siliconen/ouderwetse bakblikken ?
woensdag 23 juni 2010 om 15:31
Hola mede forummers,
Even een vraag over bak blikken, je ziet ze in silicone materiaal en de roestvrijstale blikken, ik ben in een kook en bak bui gekomen door teveel op de viva eetpijlert te zitten
Ik wil nu gaan beginnen met cake, boterkoek, hartige quise, appeltaart etc etc... zelf een braadslede voor iets van aardappel schotels.
Nu ben ik zowel bij de Xenos, hema en action geweest en heb keuze aan... of silicone of de ouderwetse blikken, wat is nu fijner om te gebruiken ? is het zo dat je bij die ouderwetsebakblikken (daar zit anti aanbaklaag in), geen boter nodig heb en bij die silicone wel ? ik las wel op de silicone verpakking dat het er handig uitgewipt kan worden
Wie kan mij een beetje opweg helpen, qua prijs was ik bij de action het goedkoopste en waren daar geen verschil tussen die siliconen dingen of gewonen blikken.
Alvast bedankt, voor het mee willen helpen.
Groetjes Girlxxx.
Even een vraag over bak blikken, je ziet ze in silicone materiaal en de roestvrijstale blikken, ik ben in een kook en bak bui gekomen door teveel op de viva eetpijlert te zitten
Ik wil nu gaan beginnen met cake, boterkoek, hartige quise, appeltaart etc etc... zelf een braadslede voor iets van aardappel schotels.
Nu ben ik zowel bij de Xenos, hema en action geweest en heb keuze aan... of silicone of de ouderwetse blikken, wat is nu fijner om te gebruiken ? is het zo dat je bij die ouderwetsebakblikken (daar zit anti aanbaklaag in), geen boter nodig heb en bij die silicone wel ? ik las wel op de silicone verpakking dat het er handig uitgewipt kan worden
Wie kan mij een beetje opweg helpen, qua prijs was ik bij de action het goedkoopste en waren daar geen verschil tussen die siliconen dingen of gewonen blikken.
Alvast bedankt, voor het mee willen helpen.
Groetjes Girlxxx.

woensdag 23 juni 2010 om 15:34
woensdag 23 juni 2010 om 15:36
woensdag 23 juni 2010 om 15:38

woensdag 23 juni 2010 om 15:39
woensdag 23 juni 2010 om 15:45
woensdag 23 juni 2010 om 15:49
Misschien ben ik gewoon enorm onhandig (kan best hoor ), maar bij mij wiebelen siliconenvormen zo. Ik krijg de boel nog wel heelhuids in de oven, maar na het bakken heeft zo'n taart alleen maar stevigheid van zichzelf. Ik moet de boel dus heel voorzichtig uit de oven halen, zonder te wiebelen, anders barst de taart. Nee, geef mij maar een blik, daar kun je tenminste nog mee sjoelen zonder dat de taart het loodje legt
woensdag 23 juni 2010 om 15:52
Delphicat, merci voor de link gaat het bestuderen
echt verders iedereen bedankt !
reddevil, stuur privé bericht hahaha, dan ben je van harte welkom om hem uit te testen, desnoods helpen hahaha, waar ga ik aan beginnen met al dat gebak
Ik ga sowieso op jullie aanrade bakpapier aanschaffen en heb net een vriend gebeld en gevraagd of ik zijn mixer kan/mag lenen ( geef ik netjes terug ) en verders de viva topics in de gaten houden, ik las citroentaartjes, nou die lijken mij zalig ! en ik heb nog 's bij mijn neef zijn vrouw en heerlijke uientaart gegeten dus daar moet ik achteraan, voor het recept.
Nogmaals super bedankt !
echt verders iedereen bedankt !
reddevil, stuur privé bericht hahaha, dan ben je van harte welkom om hem uit te testen, desnoods helpen hahaha, waar ga ik aan beginnen met al dat gebak
Ik ga sowieso op jullie aanrade bakpapier aanschaffen en heb net een vriend gebeld en gevraagd of ik zijn mixer kan/mag lenen ( geef ik netjes terug ) en verders de viva topics in de gaten houden, ik las citroentaartjes, nou die lijken mij zalig ! en ik heb nog 's bij mijn neef zijn vrouw en heerlijke uientaart gegeten dus daar moet ik achteraan, voor het recept.
Nogmaals super bedankt !
woensdag 23 juni 2010 om 15:55
woensdag 23 juni 2010 om 15:55
Hahahahah, ik had dezelfde link als Delfp, ik moet even kijken of ik mijn ervaring er al in had gezet. Maar de siliconen vind ik niets, ze zakken hoe dan ook in, dus die leuke vorm is er gewoon niet meer aan het eind. Ik had ze gelukkig niet allemaal gebruikt dus kon alles terug brengen naaar de Action.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 23 juni 2010 om 15:59

woensdag 23 juni 2010 om 16:05
Hier ook een voorstander voor de bakblikken, ik heb een siliconen taartvorm (dat is echt bagger, je krijgt de taart er bijna niet heel uit), een siliconen cakevorm (ook slecht, het bananenbrood dat ik maakte zakte helemaal uit, omdat de vorm flexibel was, zag er niet uit) en siliconen muffinvormpjes (die is wel goed, kunnen 6 muffins in, dus voor kleine vormpjes is een siliconenvorm wel goed.
Dus voor muffins enzo kan je best siliconenvormen gebruiken, maar je moet er wel een papiertje indoen. Voor cakes en taarten zijn de blikken toch echt veel beter.
Dus voor muffins enzo kan je best siliconenvormen gebruiken, maar je moet er wel een papiertje indoen. Voor cakes en taarten zijn de blikken toch echt veel beter.
Semper ubi sub ubi