Wat doe je als intimiteit met je partner.....

21-06-2010 08:53 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer dan 10 jaar getrouwd met een hele lieve, knappe, gezellige man met humor. Hij is zonder meer mijn allerbeste vriend en ik vind hem ook nog steeds woest aantrekkelijk.

Maar zodra we sex hebben verandert hij in een standbeeld met maar een doel: zo snel mogelijk zijn kwak kwijtraken. Er is geen kus, geen knuffel, geen aanrakingen en vaak kijkt hij ook nog niet eens naar me. Hij is het hele medische en therapeutische circuit door geweest om daar verandering in te brengen, maar dat is niet niet gelukt, hoe erg hij ook zijn best heel gedaan. Het zit gewoon niet in hem, heeft waarschijnlijk nooit in hem gezeten (en daar zit mijn aandeel in deze, ik heb dat niet onderkend in het verleden), hij snapt niets van intimiteiten en heeft geen idee hoe hij daar iets aan kan doen.

En daar zit ik dan, met míjn behoefte aan sex en aanverwant lichamelijk contact en vastbesloten deze relatie alsnog te laten slagen (dat is ie al jaren, geslaagd, echt waar!!). Maar hoe doe ik dat? Ik ben zooooo benieuwd hoe andere stellen een weg vinden in iets dergelijks.
anoniem_18629 wijzigde dit bericht op 21-06-2010 09:14
Reden: Schrijffout
% gewijzigd
Wij hebben er ook last van. Op een iets andere manier dat wel maar het komt op hetzelfde neer dat ik niet geniet van de (weinige) sex die we hebben.

We hebben relatietherapie gehad en daaruit hebben we een opdracht gekregen die erg goed voor ons werkt.

We moesten allebei een stuk of 10 kaartjes maken met daarop geschreven wat we prettig vinden of wat we een keer zouden willen doen.

Dit kan zijn van een bepaald standje maar ook letterlijk "ik wil dat je me meer knuffelt"

Elke week (of welke periode je maar wilt) pak je een kaartje voor elkaar. Dus ik pak een kaartje van hem en hij pakt een kaartje met mijn tekst.

Dit ga je dan uitvoeren (ergens in die periode).

Het komt er op neer dat je beter te weten komt wat de ander graag zou willen zonder elke keer weer die gesprekken en dat je het ook voor elkaar over hebt om het te doen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Dat is al een tijdje he? Ik ken je van een ander topic...
Maeijken: Alle goede adviezen ten spijt, we hebben werkelijk alles er aan gedaan om er met elkaar uit te komen, maar het is niet gelukt. Hij is een soort van a-sexueel denk ik en daar kan hij niets aan doen.

Pilous: Dank je, is idd al een tijdje aan de gang, een jaar of 6.
En hij is niet latent homo.
Wil hij veranderen?

Zo niet, of hij zegt dat hij zijn best doet, is er denk ik maar 1 afweging die je kan maken... Mee leren leven of de relatie beëindigen.
"Er is geen kus, geen knuffel, geen aanrakingen en vaak kijkt hij ook nog niet eens naar me. Hij is het hele medische en therapeutische circuit door geweest om daar verandering in te brengen,"

Dit snap ik niet zo goed. Moet je daarvoor het medische circuit in? Durft ie je niet aan te raken te knuffelen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb het gehad in mijn huwelijk, hetzelfde probleem. We zijn in therapie geweest, maar de opdrachten die we kregen, daar wilde hij niet aan. Toen hebben we afgesproken, dat we allebei vrij waren, hij kon doen wat hij wilde en ik kon doen wat ik wilde.

Uiteindelijk zijn we gescheiden, omdat ik het niet meer volhield. Vooral omdat ik het gevoel had in mijn huwelijk, moeder,vader, verzorgster, maar geen maatje of vrouw was.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Mijn man durft mij idd niet aan te raken, hij heeft het oprecht geprobeerd, meerdere keren, maar hij raakt er vreselijk van in de stress. Op zo'n manier hoeft het van mij niet.

En een medische oorzaak had dat niet, daar zijn we nu ook achter.

Ik heb niet het gevoel dat ik alleen zijn verzorgster ben, mijn man is mijn maatje, die respect voor mij heeft en dat op zijn manier ruimschoots laat blijken. Ik ben dan ook vastbesloten iets van het huwelijk wat ik met hem ben aangegaan te maken. Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar hoe andere stellen hier in staan, misschien kan ik daar iets van leren.
Heeft jouw partner een vervelende seksuele ervaring gehad in het verleden? Is het voor jullie duidelijk waar het probleem vandaan komt?
En als jullie niet gaan seksen, geeft hij je dan wel een knuffel of een kriebel? Of gewoon totaal niks?
Jeetje wat moeilijk!

Wil hij het wel veranderen? Weet hij waarom hij je niet "kan" of wil aanraken?

Wat Suus zegt dus..
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Hij heeft een prikkel om zijn kwak kwijt te raken, verder niets.

Geen behoefte aan een kus, een knuffel of ander lichamelijk contact dus, hij weet niet hoe het voelt om die behoefte te hebben, het zit niet in hem. En hij heeft geen vervelende ervaringen gehad in het verleden.
Okee Beukenootje dat bied iig perspectief. Het is dus een kwestie van DOEN. Dat hij er geen behoefte aan heeft is heel vervelend maar aangezien hij geen nare ervaringen heeft in het verleden lijkt het me niet onoverkomelijk om gewoon wel te knuffelen en te strelen ookal heeft HIJ er geen behoefte aan. Snap je wat ik bedoel?
En als dat hem zóveel stress bij hem teweeg brengt dat hij ligt te trillen als een rietje (is echt gebeurd!), moet ik hem dan dwingen? Of als hij als een standbeeld naast me zit, met zijn arm om mij heen geslagen, is dat voor mij genoeg? Meer zit er niet in bij hem, echt niet.

De gewone kus en knuffel doet ie inmiddels wel hoor, maar met sex, niets
Dat dacht ik ook Suus.

Maar hoe ging het in het begin van de relatie dan? Er is wel gezoend neem ik aan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Redelijk herkenbaar. Alleen probeert mijn man het wel erg. Hij voelt er dan wel niet zoveel bij en het is soms een beetje 'gemaakt' maar hij merkt dat ik het wel heel prettig vind. En hij zal waarschijnlijk een mega gepassioneerd iemand worden maar dat geeft niet.

Hoe gaat het als je sex hebt zonder gelijk te neuken. Dat jij hem bijvoorbeeld masseert of verleid zonder direct te zorgen dat hij klaarkomt. Misschien dat hij er op die manier aan went dat aanraken heel fijn kan zijn en niet altijd uit hoeft te draaien op sex. Of samen in bad gaan of douchen....heel intiem maar niet per definitie een begin van neuken.
quote:Beukenootje schreef op 21 juni 2010 @ 09:55:

En als dat hem zóveel stress bij hem teweeg brengt dat hij ligt te trillen als een rietje (is echt gebeurd!), moet ik hem dan dwingen? Of als hij als een standbeeld naast me zit, met zijn arm om mij heen geslagen, is dat voor mij genoeg? Meer zit er niet in bij hem, echt niet.

De gewone kus en knuffel doet ie inmiddels wel hoor, maar met sex, nietsMaar dan kan hij die "gewone"kus en knuffels toch ook voor de seks doen?
Maar als hij geen nare ervaringen heeft, waarom dan die stress??

Dat begrijp ik niet helemaal.
Kan het zijn dat je man niet helemaal eerlijk is? Dat hij toch iets naars heeft meegemaakt? Kan hij uitleggen waarom hij zo in de stress schiet? En heel ver gezocht, is hij wel eens getest op het syndroom van Asperger of een andere autisme- gerelateerde stoornis?

Mijn zoontje heeft Asperger, en die vind aanrakingen bijzonder onprettig. Hij knuffelt mij wel eens, maar dat is heel erg gemaakt. Troosten met lijfelijk contact en een aai over de bol wijst hij af, dat vind hij echt heel erg naar.
Hier ook redelijk herkenbaar.

Heeft hij wel seksuele fantasieen?

Zou het kunnen dat hij onzeker is over zijn bedprestatie(s)?

Zou het kunnen dat hij onzeker is over zijn lichaam?

Misschien is het leuk om iets samen te doen dat wel lichamelijk is maar waar niet direct iets seksueels bij komt kijken: dansen, massagecursus, bodypainten, wellnessdingen zoals elkaar scrubben/scheren/met modder insmeren ofzo. Zodat hij wat meer vertrouwd raakt met lichamelijkheid.

Mijn man vindt het bijvoorbeeld heerlijk als ik hem kriebel met een stokje met een veertje (zat een keer bij een plant, kattenspeeltje doet het ook goed (katten vinden er toch geen klap aan)), dat is niet gelijk seksueel maar wel intiem.
wil je man zelf wel aangeraakt worden? Of dat ook niet?
quote:Vl43inder schreef op 21 juni 2010 @ 10:12:

Hier ook redelijk herkenbaar.

Heeft hij wel seksuele fantasieen?

Zou het kunnen dat hij onzeker is over zijn bedprestatie(s)?

Zou het kunnen dat hij onzeker is over zijn lichaam?

Misschien is het leuk om iets samen te doen dat wel lichamelijk is maar waar niet direct iets seksueels bij komt kijken: dansen, massagecursus, bodypainten, wellnessdingen zoals elkaar scrubben/scheren/met modder insmeren ofzo. Zodat hij wat meer vertrouwd raakt met lichamelijkheid.

Mijn man vindt het bijvoorbeeld heerlijk als ik hem kriebel met een stokje met een veertje (zat een keer bij een plant, kattenspeeltje doet het ook goed (katten vinden er toch geen klap aan)), dat is niet gelijk seksueel maar wel intiem.
Bij kattenspeeltje bedoel ik dan niet zo'n opwindmuis natuurlijk, waar mijn man dan in zijn blote plassert achteraan gaat......

Eerder dit:

Is hij niet (seksueel) autistisch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven