!
Ja, dat denk ik ook steeds Boro.
minny, 2 minuten geleden

quote:

chocolover schreef op 15 juni 2010 @ 21:23:

Lekkere ontgroening krijg jij

Vroeg of laat is iedereen de sjaak hier

Hier?? Dan ga ik maar weer snel naar 3000
Ik ben dankbaar voor me gedegen onderweis.
quote:minny schreef op 15 juni 2010 @ 21:29:

Ja, dat denk ik ook steeds Boro.Dat het jouw reet kan roesten ? Of ben je bang dat TO dat denkt en vrolijk door blijft "me-en" ?
quote:borodini schreef op 15 juni 2010 @ 21:31:

[...]

Dat het jouw reet kan roesten ? Of ben je bang dat TO dat denkt en vrolijk door blijft "me-en" ?

Dat Kaetje Yamuna is.
hier dan ook mijn positieve bijdrage:

* mijn zoontje dat afgelopen maand is geboren

* De anastesist die mijn bevalling draaglijk maakte door het zetten van een ruggeprik (na 12 uur non stop weeen)

* de VK die mij hielp bij de bevalling

* mijn vriend die een week lang pendelde tussen thuis en ziekenhuis en mij elke keer met bed en al naar ons zoontje bracht

* alle lieve vrienden en familie die op kraambezoek zijn gekomen

* de lieve kraamverzorgster die met veel geduld en moeite mijn zoontje aan de borstvoeding heeft gekregen

* het zonnetje dat me heel veel energie geeft

och ben momenteel gewoon een supergelukkig mens :D
quote:chocolover schreef op 15 juni 2010 @ 21:30:

minny, 2 minuten geleden

quote:

chocolover schreef op 15 juni 2010 @ 21:23:

Lekkere ontgroening krijg jij

Vroeg of laat is iedereen de sjaak hier

Hier?? Dan ga ik maar weer snel naar 3000 Ha, dat je hier de sjaak bent betekent niet dat je het daar niet ook kan zijn he?
In het begin dacht ik zelf dat ik Yamuna was!

En jullie moeten het nog heel lang met deze avator doen want ik ben pas in november uitgerekend. Ik verwacht me beeb dus nog lange nie!
@gelukkigmeisje: GEFELICITEERD!
Gefeliciteerd gelukkigmeisje!!

Gelukkigemama nu he
Kan "beeb" aub ook subiet op het nono lijstje?
quote:minny schreef op 15 juni 2010 @ 21:35:

[...]

Dat Kaetje Yamuna is. Dat kon ook nog ja
Hoezo? Me mannetje is haske trots dat hij een beeb met me heeft geklust!
quote:kaetje schreef op 15 juni 2010 @ 21:37:

In het begin dacht ik zelf dat ik Yamuna was!

En jullie moeten het nog heel lang met deze avator doen want ik ben pas in november uitgerkend. Ik verwacht me beeb dus nog lange nie!

November pas ? Voor mijn gevoel was het in november dat er speciaal voor jou een topic geopend werd .

Anyway..
Nee, dat is zo'n 3 maanden geleden. De tijd kruipt....
quote:amarettocola schreef op 15 juni 2010 @ 21:19:

[...]

Als we dan toch gaan mierenneuken,het is:

Aan wie vraag je dit zonder t

Oh Ik moest echt 4 keer lezen voordat ik doorhad over welke T je het nou precies had. Ik dacht al: Aan wie vraag je di?

Foutje
quote:kaetje schreef op 15 juni 2010 @ 21:20:

Me is een aanwijzend voornaamwoord. Als je me gebruikt is dat dus in een zin waarin je voor je zou kunnen zien dat iemand "wijst". Als in: Heb je me in de stad zien lopen gisteren? Bij het woordje me kan iemand dan naar zichzelf wijzen.

Mijn is een bezittelijk voornaamwoord. Je gebruikt het om bezit aan te geven als in: van mij. Bijvoorbeeld: Dit is mijn boek en dat is jouw boek.

Als je dus wilt zeggen dat iets van jou is gebruik je mijn en niet me: Mijn weblog, mijn moeder.

*Schrijf de aantekening maar even over, dan gaan we daarna verder met de opdracht.*

Me is geen aanwijzend voornaamwoord maar een wederkerend voornaamwoord.

Ik verveel me.

In jouw zin is het fout, moet mij mijn. Me is spreektaal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Anders maakt iemand even een topic aan over de Nederlandse taal. Kunnen we hier weer dankbaar zijn voor de mooie dingen de afgelopen maand
Niet te veel praatjes gelijk hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven