Tasmanie?
woensdag 16 juni 2010 om 22:59
Wie is er ooit in Tasmanie geweest en kan mij er wat over vertellen??? Heb plannen om volgend jaar naar Nieuw Zeeland te gaan (2e keer) en wil dat graag combineren met iets anders. Nu heb ik dus bedacht dat ik het met Tasmanie zou kunnen combineren.
Is het makkelijk om als solo-backpacker rond te reizen en hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken? En natuurlijk wat is wél en wat niet de moeite waard?
Alvast bedankt!
Is het makkelijk om als solo-backpacker rond te reizen en hoeveel tijd moet ik ervoor uittrekken? En natuurlijk wat is wél en wat niet de moeite waard?
Alvast bedankt!

woensdag 16 juni 2010 om 23:45
Heb er niet gebackpackt, dus over dat aspect kan ik je niets zeggen, maar Tasmanie is wel een hele goede herinnering! Prettig landschap, beetje ouderwets (Engels ouderwets ). Ben er een ruime week geweest en heb de gebruikelijke plekken gezien langs de route Hobart - Bicheno - Launceston - Hobart.
Port Arthur (openluchtmuseum over de convicts), Salamanca markt in Hobart. Scones en jam in een tea shop vlakbij de Richmond Bridge. Scallops eten in de haven van Hobart, bessen plukken op een farm, oesters bij de snackbar in Bicheno, glaasje wijn erbij, en er staan op veel plaatsen publieke bbq's (maar dat was relatief duur vergeleken met uit eten).
Wandelschoenen niet vergeten. Cradle Mountain was erg mooi, wel bizar hoe anders het weer daar is van de rest van het eiland - nat, mistig en kil. Freycinet, met Wineglass Bay, is ook prachtig.
Verwacht geen bruisend nachtleven of zo (sterker - de restaurants gaan erg vroeg dicht, dus je moet op tijd gaan eten), maar het is er fijn. Ik vond een week eigenlijk veel te kort.
Port Arthur (openluchtmuseum over de convicts), Salamanca markt in Hobart. Scones en jam in een tea shop vlakbij de Richmond Bridge. Scallops eten in de haven van Hobart, bessen plukken op een farm, oesters bij de snackbar in Bicheno, glaasje wijn erbij, en er staan op veel plaatsen publieke bbq's (maar dat was relatief duur vergeleken met uit eten).
Wandelschoenen niet vergeten. Cradle Mountain was erg mooi, wel bizar hoe anders het weer daar is van de rest van het eiland - nat, mistig en kil. Freycinet, met Wineglass Bay, is ook prachtig.
Verwacht geen bruisend nachtleven of zo (sterker - de restaurants gaan erg vroeg dicht, dus je moet op tijd gaan eten), maar het is er fijn. Ik vond een week eigenlijk veel te kort.
donderdag 17 juni 2010 om 11:30
Ik ben er ook geweest.
Op zich wel als backpackers, maar ik had me op dat moment aangesloten bij een groepje die auto's hadden. Dus niet met het openbaar vervoer gereisd.
Geweldig leuk eiland.
Cradle Mountain vond ik ook erg mooi.
Hobart is een leuke stad.
We zijn in een week het eiland rond gereden geloof ik.
Op zich wel als backpackers, maar ik had me op dat moment aangesloten bij een groepje die auto's hadden. Dus niet met het openbaar vervoer gereisd.
Geweldig leuk eiland.
Cradle Mountain vond ik ook erg mooi.
Hobart is een leuke stad.
We zijn in een week het eiland rond gereden geloof ik.
vrijdag 18 juni 2010 om 13:52
Zeker wel een aanrader, als je van natuur, wandelen, sightseeing, dorpjes (en kleine stadjes) en rust houdt. In totaal 5 maanden in OZ en NZ geweest en hier de leukste ervaringen met lokale bewoners gehad, super aardig en gastvrij, nadat ze even de kat uit de boom hebben gekeken 
Ben er 1 maand geweest, auto goedkoop gehuurd en verder gecampeerd. Ben ook een groot fan van nieuw-zeeland en vond Tasmanie hier best wel mee te vergelijken. Altijd gezegt dat als ik zou emigreren dit naar Tassie zou zijn!

Ben er 1 maand geweest, auto goedkoop gehuurd en verder gecampeerd. Ben ook een groot fan van nieuw-zeeland en vond Tasmanie hier best wel mee te vergelijken. Altijd gezegt dat als ik zou emigreren dit naar Tassie zou zijn!

zaterdag 19 juni 2010 om 11:15
Heb in totaal 5 weken vrij, dus ik ga uit van 4 weken om NZ en ?? te gaan bereizen. Ben nog nooit in Australie geweestquote:Leentjuh77 schreef op 18 juni 2010 @ 13:52:
Ben ook een groot fan van nieuw-zeeland en vond Tasmanie hier best wel mee te vergelijken. Altijd gezegt dat als ik zou emigreren dit naar Tassie zou zijn!
Is het dan niet dubbelop als ik naar NZ en Tasmanie zou gaan? Zou ik dan niet juist moeten kiezen voor wat anders, of is Tasmanie toch niet helemaal hetzelfde als NZ?
quote:bergamot schreef op 18 juni 2010 @ 15:00:
zou je eventueel later nog eens terug kunnen komen?Ja, en dan wrs weer in combi met NZ. Heb daar familie wonen en als ik toch al zo dicht bij hun ben, wil ik ze toch toch ook graag weer zien!
Ben ook een groot fan van nieuw-zeeland en vond Tasmanie hier best wel mee te vergelijken. Altijd gezegt dat als ik zou emigreren dit naar Tassie zou zijn!
Is het dan niet dubbelop als ik naar NZ en Tasmanie zou gaan? Zou ik dan niet juist moeten kiezen voor wat anders, of is Tasmanie toch niet helemaal hetzelfde als NZ?
quote:bergamot schreef op 18 juni 2010 @ 15:00:
zou je eventueel later nog eens terug kunnen komen?Ja, en dan wrs weer in combi met NZ. Heb daar familie wonen en als ik toch al zo dicht bij hun ben, wil ik ze toch toch ook graag weer zien!
zaterdag 19 juni 2010 om 11:18
en nog even extra info; aan NZ vond ik vorige keer het fiordland heel bijzonder, de glaciers en lake tekapo, ben in de milford geweest en wil nu de doubtful (overnight) en steward island wil ik ook gaan zien.
Daarnaast houd ik wel van de extreme landschappen - meer dan van cultuur. Zo vind ik IJsland ook een geweldige bestemming om vakantie te vieren!
Daarnaast houd ik wel van de extreme landschappen - meer dan van cultuur. Zo vind ik IJsland ook een geweldige bestemming om vakantie te vieren!
zaterdag 19 juni 2010 om 13:02
ben vorig jaar juni een week op tasmanie geweest (mijn beste vriendin heeft een huisje daar). was echt heel erg mooi, maarrrr... ik zou er niet in juni/juli naar toe gaan. het was echt heel erg koud en regenachtig. ik kwam ook net van bali waar het lekker elke dag 35 graden was. wellicht een te extreme omschakeling.
hoop dit jaar in oktober/november terug te gaan.
hoop dit jaar in oktober/november terug te gaan.
zondag 20 juni 2010 om 20:49
Geen land is hetzelfde, maar vind het wel een beetje vergelijkbaar. BTW ook een groot IJsland fan! Maar als je echt iets anders wilt kun je misschien beter een land in azie kiezen, zijn ook de tussenstops voor NZ dus kost je weinig tot niks extra. Vanauit bangkok kun je makkelijk overal heen. (Nepal ook super!)
zondag 20 juni 2010 om 21:26
Hmmm, Azie....dat heeft mij nou nog nooit getrokken...voornl vanwege de inentingen die je ervoor moet halen, maar nog meer omdat ik wel van de westerse toiletten houd....*ja echt waar - ik schaam me er zelfs een beetje voor*
Maar wel fijn dat je meedenkt!
Ik ga trouwens ergens in februari en/of maart
Maar wel fijn dat je meedenkt!
Ik ga trouwens ergens in februari en/of maart

woensdag 13 maart 2013 om 06:17