Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Salami lust die wel en zoute stokjes ook. Helaas heeft hij een noten en pinda allerlei dus die vallen ook af. Beetje jammer.
Van die bifiworstjes zijn misschien wel handig om mee te nemen.

Of iets van cup a soup?
Alle reacties Link kopieren
Of inderdaad iets van bouillon of zo, is ook altijd lekker zout!

Tucjes
A dirty mind is a joy forever
Enne, nog even een handkusje voor jou en HIH

En wat geluk kunnen jullie ook wel gebruiken:

Geen goede dag hier niet voor mij en niet voor hem.

Inhaalchemo gaat niet door. Hij is erg moe en geiriteerd en ik ook.

Ik heb enorme koppijn en wou dat ik morgen vrij had.

Ik voel dat ik moet huilen maar het komt er niet uit.
Wat een tegenslag dat de inhaalchemo niet doorgaat! Ik vind het zo erg allemaal, voor jou en voor HIH. Ik kan niets anders doen dan je nogmaals een te geven, en ook één voor HIH:

Kun je misschien overleggen met je baas dat je morgen niet komt werken? Misschien in overleg ziekmelden? Je kunt waarschijnlijk toch niet naar behoren je werk doen als je je zo voelt.

Ik vind het bewonderenswaardig dat je probeert om te blijven werken, maar ik denk dat iedereen het zal begrijpen als je een tijdje de ziektewet ingaat. Hou goed je grenzen in de gaten, het moet nu niet dat jij straks ook nog oververmoeid raakt of iets dergelijks.
Oh Ibi toch. Gebruik je kussen even als boksbal en sla er op los. Gooi het er allemaal even uit. Lekker janken onder de douche wil het ook nog weleens doen.

Ik wens jou en Hih zoveel sterkte toe meid!
Och meissie toch, ik had je zo graag een goede dag gegund

Zoals de rest ook zegt, het is geen schande om je nu even ziek te melden, je begint volgens mij gewoon uitgeput te raken. En dat is niet raar als je zoveel op je bord krijgt. Ondanks dat het de problemen niet weg zal nemen, kan een dagje of wat bijtanken toch een wereld van verschil maken in hoe jij je nu voelt. Je moet ergens je kracht vandaan kunnen halen.

En als je wilt huilen maar het lukt niet, kijk dan een zielige film of lees een zielig boek om je op weg te helpen. Het is niet goed om je emoties nu binnen te houden, want dat blokkeert je op meer manieren dan alleen in het huilen. Het staat je verwerking in de weg en het vreet energie.

Ibi, niet gaan werken morgen. Ff rustig aan nu en bijtanken en huilen, de tranen komen wel weer en laat maar stromen.
IBI, weer even een

Net als wat de anderen zeggen, meld je anders ziek.... denk aan jezelf.

Hoe gaat het eten van jou eigenlijk momenteel?
IBI: denk aan je(jullie)zelf meis.....overleg met je baas, ze zullen er vast en zeker begrip voor hebben dat je even een paar dagen of een week moet bijtanken.

Het klinkt heerlijk om even niet te hoeven werken maar helaas werk ik als uitzendkracht. Heb dus vrijwel geen rechten. Als ik niet werk heb ik ook echt geen inkomsten. Hard maar wel de waarheid.

Net emotioneel gesprek met HIH vertelde dat hij onze gewoontes mist en hoe hij ervan gaat genieten als hij weer thuis is.

Gewooneenzus (dan bedoel ik dus de nick van hier he en niet dat ze zomaar een zus is stomme nick) belt me nu iedere ochtend wakker op een door mij aangegeven tijdstip. Is wel erg prettig.

Zo slaappillen innemen en gaan slapen. Hopelijk gaat het morgen weer beter.
Lieve vrouw,

je hebt zeker wel rechten als uitzendkracht! Misschien 1 of 2 wachtdagen maar daarna krijg je 70%ziektewet uitkering. 70% van de laatste 13 weken het gemiddelde ofzo. Dit is al zo in fase A. Het uwv neemt contact met je op na ziekmelding, zij betalen je uitkering. Ik ga er vanuit dat zij de situatie wel zullen begrijpen. Ik werk zelf ook als uitzendkracht, vandaar dat ik dit weet.

Heel veel sterkte!!

Toevoeging,ik hoop dat je goed slaapt!
hopelijk heb je lekker geslapen en geeft de zon je een beetje kracht vandaag
Goedemorgen IBI .
Cum non tum age
ook voor vandaag weer veel kracht gewenst, helaas weet ik uit ervaring hoe zwaar je het hebt!
Ibi hoe gaat het vandaag met jou en je man?

Als je het niet meer trekt in de ziektewet gaan hoor.

Aan jezelf denken meisje , je man heeft niets aan jou als jij ook ziek word
Ibi

Volgens mij werkt het uitzendbureau met gemiddelden van de afgelopen X weken en krijg je wel iets betaald.

Wat iemand hierboven al zei.
Dokter kwam net binnen. De inhaalchemo gaat zo alsnog naar binnen omdat ze het niet meer verantwoord vinden om te wachten.

Ging wel goed vandaag eigenlijk op mijn werk. Begin nu alleen last te krijgen van opdringerige gedachtes. Heb extra truxal ingenomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven