Groente in de blender

20-06-2010 13:18 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blender gekregen.

Op internet en hier op het forum vele blender topics afgespeurd.

Het valt me op dat er voornamelijk fruit recepten worden gegeven.

Maar ivm dieet mag ik geen fruit hebben.

Ben dus op zoek naar groente ideetjes voor in de blender.

Vanochtend een yoghurt wortel smoothy gemaakt.

En zit nu aan een kop verse tomatensoep.

Wie heeft er nog meer leuke en vooral lekkere ideeen?
Klinkt inderdaad ook erg lekker. Gek op mais. Heb je gewoon uit blik genomen?
Ja, heb gewoon een blik mais gebruikt. Paprika, ui en knoflook bakken, mais erbij en met wat bouillon in de blender. Om het af te maken nog wat hele maiskorrels erdoor en een flinke snuf cayennepeper. Jummmm
Klinkt goed. Jammer dat mais op dit moment niet is toegestaan in mijn dieet. Maar ik moet eens een recepten boekje aan gaan leggen. Zoveel lekkere ideetjes die ik ook graag na mijn dieet een keer zou proberen!
Jaaaa mijn sap en smoothie bijbel is binnen! Wat een heerlijke receptjes staan erin. Jammer alleen dat ze bijna overal fruit bij in willen stoppen. Maar goed, met een beetje creativiteit los ik dat wel op.
Ik denk ga bloemkool soep maken. Dus bloemkool roosjes gekookt in de bouillon gooi een deel van het zooitje (warm) in de blender. Allemaal prima. Mooi romig soepje. Tweede deel erin. Vliegt me de deksel van de blender. Hele keuken onder de bloemkool troep. Dus ik de hele keuken schoonmaken. Poging 2... weer de deksel eraf! Kan het zijn dat door de warmte de druk hoger word ofzo? Op div. sites zie ik regelmatig staan dat je gewoon het warme sap met groente in de blender kan doen. Geen succes hier, en bovendien levensgevaarlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven