**LDR deel 14**
donderdag 17 juni 2010 om 20:01
We waren eigenlijk allemaal lam geslagen en mn mama zei af en toe van die dingen: "dan zie ik toch het huis van *mn broertje* niet af" en "dan zie ik jou toch niet afstuderen" en "dan kunnen we dat bed van papa net zo laten staan, tegen de tijd dat hij kan lopen kan ik erin gaan liggen".
Die alternatieve studies zijn idd medisch maar nog niet wetenschappelijke bewezen alhoewel Leuven al goeie resultaten heeft geboekt. Het enige is dat Leuven normaal werkt met een primaire tumor (dus de eerste tumor die je hebt) en niet met een recidief (een tumor die terugkomt), maar volgens mij maakt dat weinig uit.
We zullen wel zien wat er morgen uit dat gesprek in Rdam komt. Mss gaat mn mama toch wel dat doen. Ik heb eigenlijk geen idee. Ben het huis "uitgevlucht" zodra ik kon....
Die alternatieve studies zijn idd medisch maar nog niet wetenschappelijke bewezen alhoewel Leuven al goeie resultaten heeft geboekt. Het enige is dat Leuven normaal werkt met een primaire tumor (dus de eerste tumor die je hebt) en niet met een recidief (een tumor die terugkomt), maar volgens mij maakt dat weinig uit.
We zullen wel zien wat er morgen uit dat gesprek in Rdam komt. Mss gaat mn mama toch wel dat doen. Ik heb eigenlijk geen idee. Ben het huis "uitgevlucht" zodra ik kon....
donderdag 17 juni 2010 om 20:04
Hahaha Isiss, die spin is al lang en breed bij de buren joh!
Mn moeder was net vorige week klaar met de reguliere behandeling. Dus daar hoeven we geen keus in te maken. dat vind ik ook zo onrechtvaardig. In elk geval hadden ze haar na al die ellende van bestraling, chemo en alle shit er om heen, een paar maanden tumor vrij kunnen gunnen! Maar nee hoor, dat ding is gewoon gaan groeien tijdens de laatste chemo
Mn moeder was net vorige week klaar met de reguliere behandeling. Dus daar hoeven we geen keus in te maken. dat vind ik ook zo onrechtvaardig. In elk geval hadden ze haar na al die ellende van bestraling, chemo en alle shit er om heen, een paar maanden tumor vrij kunnen gunnen! Maar nee hoor, dat ding is gewoon gaan groeien tijdens de laatste chemo
donderdag 17 juni 2010 om 20:11
Dat is wel erg heftig, je verwacht inderdaad dat de tumor kleiner wordt als er zo agressief behandeld wordt. Hopelijk komen de kloterige bijwerkingen van de kanker niet te snel en blijft je moeder voorlopig zo pijnvrij mogelijk. We duimen hier mee voor 'n succesvolle alternatieve behandeling.
(en dat de spin (hopelijk naar de boven )buren is gegaan, is idd ook nog 'n optie. Hij zat vlakbij 't open raam, naar buiten is veel relaxter)
(en dat de spin (hopelijk naar de boven )buren is gegaan, is idd ook nog 'n optie. Hij zat vlakbij 't open raam, naar buiten is veel relaxter)
donderdag 17 juni 2010 om 20:12
Isiss het grappigste vind ik nog dat ik al vaker precies hetzelfde verhaal heb gelezen van je. Maar dan zat de spin eerst ergens anders. Of ging je R halen en was hij weg. Maar I'm with Nemo, als ze binnen kunnen komen kunnen ze ook weer naar buiten. Heb je nou nog geen spinnenvanger aangeschaft? Vijf euro bij de blokker en elke cent waard:
Nemo, dat vind ik ook onrechtvaardig en hard. Ga je door die hel van chemo, en helpt het helemaal niet (of laat ik het zo zeggen, helpt het niet zoveel dat je tenminste een tijdje tumorvrij bent). In het begin zag het er wel hoopvol uit toch? Ga jij ook mee naar Rotterdam? Nemen je ouders weleens een verder familielid of vriend mee, die er wat verder vanaf staat? Of zijn ze zelf zo helder om daarna nog precies te weten wat er gezegd is en ook de goeie dingen te vragen? Misschien wel omdat ze helaas hier nu al best wat ervaring mee hebben.
Zit je nu alleen? Ik snap heel goed dat je moeder nu denkt aan wat ze niet meer gaat meemaken en wat ze wel verwacht had, maar ik vind het wel gruwelijk hard zeg, om je dat te realiseren.
Nemo, dat vind ik ook onrechtvaardig en hard. Ga je door die hel van chemo, en helpt het helemaal niet (of laat ik het zo zeggen, helpt het niet zoveel dat je tenminste een tijdje tumorvrij bent). In het begin zag het er wel hoopvol uit toch? Ga jij ook mee naar Rotterdam? Nemen je ouders weleens een verder familielid of vriend mee, die er wat verder vanaf staat? Of zijn ze zelf zo helder om daarna nog precies te weten wat er gezegd is en ook de goeie dingen te vragen? Misschien wel omdat ze helaas hier nu al best wat ervaring mee hebben.
Zit je nu alleen? Ik snap heel goed dat je moeder nu denkt aan wat ze niet meer gaat meemaken en wat ze wel verwacht had, maar ik vind het wel gruwelijk hard zeg, om je dat te realiseren.
donderdag 17 juni 2010 om 20:33
Ja, die spinnenvanger. Daar denk ik pas aan als ik een spin zie, niet als ik bij de Blokker in de buurt ben. Ga er morgen uit m'n werk meteen een halen.
(de vorige keer was vorig jaar, op de dag dat R. voor twee weken naar Marokko vertrok, heb de deur van die kamer niet meer open gedaan toen ik alleen was (en het sleutelgat afgeplakt)).
Het is echt onbevattelijk lijkt me, als je jong bent moeten beseffen dat je binnen niet al te lange tijd dood gaat. Ik kan me niet voorstellen hoe dat voor jezelf moet voelen.
(de vorige keer was vorig jaar, op de dag dat R. voor twee weken naar Marokko vertrok, heb de deur van die kamer niet meer open gedaan toen ik alleen was (en het sleutelgat afgeplakt)).
Het is echt onbevattelijk lijkt me, als je jong bent moeten beseffen dat je binnen niet al te lange tijd dood gaat. Ik kan me niet voorstellen hoe dat voor jezelf moet voelen.
donderdag 17 juni 2010 om 20:39
Hier heb ik trouwens noooooooooit spinnen maar hier heb je dan wat anders: kakkerlakken. Hier heb ik er nog nooit één gezien (in mijn nieuwe huis) maar het wordt nu pas warm natuurlijk. Het is vrij nieuw dus weinig kieren en scheuren waar ze in kunnen (ik las dat een kakkerlak zich heel lekker voelt als hij overal tegen zijn lichaam druk voelt, ik weet er nu alles van, heb me helemaal suf gelezen over kakkerlakken). Ik vind het zo vies, en ik wil ze niet doodmaken, vooral omdat ze ook best groot zijn (bv tussen de 2 en 6 cm.) en ik dan het gevoel heb dat ik een muis doodmaak ofzo. Ik wil er ook mijn schoenen niet vies mee maken, gat-ver. Als je een kleine tor of kakkerlakachtige doodtrapt hoor je het altijd al kraken. De eerste keer dat ik dat hoorde kon ik een half jaar geen chips meer eten.
Nu heb ik altijd spray in de buurt Toen we op Cuba waren waren we een avond uit geweest, en ik had open schoenen aan. Toen kwamen we op een stuk stoep waar echt meer dan tien kakkerlakken zaten, het was een restaurant waar ze het afval buitengezet hadden oid. Mijn vriend ging die toen doodtrappen terwijl hij er overheen liep (Gat-Ver) en ik had open schoenen aan (GAT-VER). Niet dat er iets op me kwam maar die herinnering zorgt nog voor rillingen.
Ik ekn trouwens ook iemand die eens echt een muis doodgetrapt heeft toen hij 's nachts de trap af liep naar het toilet (wat een tijden he, dat er mensen waren die boven geen wc hadden ). Met blote voeten
Nu heb ik altijd spray in de buurt Toen we op Cuba waren waren we een avond uit geweest, en ik had open schoenen aan. Toen kwamen we op een stuk stoep waar echt meer dan tien kakkerlakken zaten, het was een restaurant waar ze het afval buitengezet hadden oid. Mijn vriend ging die toen doodtrappen terwijl hij er overheen liep (Gat-Ver) en ik had open schoenen aan (GAT-VER). Niet dat er iets op me kwam maar die herinnering zorgt nog voor rillingen.
Ik ekn trouwens ook iemand die eens echt een muis doodgetrapt heeft toen hij 's nachts de trap af liep naar het toilet (wat een tijden he, dat er mensen waren die boven geen wc hadden ). Met blote voeten
donderdag 17 juni 2010 om 20:40
Sinds ik katten heb, heb ik veel minder last van insekten in huis. Dat gaat dan zo:
- Kijk eens kat, daar zit een leuke spin voor je!
- Oh leuk!
*Pootje wordt op spin gezet*
Eventueel volgt er dan nog een kat&spin spelletje, maar het probleem is dan meestal snel opgelost.
Isiss, heb jij geen kat? Door je Avatar zou ik denken van wel
- Kijk eens kat, daar zit een leuke spin voor je!
- Oh leuk!
*Pootje wordt op spin gezet*
Eventueel volgt er dan nog een kat&spin spelletje, maar het probleem is dan meestal snel opgelost.
Isiss, heb jij geen kat? Door je Avatar zou ik denken van wel
donderdag 17 juni 2010 om 20:56
Nee, geen kat(ten) meer, wel gehad. Voor vliegen was dat wel handig, al zijn er door de vliegenjacht wel de nodige breekbare spullen gesneuveld. Grote spinnen moesten ze niet, dan renden ze keihard weg.
Kakkerlakken zijn idd vies, maar ik heb er minder moeite mee dan met spinnen. In Griekenland zitten ook van die grote, gatver.
donderdag 17 juni 2010 om 22:23
Ieeeeeeh spinnen, ik moet ze ook niet. Ik weet niet of jullie die film kennen, Anaphobia ofzo en sindsdien zijn spinnen niet meer mijn beste vriendjes en ga ik ze het liefste uit de weg... En dat is in Australie eigenlijk nog een beetje erger geworden, want daar zijn ze allemaal heel erg giftig. Op een gegeven moment durfde ik de container niet meer open te doen zonder te controleren of er geen spinnetje onder zat...
Wat trouwens er trouwens ook eng uitziet is macrofauno; als je echt monster wil zien dan moet je een beetje water door de microscoop bekijken
Wat trouwens er trouwens ook eng uitziet is macrofauno; als je echt monster wil zien dan moet je een beetje water door de microscoop bekijken
vrijdag 18 juni 2010 om 08:53
The day after.
Ben nog steeds verdwaasd eigenlijk.
Denk elke keer: chemo, bestraling, positief denken, het hele eetpatroon omgegooid, wáárom heeft dat niet eens een klein beetje geholpen?!
Ze is notabene vorige week goedgekeurd voor haar rijbewijs, voor een jaar! We zagen het echt allemaal zitten.
Ik weet ook niet of ik nu hoop moet houden voor die studies, of juist me er bij neer moet leggen dat ze er niet meer gaat zijn binnenkort. Die hoop die elke keer wordt weggenomen (of niet) is echt killing. Elke keer weer.
Ben nog steeds verdwaasd eigenlijk.
Denk elke keer: chemo, bestraling, positief denken, het hele eetpatroon omgegooid, wáárom heeft dat niet eens een klein beetje geholpen?!
Ze is notabene vorige week goedgekeurd voor haar rijbewijs, voor een jaar! We zagen het echt allemaal zitten.
Ik weet ook niet of ik nu hoop moet houden voor die studies, of juist me er bij neer moet leggen dat ze er niet meer gaat zijn binnenkort. Die hoop die elke keer wordt weggenomen (of niet) is echt killing. Elke keer weer.
vrijdag 18 juni 2010 om 09:02
Ik zou echt niet weten wat je moet doen Nemo. Kan me voorstellen dat hoop die iedere keer weggenomen wordt gekmakend is. Kan me ook voorstellen dat geen hoop hebben gekmakend is.
voor jou en ik wou dat dat wat meer was dan lettertjes op een beeldscherm.
Moet je dingen doen vandaag? Werk of school? Of ga je naar je ouders?
voor jou en ik wou dat dat wat meer was dan lettertjes op een beeldscherm.
Moet je dingen doen vandaag? Werk of school? Of ga je naar je ouders?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
vrijdag 18 juni 2010 om 09:34
Ik wil er gewoon voor wegrennen.
Mn zusje net aan de lijn die heeft dan gisteren met mn ouders gepraat en allemaal dingen gezegd die ze nog graag zou willen zeggen. Ik zou niet weten wat ik nog wil zeggen. Niks geloof ik. Mn papa moest echt heel hard huilen zei ze. Nou ik vind het knap dat ze daar dan bij blijft. Ik kan het niet. Ik wil weg. ik ga weg.
En vandaag ook.
Ik had best meegekund, maar ik wil gewoon niet.
Mn zusje net aan de lijn die heeft dan gisteren met mn ouders gepraat en allemaal dingen gezegd die ze nog graag zou willen zeggen. Ik zou niet weten wat ik nog wil zeggen. Niks geloof ik. Mn papa moest echt heel hard huilen zei ze. Nou ik vind het knap dat ze daar dan bij blijft. Ik kan het niet. Ik wil weg. ik ga weg.
En vandaag ook.
Ik had best meegekund, maar ik wil gewoon niet.
vrijdag 18 juni 2010 om 09:42
Nog maar een dan, omdat er geen betere toetsen te vinden zijn.
Godsamme Nemo, wat moet een mens daarmee? Ieder doet dit soort dingen op zijn eigen manier, of je nou juist daar wil zijn of juist je gewone dingen wil doen, het een is niet 'beter' dan het ander.
En als er niets is wat jij nu heel erg wil zeggen is dat ook een mooi teken: dat je namelijk altijd al alles bij haar kwijt kon.
Godsamme Nemo, wat moet een mens daarmee? Ieder doet dit soort dingen op zijn eigen manier, of je nou juist daar wil zijn of juist je gewone dingen wil doen, het een is niet 'beter' dan het ander.
En als er niets is wat jij nu heel erg wil zeggen is dat ook een mooi teken: dat je namelijk altijd al alles bij haar kwijt kon.
I only get one shot at life - so I shoot to kill