droomhuis of niet
vrijdag 2 juli 2010 om 21:33
Wij hebben een jaren 70 huis gekocht wat best okay is. Ik zou liever in een mooi oud huis wonen, maar mijn vriend niet, en dit is ons compris. Het is voor geen van ons beiden een droomhuis voor altijd, maar ik denk dat we er wel gelukkig kunnen zijn.
Toch knaagt het aan me dat ik niet 100% verliefd ben op dit huis.
Wie heeft ook zoiets meegemaakt, en is het goed gekomen? Is het huis 'aan je gegroeid'?
En wie vind het leuk in z'n jaren 70 buurt?
Toch knaagt het aan me dat ik niet 100% verliefd ben op dit huis.
Wie heeft ook zoiets meegemaakt, en is het goed gekomen? Is het huis 'aan je gegroeid'?
En wie vind het leuk in z'n jaren 70 buurt?

vrijdag 2 juli 2010 om 23:32
Ik snap het dilemma wel een beetje hoor, we zijn zelf ook nog op zoek naar een koophuis en de huizen waar ik verliefd op word zijn meestal de leuke maar ietwat onpraktische huizen omdat er of te weinig ruimte boven is, of er moet nog veel onderhoud gedaan worden of van alles opgeknapt etc.. Leuke buurt maar niet veel woning voor je geld zeg maar. De nieuwere woningen die dan wel weer in orde zijn qua wensen wat we in een huis willen liggen dan weer in een wat mindere wijk of ze spreken me minder aan. Tja. Daarom hebben we ook nog niets gekocht, zijn nog zoekende. Als we heeeeel veel geld te besteden hadden konden we ook zo'n leuk oud huis kopen wat al kant en klaar uitgebouwd en opgeknapt is, maar ja. Maar ik denk dat je met kinderen sowieso andere keuzes maakt. Het huis moet ook praktisch zijn en je kunt wel in een leuk artistiek wijkje in een hippe buurt in een stad willen wonen, maar is daar voor kinderen ook wat te doen? Dus toch die "nieuwbouwbuurt" met groen.. dan maar. Kortom. Ik ga niet voor het "verliefd worden op een huis" maar blijf wel praktisch nadenken.

zaterdag 3 juli 2010 om 00:07
quote:citronella schreef op 02 juli 2010 @ 23:32:
Maar ik denk dat je met kinderen sowieso andere keuzes maakt. Het huis moet ook praktisch zijn en je kunt wel in een leuk artistiek wijkje in een hippe buurt in een stad willen wonen, maar is daar voor kinderen ook wat te doen? Dus toch die "nieuwbouwbuurt" met groen.. dan maar. Kortom. Ik ga niet voor het "verliefd worden op een huis" maar blijf wel praktisch nadenken.Dat vind ik dus echt zo'n onzin!! Misschien omdat ik als kind zijnde ook in een oud huis en niet in een nieuwbouwwijk heb gewoond. Waar ik nu woon is ook geen speeltuin in de buurt. Sinds een paar maanden zijn mijn kinderen oud genoeg om alleen naar 't dorp te gaan, en daar te spelen. En natuurlijk vinden ze dat leuk! Maar om nou 'verplicht' in een nieuwbouwwijk te gaan wonen voor de kinderen... dat gaat me te ver!!
Maar ik denk dat je met kinderen sowieso andere keuzes maakt. Het huis moet ook praktisch zijn en je kunt wel in een leuk artistiek wijkje in een hippe buurt in een stad willen wonen, maar is daar voor kinderen ook wat te doen? Dus toch die "nieuwbouwbuurt" met groen.. dan maar. Kortom. Ik ga niet voor het "verliefd worden op een huis" maar blijf wel praktisch nadenken.Dat vind ik dus echt zo'n onzin!! Misschien omdat ik als kind zijnde ook in een oud huis en niet in een nieuwbouwwijk heb gewoond. Waar ik nu woon is ook geen speeltuin in de buurt. Sinds een paar maanden zijn mijn kinderen oud genoeg om alleen naar 't dorp te gaan, en daar te spelen. En natuurlijk vinden ze dat leuk! Maar om nou 'verplicht' in een nieuwbouwwijk te gaan wonen voor de kinderen... dat gaat me te ver!!
zaterdag 3 juli 2010 om 00:12
quote:pimpelmeesje67 schreef op 03 juli 2010 @ 00:07:
[...]
Dat vind ik dus echt zo'n onzin!! Misschien omdat ik als kind zijnde ook in een oud huis en niet in een nieuwbouwwijk heb gewoond. Waar ik nu woon is ook geen speeltuin in de buurt. Sinds een paar maanden zijn mijn kinderen oud genoeg om alleen naar 't dorp te gaan, en daar te spelen. En natuurlijk vinden ze dat leuk! Maar om nou 'verplicht' in een nieuwbouwwijk te gaan wonen voor de kinderen... dat gaat me te ver!!Voor mij is dit een issue omdat ik zelf ben opgegroeid in een buurt waar totaal geen kinderen woonden. Het hele spelen op straat gebeuren is dus aan mijn neus voorbij gegaan. Ik heb dat als kind ook echt gemist. In de vakanties als je je verveelde, kon je nooit even impulsief andere kinderen opzoeken. Het was altijd; afspreken, halen en brengen.
[...]
Dat vind ik dus echt zo'n onzin!! Misschien omdat ik als kind zijnde ook in een oud huis en niet in een nieuwbouwwijk heb gewoond. Waar ik nu woon is ook geen speeltuin in de buurt. Sinds een paar maanden zijn mijn kinderen oud genoeg om alleen naar 't dorp te gaan, en daar te spelen. En natuurlijk vinden ze dat leuk! Maar om nou 'verplicht' in een nieuwbouwwijk te gaan wonen voor de kinderen... dat gaat me te ver!!Voor mij is dit een issue omdat ik zelf ben opgegroeid in een buurt waar totaal geen kinderen woonden. Het hele spelen op straat gebeuren is dus aan mijn neus voorbij gegaan. Ik heb dat als kind ook echt gemist. In de vakanties als je je verveelde, kon je nooit even impulsief andere kinderen opzoeken. Het was altijd; afspreken, halen en brengen.
The time is now

zaterdag 3 juli 2010 om 00:17
Ik ga niet verplicht voor de kinderen in een nieuwbouwwijk wonen hoor, maar ik ga wel uit van wat voor hen ook leuk is, waar andere kinderen wonen, waar ze buiten kunnen spelen en dat hoeft niet perse een nieuwbouwwijk te zijn, maar dat hippe buurtje in de stad zonder speeltuin of groen, met een te klein maar oh zo leuk huis wat niet gerieflijk is in de winter, en wat wij zo leuk vinden want er is een leuk filmhuis, leuke terrasjes en de buren zijn zo gezellig alleen wanneer komen we nou nog in dat filmhuis, nou nee..
Iets er tussen in zou leuk zijn, zodat wij een beetje naar ons zin wonen, maar zodat het ook leuk is voor kinderen. En dat vind ik echt geen onzin, dat vind ik gewoon veranderen, mee veranderen met de omstandigheden.
Iets er tussen in zou leuk zijn, zodat wij een beetje naar ons zin wonen, maar zodat het ook leuk is voor kinderen. En dat vind ik echt geen onzin, dat vind ik gewoon veranderen, mee veranderen met de omstandigheden.
zaterdag 3 juli 2010 om 09:10
Wij wonen in een jaren 70 woning. Het is mijn droomhuis niet, maar je moet toch ergens starten. Voordeel is dat de huizen toen vrij ruim werden opgezet. We hebben 4 grote slaapkamers, en een fijne tuin. Natuurlijk is een oud huis leuker, maar dat komt misschien ooit nog wel eens. Ons eerste plan was van een bovenwoning naar een ruim huis met tuin te gaan en dat is gelukt.
Stressed is just desserts spelled backwards
zaterdag 3 juli 2010 om 09:12