Hond & Autoreis
zaterdag 26 juni 2010 om 11:27
Wij gaan deze zomer op vakantie met de auto.
Onze hond gaat ook mee.
Het probleem is dat hij erg onrustig/opgewonden is als we weggaan met de auto, heeeel hard piepen en blaffen, constant trekken aan zijn tuigje, noem maar op. Om dit nu 4,5 uur lang te hebben...
Heeft er iemand ervaring met rustgevende medicatie voor honden?
Ik weet dat ik beter ff bij de dierenarts kan informeren, en daar moet ik sowieso as vrijdag naar toe ivm met inenting, maar wou wel graag wat ervaringsverhalen horen.
Onze hond gaat ook mee.
Het probleem is dat hij erg onrustig/opgewonden is als we weggaan met de auto, heeeel hard piepen en blaffen, constant trekken aan zijn tuigje, noem maar op. Om dit nu 4,5 uur lang te hebben...
Heeft er iemand ervaring met rustgevende medicatie voor honden?
Ik weet dat ik beter ff bij de dierenarts kan informeren, en daar moet ik sowieso as vrijdag naar toe ivm met inenting, maar wou wel graag wat ervaringsverhalen horen.
zaterdag 26 juni 2010 om 11:35
zaterdag 26 juni 2010 om 11:46
quote:Eva82 schreef op 26 juni 2010 @ 11:35:
Of hij naarmate de autorit rustiger word weet ik niet, want we nemen hem niet vaak mee in de auto, maximaal 20 minuten, en dan word het piepen alleen maar erger.
Hij is alleen rustig als ie bij me op schoot mag liggen, maar dat vind ik geen optie ivm veiligheid
Ik denk dat het met de veiligheid wel meevalt. Maar om 4,5 uur een hond op schoot te hebben?
Ik ken iemand die heeft de hond altijd voorin op de grond naast de bestuurder (plaats ernaast) en dat gaat prima.
Je kan eraan beginnen te wennen om dit in een stilstaande auto te proberen en hem wat lekkers te geven zoat hij die plaats met wat lekkers asocieert
Of hij naarmate de autorit rustiger word weet ik niet, want we nemen hem niet vaak mee in de auto, maximaal 20 minuten, en dan word het piepen alleen maar erger.
Hij is alleen rustig als ie bij me op schoot mag liggen, maar dat vind ik geen optie ivm veiligheid
Ik denk dat het met de veiligheid wel meevalt. Maar om 4,5 uur een hond op schoot te hebben?
Ik ken iemand die heeft de hond altijd voorin op de grond naast de bestuurder (plaats ernaast) en dat gaat prima.
Je kan eraan beginnen te wennen om dit in een stilstaande auto te proberen en hem wat lekkers te geven zoat hij die plaats met wat lekkers asocieert
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
zaterdag 26 juni 2010 om 11:48
Toen mijn kat en ik gingen verhuizen naar een plaats drie uur verderop, heb ik hem gedrogeerd met een pilletje van de dierenarts. Werkte perfect, al is hij daarna nog wel een paar uur groggy geweest. Maar goed, dat was misschien ook wel prettig voor hem, van al die hectiek was hij anders vast hysterisch geworden. Voor katten kost zo'n pilletje 2 euro, voor honden zijn ze vast ook wel te krijgen.
zaterdag 26 juni 2010 om 11:52
quote:arrasje schreef op 26 juni 2010 @ 11:46:
[...]
Ik denk dat het met de veiligheid wel meevalt.?? De hond wordt dan toch gelanceerd in geval van een ongeluk? Niet alleen onveilig voor de hond (want die overleeft een vlucht door de voorruit niet), ook voor degenen tegen wie hij onderweg aanvliegt.
[...]
Ik denk dat het met de veiligheid wel meevalt.?? De hond wordt dan toch gelanceerd in geval van een ongeluk? Niet alleen onveilig voor de hond (want die overleeft een vlucht door de voorruit niet), ook voor degenen tegen wie hij onderweg aanvliegt.
zaterdag 26 juni 2010 om 11:58
Quote van de ANWB-site: "Bij een noodstop of een ongeluk kunnen huisdieren met een kracht die een veelvoud van hun eigen gewicht is naar voren geslingerd worden. Een hond verandert hierbij zo te zeggen in een olifant. Dit kan fatale gevolgen hebben voor de overige passagiers."
Zie voor het hele artikel: Veilig vervoer van dieren in de auto.
Edit: Hmm, linkje doet raar. Zo dan? http://www.anwb.nl/auto/n ... an-dieren-in-de-auto.html
Zie voor het hele artikel: Veilig vervoer van dieren in de auto.
Edit: Hmm, linkje doet raar. Zo dan? http://www.anwb.nl/auto/n ... an-dieren-in-de-auto.html
zaterdag 26 juni 2010 om 14:10
quote:nola schreef op 26 juni 2010 @ 11:45:
Je kan je hond ook alvast laten wennen en trainen op langere autoritten.
Werk aan de winkel dus.Lijkt me sowieso handig
Je kan je hond ook alvast laten wennen en trainen op langere autoritten.
Werk aan de winkel dus.Lijkt me sowieso handig
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross