Hoogbegaafdheid kletstopic

16-06-2010 16:57 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb net te horen gekregen dat ik hoogbegaafd ben. Nooit geweten, en terugkijkend verklaart het heel veel. Alles valt in één keer op z´n plek.

Nu vertelde ik aan een collega kort dat dat bij mij was geconstateerd, en die reageerde er nauwelijks op en leek me in één keer als heel arrogant te beschouwen. Terwijl ik nog exact dezelfde persoon ben, en hijzelf juist wel eens de eigenschappen hiervan mij had toegeschreven (zonder het label).

Nu had degene met wie ik het erover heb gehad en die het had geconstateerd ook al geroepen dat als je een probleem hebt als ´minderbegaafde´, dit veel eerder geaccepteerd wordt door de omgeving dan hoogbegaafdheid.

Ik denk dat ik het nu maar een beetje voor mezelf hou en collega´s en kennissen dit niet zomaar ga vertellen. Maar wel jammer dat je kennelijk iets wat heel belangrijk voor je is niet zomaar kunt delen omdat het nog niet in de maatschappij geaccepteerd is.

Wat is jullie ervaring hiermee? En toen je hoorde dat je hoogdbegaafd was, hoe ben je er toen mee omgegaan? Ben je bijv. lid geworden van een vereniging? Voor jezelf gehouden of juist veel verteld aan anderen?
quote:yasmijn schreef op 16 juni 2010 @ 17:54:

[...]

Ja, maar jij sport! Jij hebt een goddelijk lichaam!

Wij die dat niet hebben, moeten het compenseren met ons IQ.Halloooooo zeg! Ik heb allebei.
quote:meds schreef op 16 juni 2010 @ 17:57:

[...]

Da's waar, er ging ook een wereld voor me open toen ik hoorde dat ik licht verstandelijk beperkt was. Ineens viel alles op zijn plaats, mijn mislukking in het onderwijs, mijn fouten met bankieren en het niet kunnen lezen...
Geen bijzonderheden
quote:Zamirah schreef op 16 juni 2010 @ 17:58:

[...]

Halloooooo zeg! Ik heb allebei. Neen, dat kan niet, het is het één of het ander. Kiezen, Zam!
Geen bijzonderheden
quote:meds schreef op 16 juni 2010 @ 17:52:

wat een gezellig geklessebes, jammer dat ik niet mee mag doen met mijn IQ van 65Zalig zijn de simpelen van geest, Meds. Ik vond je altijd al zo beperkt reageren.
quote:Inventora schreef op 16 juni 2010 @ 16:57:

Nu had degene met wie ik het erover heb gehad en die het had geconstateerd ook al geroepen dat als je een probleem hebt als ´minderbegaafde´, dit veel eerder geaccepteerd wordt door de omgeving dan hoogbegaafdheid.

Wat een domme opmerking; "Minderbegaafdheid wordt eerder geaccepteerd".
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:yasmijn schreef op 16 juni 2010 @ 17:58:

[...]

Neen, dat kan niet, het is het één of het ander. Kiezen, Zam!

kies voor het goddelijke lichaam!!

van je IQ wordt je alleen maar ongelukkig en voor je het weet wordt je gepest en heb je geen vrienden meer. pas op!
Zal vast mosterd zijn. Maar een IQ test meet niet steeds iets anders anders hadden we alle IQ testen wel door de plee kunnen spoelen. IQ testen zijn erop gemaakt om betrouwbaar je IQ te meten en dus ook elke keer dat je IQ gemeten wordt, hetzelfde te meten. Er zit wel iets een afwijking in omdat omgevingsinvloeden ook je score kunnen beïnvloeden. Maar je IQ blijft je hele leven hetzelfde. Je schoolsevaardigheden daarentegen niet want die kun je "trainen".

Een IQ van 130 of hoger op de WAIS3 geeft aan dat je hoogbegaafd bent. Heb je zo'n hoog IQ of was dat niet te meten bij je?
quote:lolapaloeza schreef op 16 juni 2010 @ 18:01:

[...]

Wat een domme opmerking; "Minderbegaafdheid wordt eerder geaccepteerd".

Daaruit blijkt dat Inventora totaal niet hoogbegaafd is. Nog niet misschien, ik zet er alles op.
Geen bijzonderheden
Hoogsensitieve mensen zijn allemaal jankballen en deze discussie is zo ver beneden mijn niveau dat ik hem nauwelijks kan volgen.
Is het topic al gesloten?

Nee?

TO: ga gewoon een test doen als je het zeker wilt weten en als je daar niet op vertrouwt, kun je toch gewoon je voordeel doen met de diagnose van je coach? Namelijk: je bent creatief en kunt goed verbanden leggen. Hele positieve punten, ook zonder het label HB. (overigens ook meerdere malen getest en in een universitaire studie naar HB meegedaan. Dus ik mag hier meeschrijven Ben niet heel creatief en speel geen D&D by the way)
Dat zeg ik....
quote:yasmijn schreef op 16 juni 2010 @ 18:03:

[...]

Daaruit blijkt dat Inventora totaal niet hoogbegaafd is. Nog niet misschien, ik zet er alles op.Ook je verzameling Grolschglazen?
Als een HB-er het woord 'minderbegaafd' gaat gebruiken, dan kan ie gelijk zijn label van zich af gooien
Geen bijzonderheden
quote:misschicken schreef op 16 juni 2010 @ 18:04:

[...]

Ook je verzameling Grolschglazen?Yep!
Geen bijzonderheden
Hoogsensitief is wat anders dan hoogbegaafd.

Wat is jouw niveau?
quote:skwieieiek schreef op 16 juni 2010 @ 18:03:

Hoogsensitieve mensen zijn allemaal jankballen en deze discussie is zo ver beneden mijn niveau dat ik hem nauwelijks kan volgen.Hoogbegaaahaaafd! Niet hsp
Toch vind ik het raar. Er wordt heel veel geforumd over adhd,Asperger autisme etc. Ik zie het zo vaak voorbij komen "eindelijk snap ik het"als iemand het label autisme heeft gekregen. Wat is het verschil met hoogbegaafdheid?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
minderbegaafd zijn is best lastig, zo duurde het twee weken voordat ik de tena lady goed in mijn slip bevestigen kon, daarvoor plakte ie steeds aan mijn clit
Meds!

quote:nouschi schreef op 16 juni 2010 @ 18:06:

Toch vind ik het raar. Er wordt heel veel geforumd over adhd,Asperger autisme etc. Ik zie het zo vaak voorbij komen "eindelijk snap ik het"als iemand het label autisme heeft gekregen. Wat is het verschil met hoogbegaafdheid?misschien omdat autisme een neurologische aandoening is?
quote:meds schreef op 16 juni 2010 @ 18:06:

minderbegaafd zijn is best lastig, zo duurde het twee weken voordat ik de tena lady goed in mijn slip bevestigen kon, daarvoor plakte ie steeds aan mijn clit Hebben ze je bij de hulpgroep goed opgevangen?
Waarom doe je niet hier de MENSA thuis test?

http://www.mensa.nl/lid-worden/doe-de-thuistest
Het verschil is dat TO niet hoogbegaafd is!

Er is geen IQ test aan te pas gekomen, das toch wel vereiste nummer 1.

En haar postings duiden er ook zeer zeker niet op.
Geen bijzonderheden
Denk dat het hier voornamelijk ligt aan het gebrek aan een goede diagnose/test.
Iedereen met een beetje verstand rolt goed door de thuistest.

En daarna mag je het echte werk gaan doen.
Geen bijzonderheden
quote:misschicken schreef op 16 juni 2010 @ 18:07:

[...]

Hebben ze je bij de hulpgroep goed opgevangen?Nee ik kwam terecht bij lotgenoten besnijdenis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven