Hondenmepper

26-06-2010 09:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onderstaand bericht kreeg ik via Hyves:

In het Groesbeekse bos zijn afgelopen weekend twee honden overleden na het eten van een vergiftigd stuk kippenvlees, achtergelaten in het bos. Dierenartsen moesten beide honden laten inslapen. De politie waarschuwt hondenbezitters dan ook hun hond uit voorzorg aan de lijn te houden tot er meer duidelijkheid is.
Wat heeft dat met meppen te maken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vreselijk die dierenhaters. Ik heb het bij een buurkat meegemaakt dat buuf in paniek aanbelde of ik haar en de kat naar de DA wilde brengen. Ik zal niet zeggen hoe het beest eruit zag maar dat beeld raak ik nooit meer kwijt. Zo vreselijk gemeen en laag.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gemeen hoor. Maar het kwam zelfs in mijn vorige huis midden in het dorp voor. Negen katten en een hond dood. Waarvan 2 katten van mij. Gelukkig liet ik de hond altijd aangelijnd uit. En de politie kan niets want je moet harde bewijzen hebben.
quote:nouschi schreef op 26 juni 2010 @ 09:24:

Wat heeft dat met meppen te maken?

Misschien heb ik het fout hoor, maar volgens mij is de term 'hondenmepper' iets van vroeger. Toen had je hondenvangers die ze ook wel hondenmeppers noemden. Vergiftigen was een van de methodes om van zwerfhonden af te komen.

Vreselijk de mensen die dit doen! Ik ben altijd erg alert als mijn hond iets van straat oppakt en probeer het meteen uit zijn bek te halen.
En zo noemen ze helmonders "kattenmeppers". Dat zal ook wel te maken hebben met het vangen van katten.
Ok, nooit van gehoord.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja dat Helmonders kattenmeppers zijn heb ik ook gehoord.

Maar waar komt dat vandaan?

Helmonders verweer u.
quote:Zoebie schreef op 26 juni 2010 @ 15:19:

Ja dat Helmonders kattenmeppers zijn heb ik ook gehoord.

Maar waar komt dat vandaan?

Helmonders verweer u.

Ja...euhhhh...ben ook alleen maar import

Maaaarrrrr dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dakhaas is de uitleg. Het was gewoon een snack
Ja, dat vind ik echt.
quote:mylenevalerie schreef op 26 juni 2010 @ 09:29:

Vreselijk die dierenhaters. Ik heb het bij een buurkat meegemaakt dat buuf in paniek aanbelde of ik haar en de kat naar de DA wilde brengen. Ik zal niet zeggen hoe het beest eruit zag maar dat beeld raak ik nooit meer kwijt. Zo vreselijk gemeen en laag.

Ff off topic, maar heeft ie het overleefd?!?!?!

Verder: Dit soort mensen moeten zichzelf laten inslapen!
Dat is wel wreed idd...wat bezielt zo iemand? Ik zou niet zeggen dat ik nooit een dier pijn zou doen, maar dan alleen ter verdediging van mijzelf en/of een ander. Of voor de slacht misschien, mocht dat ooit nodig zijn.

Wat in mijn buurt wel gebeurd is, een haan die geen klok kon kijken (die begon rustig elk moment van de dag en vooral nacht te kraaien) is door een waarschijnlijk oververmoeide buurman op een nacht uit de tuin gegrist en de nek omgedraaid. Zou niet mijn keuze zijn geweest...maar heerlijk die rust, kon eindelijk weer eens een nacht doorslapen.
quote:SweetSummer schreef op 26 juni 2010 @ 18:00:

[...]

Verder: Dit soort mensen moeten zichzelf laten inslapen!

Och, ik wil wel helpen met "inslapen" hoor.

VOor mij zijn het geen mensen die dat doen. En de maatschappij is beter af zonder hen.

Die haan had ik niet de nek omgedraaid. Dan had ik hem meegenomen en ergens op een kinderboerderij vrijgelaten.
quote:SweetSummer schreef op 26 juni 2010 @ 18:00:

[...]

Verder: Dit soort mensen moeten zichzelf laten inslapen!Nee die kat heeft het niet overleefd. Zelf ook een keer met een kattenhater te maken gehad. Het is maar goed dat ik er niet achter ben gekomen wie het gedaan heeft, want ik zou diegene echt zijn leven willen verzieken. Of een poging daartoe doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 27 juni 2010 @ 11:24:

[...]

Nee die kat heeft het niet overleefd. Zelf ook een keer met een kattenhater te maken gehad. Het is maar goed dat ik er niet achter ben gekomen wie het gedaan heeft, want ik zou diegene echt zijn leven willen verzieken. Of een poging daartoe doen.

In dat geval vind ik he dus jammer dat je niet te weten gekomen bent wie het gedaan heeft.

En ik zou dat ook aan de grote klok hangen. Je zult zien dat er altijd mensen zijn die je gaan helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven