Dweilen

dinsdag 22 juni 2010 om 19:28
dinsdag 22 juni 2010 om 19:33
dinsdag 22 juni 2010 om 19:35
dinsdag 22 juni 2010 om 19:37
Ik heb de Leifheit piccolo picobello ook na diverse goedkope flutdingen. Bevalt me goed. Geen stukjes spons meer. Geen mega plassen water op de vloer. Geen gedoe met uitwringen van losse hoesjes. Gewoon het idee van een sponsdweil maar dan met microvezel spons die goed blijft zitten en bovendien uitwasbaar is. Uitwringen gaat gewoon door de schuif op de stok naar beneden te doen. Ben er zeer tevreden over. Al betaal je er ook wat voor.

dinsdag 22 juni 2010 om 19:37
Nooit begrepen wat dweilen in de ogen van veel mensen nou zo ingewikkeld maakt. Ik heb gewoon een ouderwetse schrobber op een steel en een vloerwisser. Om te dweilen maak ik een sopje van groene zeep. Daar gooi ik een schone dweil in, die wring ik een klein beetje uit, slinger 'm om de schrobber en wis er lekker de vloer mee. Zit er ergens een wat hardnekkige vlek dan even met de haren van de schrobber overheen borstelen. Als de hele vloer nattig gedweild is dan trek ik de boel droog met de vloerwisser. Het laatste plasje dweilwater dat er overblijft na het wissen neem ik op met de (dan uitgewrongen dweil) of met een handdoek die toch in de was moet.
Poetsen en wassen doe ik een keer per week, dus na gebruik kunnen de dweil en de handdoek meteen de wasmachine in. Heel ouderwets, maar vele malen makkelijker (en goedkoper) dan welke moderne geavanceerde spullen dan ook.
Poetsen en wassen doe ik een keer per week, dus na gebruik kunnen de dweil en de handdoek meteen de wasmachine in. Heel ouderwets, maar vele malen makkelijker (en goedkoper) dan welke moderne geavanceerde spullen dan ook.
dinsdag 22 juni 2010 om 19:44
Jahaa.. ook schoonmaken is een vak: niet alleen het gereedschap bepaalt het succes
Uber andijvie... Heb ooit profi leren dweilen op een vakantiebaantje met een echte zwabber:
maak een baan van +/- 1 m brede liggende platte "achten" terwijl je langzaam achteruit loopt. Vergt ff oefenen maar dan is t zo gebeurd.
Van te voren ff stofzuigen of goed vegen, niets zo iritant als scherpe steentjes etc in je natte dweil , zwabber of zwivver.
Uber andijvie... Heb ooit profi leren dweilen op een vakantiebaantje met een echte zwabber:
maak een baan van +/- 1 m brede liggende platte "achten" terwijl je langzaam achteruit loopt. Vergt ff oefenen maar dan is t zo gebeurd.
Van te voren ff stofzuigen of goed vegen, niets zo iritant als scherpe steentjes etc in je natte dweil , zwabber of zwivver.
dinsdag 22 juni 2010 om 19:46
quote:ch4rlie schreef op 22 juni 2010 @ 19:44:
Jahaa.. ook schoonmaken is een vak: niet alleen het gereedschap bepaalt het succes
Van te voren ff stofzuigen of goed vegen, niets zo iritant als scherpe steentjes etc in je natte dweil , zwabber of zwivver.Waarin?? Ohh nu het vetgedrukt staat zie ik het. Je bedoelt swiffer
Van te voren ff stofzuigen of goed vegen, niets zo iritant als scherpe steentjes etc in je natte dweil , zwabber of zwivver.Waarin?? Ohh nu het vetgedrukt staat zie ik het. Je bedoelt swiffer
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 22 juni 2010 om 19:51
Grappig, ik ben juist begonnen met moppen etc. (veel schoonmaakhuisjes gehad vroeger). Kon er nooit goed mee overweg, zeker als er geen vloerwisser in huis was om de geweekte vloer mee schoon te trekken na het zwabberen. Ik zweer bij met de hand uitwringen (wel met huishoudschoenen aan) omdat je alleen dan goed kunt bepalen hoe nat/vochtig je de boel wilt hebben. Vind ik dan. Met een mop etc. lukt me dat nooit goed.
Ik heb trouwens geen houten vloer; die zou ik persoonlijk ook niet dweilen maar vegen met een zachte bezem.
Ik heb trouwens geen houten vloer; die zou ik persoonlijk ook niet dweilen maar vegen met een zachte bezem.
dinsdag 22 juni 2010 om 19:58
quote:heelveelkleurig schreef op 22 juni 2010 @ 19:51:
Ik heb trouwens geen houten vloer; die zou ik persoonlijk ook niet dweilen maar vegen met een zachte bezem. Mijn parketvloer is soms gewoon vies hoor. Heb een hond, die heeft wel eens ongelukjes, loopt door water en zand enz. Er valt wel eens wat op de grond qua drinken/eten. Kortom... niet dweilen is geen optie. Al probeer ik het wel zo min mogelijk te doen.
Ik heb trouwens geen houten vloer; die zou ik persoonlijk ook niet dweilen maar vegen met een zachte bezem. Mijn parketvloer is soms gewoon vies hoor. Heb een hond, die heeft wel eens ongelukjes, loopt door water en zand enz. Er valt wel eens wat op de grond qua drinken/eten. Kortom... niet dweilen is geen optie. Al probeer ik het wel zo min mogelijk te doen.
dinsdag 22 juni 2010 om 20:13