Zelf ijsthee maken.

zaterdag 26 juni 2010 om 13:25
wat mijn moeder vroeger altijd deed was:
Flinke pot thee zetten ( gewone naturel thee)
Dit in een kan met ijsklontjes en 2 a 3 citroenen in plakjes gesneden. En dan een poos laten staan.
Voor de zoetekauw kan er nog een plons suiker in, maar dat hoeft niet voor de smaak.
Flinke pot thee zetten ( gewone naturel thee)
Dit in een kan met ijsklontjes en 2 a 3 citroenen in plakjes gesneden. En dan een poos laten staan.
Voor de zoetekauw kan er nog een plons suiker in, maar dat hoeft niet voor de smaak.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 26 juni 2010 om 13:26
en deze komt van smulweb:
Mint-ijsthee
Ingrediënten
1/2 l sterke thee
1 plakje citroen
3 kruidnagels
mintblaadjes
ijsblokjes
4 verse mintblaadjes
Voorbereiding
Variatie: pepermuntthee tot ijsblikjes laten bevriezen. Deze over de glazen verdelen en er sterke thee met citroensap en suiker opschenken.
Bereidingswijze
Zet sterke thee en schenk die in een bowlkom. Voeg citroen, kruidnagels en mintblaadjes toe en laat 2 - 3 uur staan. Doe dan in de glazen 1 - 2 ijsblokjes, schenk er de thee op en leg op elk glas een vers mintblaadje.
Apart suiker erbij geven.
Mint-ijsthee
Ingrediënten
1/2 l sterke thee
1 plakje citroen
3 kruidnagels
mintblaadjes
ijsblokjes
4 verse mintblaadjes
Voorbereiding
Variatie: pepermuntthee tot ijsblikjes laten bevriezen. Deze over de glazen verdelen en er sterke thee met citroensap en suiker opschenken.
Bereidingswijze
Zet sterke thee en schenk die in een bowlkom. Voeg citroen, kruidnagels en mintblaadjes toe en laat 2 - 3 uur staan. Doe dan in de glazen 1 - 2 ijsblokjes, schenk er de thee op en leg op elk glas een vers mintblaadje.
Apart suiker erbij geven.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

zaterdag 26 juni 2010 om 13:37
zaterdag 26 juni 2010 om 14:39
Hier staat een heel lijstje: http://www.smulweb.nl/zoe ... age=8&sorteer=beoordeling
Die met frambozen en groene thee vind ik erg lekker!
Die met frambozen en groene thee vind ik erg lekker!

zaterdag 26 juni 2010 om 15:12