Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 22 juni 2010 @ 23:01:

Het is zo stil en leeg hier in bed. Normaal kruipen we nog wel eens naar elkaar toe en kletsen lekker totdat we in slaap vallen. God wat mis ik hem bij me.

Chemo morgen gaat niet door omdat de leverwaarde te weinig gedaald zijn. Misschien vrijdag.

Ben nu bij oom en tante. Onder de douche geweest tante is nu flensjes voor HIH aan het bakken dan kan ik die zo meenemen voor hem.

Ben erg verdrietig vandaag het duurt me nu allemaal te lang al. Ik mis hem zo
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag IBI. Nou we hopen dan op vrijdag. Voor allebei .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
IBI ik hoop dat ze vrijdag wel kunnen beginnen
Ikbenik, houd moed, meiske
Peas on earth!
Lieve IBI,

Tuurlijk duurt het nu (al) te lang. Jullie horen bij elkaar te zijn en gewoon lekker van jullie leventje samen te genieten. En het is zwaar (*&*%^*$ dat jullie dat nu niet kunnen doen.

Een dikke
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Lieve IBI:

A dirty mind is a joy forever
Och IBI, toch.
sterkte meid, en ik hoop dat vrijdag een betere dag is

Ben vanavond vroeger weg gegaan om de keuken te bestellen. Blijkt dat de opstelling die wij wilden niet mogelijk is en nu moet de hele keuken anders worden. Ik baal er zo van. Alles moet nu en anders word anders.

Ben nu net thuis zijn nog een hoop mensen aan het klussen. Ben heel asso gewoon naar mijn slaapkamer gegaan.

Probeer HIH te bereiken maar hij neemt niet op.
Oh IBI, die praktische tegenslagen kan je er nu helemaal niet bij hebben, maar kan een andere keukenboer het misschien wel???

Ik hoop dat je HIH zo snel kan spreken.

Liefs en sterkte
A dirty mind is a joy forever
Lieve Ibi, wat een tegenslagen allemaal en je dan ook nog met dingen bezig moeten houden die je nu er niet bij kan hebben.

En je bent niet aso hoor, iedereen begrijpt het.

Heel veel kracht en sterkte weer
Hey IBI,

Heb inmiddels je hele topic gelezen...

Ik ben er eigenlijk een beetje stil van geworden..

Ik hoop dat alles zo voorspoedig mogelijk mag gaan en dat hij zo snel mogelijk weer tegen je aan kan kruipen in jullie bed.

Sterkte met alles en ik blijf je volgen en duimen!
Heb hem net de nieuwe keuken laten zien via skype. Hij had nog wat aanpassingen en morgen nog eens bespreken.

Heb wel tegen oom en tante gezegd dat ik niet nog een keer naar de ikea mee ga hoor. Heeft me erg veel energie gekost en spanning opgeleverd.
Ieb, heel veel sterkte met alles
IBI, weer een voor je. Meid, je doet het hartstikke goed...... wat ben je sterk!
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
IBI stoerdert!
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven